Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:52:28 GMT

نقشه پهنه های آبی کشور تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۰۹۸

نقشه پهنه های آبی کشور تهیه شد

به گزارش ایرنا، مسعود شفیعی عصر دوشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: نقشه پهنه های آبی خلیج فارس و دریای خزر اینک تهیه شده و تهیه این نقشه ها به منظور استفاده در عرصه شناورهای بین المللی بوده است.
وی تصریح کرد: استان پهناور کرمان طی سال های گذشته به علت مباحث ژئوفیزیکی و گسل ها دچار تغییراتی شده است لذا نیاز به تهیه نقشه های به روز در این استان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: تهیه نقشه های جامع و کاربردی از استان کرمان امنیت را در حوزه سرمایه گذاری و فعالیت های عمرانی تقویت می کند.
وی گفت: نقشه های 50 نقطه از استان کرمان تاکنون تهیه شده و آخرین عکسبرداری این استان در سال 91 در این شهر بوده است.
شفیعی ادامه داد: پایش ها و مستند سازی ها از استان کرمان باید در دوره های زمانی کوتاه مدت تری انجام شود و همچنین امروز خلاء نقشه های 20 منطقه جدید ‌تاسیس و کوچک در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این سازمان ابتدا برای تهیه نقشه های عمرانی فعالیت خود را آغاز کرد اظهار داشت: سازمان نقشه برداری وظیفه تهیه بستر آمایش سرزمین و استقرار جمعیت را نیز برعهده دارد و بازوی تخصصی سازمان برنامه و بودجه کشور برای برنامه ریزی و تهیه اطلاعات است.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: این سازمان ضمن نظارت بر نقشه برداری های دیگر دستگاه ها، فرآیند تهیه نقشه و اطلاعات مکانی پایه را اجرایی می کند.
وی اضافه کرد: استان کرمان با توجه به وسعت و موقعیت استراتژیک خود برای سازمان نقشه برداری کشور از اهمیتی ویژه برخوردار است و این سازمان در کرمان تغییرات پوسته زمین و تغییرات هندسی سطح زمین را در سطح و ارتفاع پایش می کند.
شفیعی گفت: این سازمان از دهه 80 فرونشست زمین را در استان کرمان رصد می کند که منشا اصلی آن کاهش آب های زیرزمینی است.
وی با بیان اینکه با کاهش سطح آب‌ سفره های زیرزمینی بستر زمین به وضعیت خطر نزدیک می شود تاکید کرد: با فرونشست زمین، زمین های کشاورزی با شکاف عمیق و سازه های راه ها، ساختمان ها و راه آهن تخریب می شوند.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور ادامه داد: تاکنون پنج اداره کل منطقه ای نقشه برداری در استان های همدان، تبریز، اهواز، مشهد و بندرعباس راه اندازی شده، اما این ادارات دارای مشکلات منطقه ای هستند.
وی گفت: رویکرد کلان سازمان نقشه برداری برای آزادسازی داده ها در راستای شفاف سازی و جلوگیری از رانت و برخی از مفاسد اقتصادی است.
شفیعی با تاکید بر اینکه اطلاعات مکانی نباید در آرشیو دستگاه ها محبوس شوند گفت: مردم باید به اطلاعات غیر محرمانه تمامی دستگاه ها دسترسی داشته باشند.
وی افزود: اگر داده ها در اختیار عموم قرار گیرد، ضمن ایجاد اشتغال پایدار، میلیاردها تومان برای مردم درآمد زایی می شود.
**فعالیت های سازمان نقشه برداری کشور را توانمند می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار گفت: سازمان نقشه برداری با تهیه و تدوین اطلاعات به روز خود وظیفه تامین بخشی از قدرت و توانمندی کشور را بر عهده دارد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ادامه داد: جغرافیای یک کشور قدرت یک کشور را رقم می زند و مسائل جغرافیایی در فرایند قدرت بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: این سازمان اطلاعاتی را در اختیار سایر دستگاه ها قرار می دهد و با برنامه ها و طرح های خود موجب جلوگیری از هدر رفتن بودجه کشور می شود.
7420/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام جمعه خلیج فارس درآمد سازمان برنامه و بودجه نماینده ولی فقیه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری، در نشست «تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران» گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره برداری از جرثقیل های برجی شهر تهران باید مجموعه های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است و به تبع آن بهره برداری از ماشین آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، گفت: به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجه‌ای بر جای بگذارد باید اقدامات لازم باری بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش بینی شود.

وی افزود: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف تمامی ذی‌ربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل‌های مذکور تهیه و آموزش‌های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

کد خبر 6093977

دیگر خبرها

  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • «خالد» ‌جلوی‌ دوربین رفت
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای