Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:24:45 GMT

روبات خزنده ای که روی یخ حرکت می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۱۶۴

روبات خزنده ای که روی یخ حرکت می کند

یک شرکت آمریکایی، نوعی روبات خزنده ارائه داده که می‌تواند در محیط‌ ها و روی سطوح گوناگون از جمله زمین‌های یخ‌زده حرکت کند.

در طول سال‌های اخیر، طراحی‌های جالبی برای روبات‌ها وجود داشته‌اند اما یک شرکت آمریکایی موسوم به "پلاینت انرژی سیستمز"(Pliant Energy Systems) به تازگی روباتی ارائه داده که سبک متمایزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روبات موسوم به "ولوکس"(Velox) می‌تواند با استفاده از یک سیستم رانشی دارای نوسان، به شکل موثری از میان آب و روی زمین ناهموار حرکت کند و حتی توانایی اسکیت روی یخ را نیز دارد.

قابلیت‌های منحصر بفرد ولوکس، حاصل پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه انرژی تجدیدپذیر است. "پیترو فیلاردو"(Pietro Filardo)، میرعامل شرکت سازنده این ربات تصمیم داشت از دانش خود در زمینه زیست‌شناسی دریایی برای مهار موج و انرژی جزر و مد استفاده کند. این انگیزه، او را به سوی ابداع ابزارهای انعطاف‌پذیر بیوفرمیک هدایت کرد که نه تنها در جذب انرژی بلکه برای کمک به حرکت وسایل نقلیه در محیط دریا نیز کاربر دارند.

ولوکس به جای داشتن تیغه‌های چرخشی محکم که می‌توانند نیروی زیردریایی را تامین کنند، باله انعطاف‌پذیری دارد که با نوسانات خود، به حرکت رو به جلوی ربات کمک می‌کند. یک واحد پردازش مرکزی آنبرد، نیرو را به محرک‌هایی می‌رساند که حرکات موج را در امتداد باله‌ها کنترل می‌کنند و به روبات امکان می‌دهند مانند یک لقمه‌ماهی در میان آب شنا کند.

هنگامی که ولوکس به خشکی نزدیک می‌شود، می‌تواند با چرخاندن 90 درجه باله‌ها، خود را بالا نگه دارد و روی سطوح جامد حرکت کند. این روبات قادر است حرکت خود را روی ماسه، برف، سنگریزه و سطوح یخ‌زده نیز کنترل کند.

از روبات ولوکس می‌توان برای کاربردهای گوناگون از جمله جابه‌جایی تجهیزات پزشکی یا مهمات در میان آب و رساندن آنها به نیروهای نظامی که در ساحل هستند، استفاده کرد. همچنین این روبات به خاطر توانایی اسکی روی یخ، برای ماموریت‌های نواحی قطبی مناسب است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت خودرویی هواداران فلسطین در حمایت از دانشگاهیان معترض شیکاگو

دریافت 13 MB کد خبر 6099335

دیگر خبرها

  • حرکت خودرویی هواداران فلسطین در حمایت از دانشگاهیان معترض شیکاگو
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • فیلم| حرکت جالب دانشجویان آمریکایی با پرچم اسرائیل
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • ادعای میرسلیم درباره حرکت اطرافیان خلخالی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • ببینید | حرکت هماهنگ دختران شیرازی در کنسرت آقای خواننده
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • حرکت فوتبالیست‌های اسپانیا در روز مادر