Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:58:16 GMT

سلطانیه شرایط برخورداری پایتخت کتاب ایران را دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۸۵۴

سلطانیه شرایط برخورداری پایتخت کتاب ایران را دارد

زنجان - ایرنا - مسئول امور کتابخانه های سلطانیه گفت: این شهرستان و با اقدامات فرهنگی متعدد شرایط برخورداری پایتخت کتاب ایران را دارد.

جواد سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس امور کتابخانه های سلطانیه طی سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی را برای کاندیدای پایتخت کتاب از قبیل افزایش شمار اعضای کتابخانه ها، فعالیت های فوق برنامه را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر این اساس گزارش مستندی در ارتباط با کارهای انجام گرفته جمع بندی شده که پس از تکمیل نهایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه خواهد شد.
سلیمی خاطرنشان کرد: بطور معمول شهرهای دارای کاندید پایتخت کتاب ایران و ارائه گزارش های مدون آن، توسط اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شود و کارشناسان مربوطه نیز پس از بررسی موارد آن را اعلام می کنند.
وی بیان کرد: یکی از شاخص های مهم کاندیدای پایتخت کتاب ایران توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق روستایی است که این کار مهم به ویژه در روستاهای شاخص این شهرستان شامل یوسف آباد،ویر و بوئین انجام گرفته است.
مسئول امور کتابخانه های سلطانیه ادامه داد: بنابراین با کارهای انجام گرفته حتی از مکان های بدون استفاده نیز مانند حمام های قدیمی به فضای فرهنگی استفاده شده تحقق این رخداد در جذب علاقمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش اساسی داشته است.
وی یادآوری کرد: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گزارش های مربوط به کاندیدای پایتخت کتاب ایران تا 20 دی امسال تمدید شده و داوری نهایی نیز اسفند انجام می گیرد.
سلیمی افزود: در فرصت باقیمانده اقداماتی توسط شهرداری سلطانیه با ایجاد قفسه های کتاب در سطح شهر، تبلیغات و اطلاع رسانی لازم آن نیز طریق نصب بنر انجام گرفته و علاوه بر آن نیز آموزش و پرورش هم می تواند با برگزاری برنامه های فوق العاده ای نظیر نشست کتابخوان مدرسه ای نقش پررنگ تری را ایفا کند.
وی بیان کرد: بنابر این حتی می توان دراماکن پر تردد، درمانگاهها و شرکت های خدمات رسان نیز در وردی سالن انتظار قفسه کتاب را ایجاد و امور کتابخانه ها نیز تامین منابع لازم را داشته باشند.
به گفته وی، با انعقاد تفاهم نامه هایی بین سازمان و ارگانهای مختلف برای مشارکت در برگزاری کتابخوانی می تواند از دیگر آیتم های مورد نظر در کاندیدای پایتخت کتاب ایران باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سلطانيه كتابخواني ترويج كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است