Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: باید مسئولان مردم‌داری را در اولویت خود قرار بدهند. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امشب در آئین تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان، دوران مسئولیت هرانسانی را بهترین فرصت برای ارائه خدمت به خلق خدا و ذخیره آخرت دانست و اظهار داشت: خدمت به خلق از والاترین مظاهر عبادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جابجایی، سپردن و دست به دست شدن مسئولیت‌ها به افرادهای مختلف از ملزومات قانون حاکم بر طبیعت و زندگی انسان‌هاست و باید کسانی که مسئولیت می‌پذیرند در دوران کوتاه  مسئولیت خود را نشان بدهند و در مسیر الهی حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اگر انسان‌ها نسبت به مسئولیتی که به آنها سپرده می‌شود کوتاهی کنند به خود ظلم کرده و این امر سبب ذلت و خواری می‌شود اما قطعاً اهل ایمان خود را در معرض مسئولیتی قرار نمی‌دهند که اهلیت آن را نداشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مهمترین وظایف نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در ادارات را « هدایت‌گری، مردم‌داری و در ارتباط با مردم بودن» برشمرد و با تاکید بر مردم‌داری مسئولان اضافه کرد: محبت به مردم، سبب پایداری مقام و موقعیت مدیران و دولتمردان می‌شود.

مردم داری و کمک به مردم مهمترین ویژگی یک فرمانده بسیج است قم| مردم‌داری و برطرف کردن مشکلات مردم مهم‌ترین خصوصیت حجت‌الاسلام طباطبایی بود نباید برطرف‌کردن مشکلات مردم را به دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی موکول کرد

آیت‌‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه باید انسان‌ها در مسیر تعالی هدایت و همراهی شود، تنها راه رشد و تکامل انسان را ناشی از دستورات خداوند دانست و افزود: اگر مخلوقات دستورات خداوند و قرآن را به خوبی درک کنند از هر لحاظ می‌توانند بدرخشند و روح خود را به تکامل اعلا برسانند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان «رشد روحی»  آن فرد است که باید شرایط فراهم شود تا روح انسان تعالی پیدا کند و سعادتمند بماند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: «ایمان، عمل صالح و یاری کردن همدیگر» از جمله ویژگی‌هایی است که انسان را از خسران و زیان نجات داده و به موفقیت نزدیک می‌کند و انسانی انسانی که براساس دین و تقوا کار می‌کند قطعاً بهتر می‌تواند کار انجام بدهد و برکات فراوانی برای وی به دنبال دارد.

انتهای پیام/

R7848/P1011199/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: نظریه ولایت مطلقه فقیه آیت الله لاری هیچ تفاوتی با نظریه ولایت مطلقه فقیه حضرت امام (ره) ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در همایش مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری، اظهارداشت: این نشست در حقیقت پاسداشت نام، مرام، راه و شخصیت وارسته، زمان‌شناس، مجاهد و ظلم‌ستیزی است که نام مبارکشان در تاریخ سیاسی معاصر نقش بسته است، و بحمدالله سرمشقی برای عالمان، اندیشمندان و مجاهدان راه حق تا پایان تاریخ است.

وی افزود: با نگاهی اجمالی به زندگی این مرد بزرگ و مجتهد عالی‌مقام، درمی‌یابیم این عالم بزرگ، محضر اساتید بزرگی، چون میرزای شیرازی تلمذ کرد که حقیقتا سهم عظیمی در مبارزات و نهضت‌های یکصد و پنجاه سال اخیر کشور داشته است.

کلانتری ادامه داد: از دیگر اساتید مرحوم آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری، مرحوم عارف بالله، ملا حسینقلی همدانی و محقق ایروانی را می‌توان نام برد. علامه سید عبدالحسین لاری در ردیف آخوند خراسانی و در زمره شاگردان میرزای شیرازی است. آخوند خراسانی که بزرگ‌ترین رهبر مشروطه بوده است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: آیت الله لاری شخصیتی بود که در سن بیست و دوسالگی به درجه اجتهاد رسیده بود، و در این سن، از میرزای شیرازی و محقق ایروانی، اجازه اجتهاد داشت. این امر، نشانگر نبوغ فکری، استعداد و سخت‌کوشی این عالم بزرگ شیعی است.

وی گفت: یکی از اتفاقاتی که در دوران مرحوم آیت الله نجفی لاری در ایران افتاد این است که کشور به دو بخش تقسیم شد. قسمت شمالی در دست روسیه و قسمت جنوب در استعمار و استثمار انگلستان درآمد. در این زمان به خاطر قحطی و جنایات انگلیس جمعیت ایران حدوداً نصف شد.

کلانتری تصریح کرد: این عالم بزرگ همزمان در سه جبهه جنگید: استعمار انگلستان، استبداد قاجار و یک جهاد همه جانبه پی‌ریزی کرد و نظام اسلامی بر مبنای ولایت فقیه را بنیان نهاد.

وی ادامه داد: کاری که مرحوم عبدالحسین نجفی لاری انجام داد همان کاری است که انقلاب کبیر اسلامی حدود 60، 70 سال قبل در مقیاس وسیع‌تر انجام داد. حرکت آیت الله سید عبدالحسین لاری، یکی از زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای نظریه ولایت مطلقه فقیه است.

کلانتری گفت: با برگزاری این نشست‌ها شاید بتوانیم کمی از دین خود را به این فقیه بزرگ ادا کنیم، تا نسل جدید بتوانند از خرمن دستاورد بزرگان دین بهره‌مند شوند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: نظریه ولایت مطلقه فقیه آیت الله لاری هیچ تفاوتی با نظریه ولایت مطلقه فقیه حضرت امام (ره) ندارد، تنها تفاوت این است که حضرت امام (ره)، برای نخستین بار نظریه ولایت مطلقه فقیه را در سال 1322 که کتاب کشف اسرار را نوشتند، مطرح و اعلام کردند؛ اما مرحوم آیت الله لاری، پنجاه سال قبل از امام (ره)، آن را اعلام کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جهرم نیز در این مراسم گفت: اولین و تنهاترین شخصی که عمق شخصیت این عالم بزرگ را متوجه شدند، رهبر معظم انقلاب بودند. ما از ایشان یاد گرفتیم که این عالم ربانی چه ظرفیت‌های داشتند و می‌شود از آن درس گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور مهدوی با بیان اینکه اولین وجه ایشان باور عملی بود که به ولایت فقیه داشتند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار داشتند که اولین حکومت کوچک اسلامی را ایشان تاسیس کردند و ما تا زمان امام خمینی(ره) همچون شخصیتی نداریم.

وی از نام‌گذاری روز 19 اردیبهشت به نام این عالم و فقیه عالیقدر خبر داد و گفت: یکی از کارهایی که در دست پیگیری است، ثبت این روز به نام این فقیه فقید است و امیدواریم این همایش‌ها سرآغازی برای نکوداشت‌های بعدی باشد.

مهدوی افزود: مقابله با استعمار انگلیس، مقابله با تجزیه کشور و فتوای بازگشت مناطق جدا شده به کشور، اقتصاد مقاومتی که اظهار کردن باید تولیدات داخلی داشته باشیم، جزیی از تلاش‌ها و نگرش‌های عملی این عالم ربانی بود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با بیان اینکه شخصیت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری ترکیبی از فقاهت به عنوان شاگرد میرزای شیرازی، عرفان به عنوان شاگرد ملاقلی همدانی و شجاعت و زمانشناسی، کم نظیر است، گفت: فارس استانی بسیار با اصالت و ریشه دار است از جنبه‌های فقاهت، شجاعت و عرفان در قله قرار دارد.

وی افزود: سید عبدالحسین نجفی لاری که امروز صدمین سال رحلت وی را گرامی و سبک زندگی او را زنده نگه می‌داریم، یادآور این است که استان فارس ذخایر ارزشمندی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است.

استاندار فارس گفت: این عالم شجاع، انسانی است که با شجاعت و تحمل هجمه‌های مختلف، مقاوم ایستاد، لشکر تشکیل دارد و در مقابل استبداد انگلستان ایستادگی کرد و همزمان به فکر مردم و فقرا نیز بود و در روز‌های قحطی و خکسالی که به دنبال جنایت‌های انگلیس در کشور رخ داده بود، با تجار هندی ارتباط برقرار می‌کرد و خود میان مردم نان و خرما توزیع می‌کرد.

ایمانیه خاندان نجفی لاری را استوانه‌های فارس دانست که باعث قوام این استان هستند و اظهار کرد: باید این الگو‌های ارزشمند را به جوانان گمگشته امروز معرفی کرد تا هویت در هویت ملی و دینی خود از آنها الگو بگیرند و کمتر به سوی الگو‌های به ظاهر زینت داده شده غربی بروند.

وی با اشاره به نشست خود با وزیر نفت، گفت: آرامستان دارالسلام شیراز مدفن یکهزار نفر از فقها، علما و بزرگان دینی و معنوی کشور است که باید معرفی شوند.

ایمانیه اعلام کرد: وزیر نفت برای اختصاص اعتباری به بازسازی دارالسلام که پس از بقیع، قدیمی‌ترین قبرستان جهان اسلام است، قول مساعدت داد.

استاندار فارس اظهار کرد: در دنیایی که از مشکلات اساسی آن کمبود الگو‌های بشر است و جوانان سرگشته هستند، عدم ارائه الگو‌هایی به این ارزشمندی، کم لطفی نسبت به اصالت‌های استان است.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد
  • جمعیت هلال احمر نماد خدمت به جامعه است
  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • اجلاسیه علما شهرستان زیرکوه درشهریور امسال برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۸۰ دانش آموز کردستانی در ‌مسابقات‌ دادرس هلال‌احمر
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند