Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:18:19 GMT

بهره وري آب در کرمان نصف متوسط کشور است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۸۲۰۶

بهره وري آب در کرمان نصف متوسط کشور است

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان گفت: بهره وري آب در اين استان به ميزان نصف متوسط ملي است لذا بايد ضمن حفظ ظرفيت هاي کشاورزي، بهره وري آب افزايش يابد.

به گزارش ايرنا، جعفر رودري روز دوشنبه در نشست مسئولان اين سازمان با رئيس سازمان نقشه برداري افزود: سهم کرمان از توليدات کشاورزي کشور حدود 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد است و اين استان با هفت ميليارد مکعب آب مصرفي سالانه (به ميزان حدود هفت درصد آب مصرفي کشور) تنها سهم 3.4 تا 3.7 از ارزش افزوده کشور را در اين بخش دارا است.
وي با بيان اينکه راهبردهاي کشاورزي استان کرمان در جهت گيري توسعه با مسائل نشست زمين، گره مي خورد اظهار داشت: رشد بهره وري کشاورزي بايد با کاهش سطح زير کشت، افزايش راندمان آب و اصلاح الگوي کشت حاصل شود.
وي با بيان اينکه جهت گيري کلان توسعه در چشم انداز 1404 در چهار بخش کليدي مشخص شده است گفت: معادن استان کرمان 40 درصد از ارزش افزوده غير نفتي کشور را به خود اختصاص داده و صنايع فراوري معدني با استراتژي توسعه صنايع معدني دنبال مي شود.
رودري عنوان کرد: کرمان پنجمين استان گردشگري کشور است و از نظر ظرفيت هاي تاريخي شرايطي غني دارد که در سند چشم انداز توسعه اين استان ديده شده است.
وي افزود: رشد اقتصادي را براي ميان مدت در استان کرمان 8.5 درصد پيش بيني کرديم که از محل سرمايه گزاري جديد و بهره وري حاصل مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان با بيان اينکه سهم هر کدام از بخش ها در چشم انداز توسعه استان کرمان تعريف شده است بيان کرد: بر اساس سند چشم انداز بايد درآمد سرانه و معيشت استان کرمان طي سال 96 تا افق 1400 به صورت خالص 30 درصد رشد داشته باشد.
وي تصريح کرد: 265 پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتي استان کرمان تصويب و بخشي از سرمايه گذاري آن تامين شده است.
رودري با بيان اينکه برنامه آمايش استان کرمان تنظيم و نهايي شده است گفت: پس از تدوين برنامه توسعه نقشه راه تفصيلي و عملياتي تا سطح پروژه داريم و مي دانيم چه ميزان منابع، سرمايه گذاري خارجي، بودجه دولتي نياز پروژه ها است.
وي همچنين با بيان اينکه بايد از نگاه آماري خارج شويم تصريح کرد: اطلاعات بايد در اختيار توسعه استان قرار گيرد و موازي کاري دستگاه ها براي تهيه نقشه ها بايد يکپارچه سازي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کرمان گفت: با تاکيد استاندار بايد زمينه اي فراهم شود با همکاري دستگاه هاي دخيل از نقشه هاي شهري و استاني استفاده شود زيرا با تبادل نظر فرابخشي مي توان از ظرفيت ها بهره بيشتري برد.
وي با تاکيد بر اينکه مهمترين وظيفه استان کرمان راهبري در راستاي توسعه و تدوين يک برنامه مدون است افزود: راهبردهاي کلان استان براي حرکت هدفمند و راهبردي دستگاه ها بر اساس نقشه راه تعريف شده است.
3029/7420
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه استان یزد، جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه (طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه ۹۰ شمسی سخن گفت.

رحمانی با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، گفت: متأسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط ۳۰ درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین، اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در ۵ سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگ‌تر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جز اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

در ادامه این نشست افشین کسالائی، معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور به تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه پرداخت و با بیان اینکه برای تحقق اهداف در استان‌ها باید به سمت برنامه‌محوری حرکت کرد، اظهار داشت: برنامه‌های عملیاتی ستون فقرات نظام برنامه‌ریزی است.

به گفته معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تنها بر منابع عمومی متکی نیست و خلق و تجهیز منابع جدید، باید توسط مدیران در نظر گرفته شود.

کسلائیی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه علاوه بر ترسیم وضع موجود، آینده اقتصاد و توسعه کشور در سطوح متعدد را مورد توجه قرار داده است، بیان داشت: برنامه هفتم توسعه ناگزیر به برنامه محور بودن است و برای اولین بار این برنامه با پارادایم رشد فراگیر و مبتنی بر سه سطح اصلی‌ترین پیشران‌ها، رد مهمترین بحران‌ها و خلق مهمترین بسترهای پیشرفت کشور ترسیم شده است.

در پایان این نشست حاضرین به طرح سوالات و ابهامات خود در خصوص این برنامه پرداختند و نظرات و دیدگاه‌هایشان را نیز بیان کردند.

کد خبر 747957

دیگر خبرها

  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی