Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره به تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، اظهار کرد: معتقدم که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در زمینه به جریان انداختن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کم‌لطفی بسیاری می‌کنند.

وی افزود: طبق آیین‌نامه هیات رئیسه باید در زمان مشخصی موضوع تحقیق تفحص را به کمیسیون بفرستد تا روال قانونی این امر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی لابی قوی در مجلس شورای اسلامی دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: معتقدم که دولت و مجلس باید از تحقیق و تفحص‌ها استقبال کنند، چرا که این امر بسیاری از تهمت زنی‌ها و دروغ گویی‌ها در جامعه را از بین برده و و حقیقت اصلی را اطلاع مردم می‌رساند.

وی ادامه دارد: بسیار متعجبم که چرا بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که شده مورد تحقیق و تفحص قرار نگیرد!

گفتنی است،  چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را در جلسه  این کمیسیون مصوب کرد، اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان تصویب این موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: هیات رئیسه مجلس شورای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی بانک مرکزی مجلس شورای اسلامی دولت و مجلس جامعه جمهوری اسلامی ایران صحن علنی مجلس بانک مرکزی پارس مجلس تفحص تحقیق مانع پارس نیوز لابی قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس

به گزارش جام جم آنلاین، در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان  فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیئت رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی در  صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد