Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رضی گفت:صداوسیما بزرگ ترین رسانه کشور است و این سازمان نیز در حوزه های اخلاقی به دنبال رفع اشکالات خود است،باید فضای رسانه ای اخلاقی شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان،‌ نشست خبری نخستین همایش «اخلاق و رسانه» عصر امروز ۱۹ آذر در مرکز همایش های صداو سیما برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، «حسین رضی» در سخنانی در این نشست گفت: با توجه به اینکه بزرگ ترین دستگاه رسانه ای کشور هستیم میزان تاثیری که بر سایر دستگاه ها داریم قابل توجه است،‌ مقام معظم رهبری هم بارها بر تولید پیام های اخلاقی رسانه ای و اینکه اخلاق در فعالیت های رسانه ای محور قرار گیرد تاکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل پژوهشی صداوسیما متولی برگزاری این همایش است. برگزاری این همایش از ۲ سال پیش در دستور کار قرار گرفته بود.

 

 

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما در ادامه با بیان اینکه در این همایش چهارچوب های اخلاق رسانه ای و مباحث علمی در این حوزه مورد بررسی قرارمی گیرند، گفت: امیدواریم این همایش سرمنشا فعالیت های علمی در حوزه اخلاق و رسانه شود.

 

 

وی افزود:جنبه های کارکردی اخلاق در حوزه های عملیاتی رسانه ازجمله کارگردانی ، تدوین و باقی حوزه ها در این همایش مورد توجه است.در حوزه فعالیت های صداوسیما مباحث اخلاقی بسیار موثر هستند. در این همایش به ابعاد مختلف مسائل رسانه از زوایای اخلاقی خواهیم پرداخت تا هر چه بیشتر به رسانه اخلاق گرا نزدیک شویم. قصد داریم باب تازه ای در حوزه رسانه بگشائیم. نگاه بومی و فرهنگی اسلامی را در فعالیت های رسانه ای از سیاست گذاری تا حوزه های عملیاتی حاکم کنیم.

 

 

رضی گفت: این همایش با مشارکت نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود. ۵۰ موسسه در این همایش مشارکت دارند.بنا داریم بعد از برگزاری همایش هم در این حوزه فعال باشیم و تنها همایشی مقطعی نباشد.

 

 

وی در پاسخ به این پرسش از سوی خبرنگاران که آیا برخی از هنرمندان و بازیگرانی که اخلاق را رعایت نمی کنند در این همایش حضور خواهند داشت،‌ گفت: این افراد در این همایش شرکت نخواهند کرد و احتمالا ترجیح می دهند به کارهای خود ادامه بدهند تا اینکه در چنین همایش هائی شرکت کنند. معمولا این افراد که اشتباه می کنند اشتباه خود را نمی پذیرند و اصلا قبول نمی کنند که حرکتشان غیراخلاقی بوده چه برسد به اینکه بخواهند در چنین جمعی حضور پیدا کنند. باید مباحث دینی به شکلی ترویج و تبین شود که فضای رسانه ای کاملا اخلاقی شود.

 

 

این عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما در پایان توضیح داد : صداوسیما بزرگ ترین رسانه کشور است و این سازمان نیز در حوزه های اخلاقی به دنبال رفع اشکالات خود است ،‌  ما نیز نقص هائی داریم، اما در این همایش به رسانه به معنای عام آن می پردازیم.

 

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد روحانی استان سمنان حسن روحانی روزنامه های اصفهان روزنامه ها روزنامه امداد و نجات معاون پژوهش صداوسیما اخلاق در رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره تربیت دانش‌آموزان کنشکر رسانه‌ای (نوآوین) در یزد اظهار کرد: این دوره در سال گذشته به صورت کشوری در قالب سه اردوی استانی با حضور بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز برگزار شد، اما در سال جاری هر استان به صورت مجزا اقدام به برگزاری این اردوها با حضور قریب به ۲۰۰ دانش‌آموز کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره یادگیری مهارت‌های مرتبط با فضای رسانه‌ای جامعه و کنشگری است و در صورت تحقق اهداف تعیین شده در پایان این اردو، ۶۰۰ نوجوان دغدغه‌مند رسانه‌ای در کشور فعالیت خواهند داشت و با نگاه خود رویدادهای ملی و جهانی را به مخاطب خود انتقال خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه نسل جدید سازنده فضای رسانه‌ای کشور هستند، گفت: در این دوره ۲۱۵ دانش‌آموز پسر از پایه هشتم تا یازدهم از شهرستان‌های یزد، مهریز، ابرکوه، بافق و زارچ در پنج مبحث سناریونویسی، کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و انتشار شرکت کردند و با اجرای بازی‌های گروهی و چند فوق‌برنامه دیگر طی دو روز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 6091478

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»