Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی روز دوشنبه با اشاره به اینکه این مقدار در سال گذشته هر ۲۰ ثانیه بود، افزود: باتوجه به شیوع دیابت، قطع پا براثر زخم پای دیابتی در دنیا افزایش یافته و به هر ۱۹ ثانیه رسیده است.

وی تاکید کرد که اغلب قطع پا‌ها بر اثر زخم پای دیابتی قابل پیشگیری است و با درمان‌های استاندارد می‌توان زخم پای دیابتی را در مراحل اولیه ترمیم کرد تا از قطع پا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجری تهرانی به بیماران دیابتی توصیه کرد که تمهیدات لازم را به عمل آورند تا دچار زخم پا نشوند و اگر به این عارضه مبتلا شدند در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه و از خود درمانی به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد که آمار کشوری در مورد قطع پا براثر دیابت وجود ندارد، اما از زمانی که درمان زخم پای دیابتی در قالب تیم متخصص انجام می‌شود شاهد کاهش قطع پا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم.

بیشتر بخوانیدچه عواملی باعث ایجاد دیابت می‌شوند؟

مهاجری تهرانی، درمان تیمی زخم پای دیابت را درمان مناسب و کامل اعلام کرد و گفت: فقط متخصص غدد نمی‌تواند زخم پای دیابتی را درمان کند و در کنار آنان باید، متخصصانی مانند جراحان عروق، ارتوپد، قلب، پوست، طب فیزیکی و پرستاران با تجربه حضور داشته باشد.

حدود ۱۵ درصد دیابتی‌ها دچار قطع پا می‌شوند

معاون مرکز تحقیقات غدد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: حدود ۱۵ درصد دیابتی دچار زخم پا می‌شوند و از این تعداد هم حدود ۱۵ درصد دچار قطع پا می‌شوند.

وی اظهار داشت که تمام هدف ما جلوگیری از زخم پای دیابتی است و همچنین با تمام توان در تلاش هستیم از قطع پای افرادی که دچار این بیماری شدند، جلوگیری شود.

مهاجری تهرانی با اشاره به اینکه زنان ایرانی بیشتر دچار دیابت می‌شوند، گفت: در کشور ما حدود ۱۰ درصد مردان بالای ۳۰ سال و ۱۱ درصد زنان بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد دیگر هم دچار پیش دیابت هستند، گفت: پیش دیابت به افرادی گفته می‌شود که قند خون ناشتای آنان بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ باشد. این افراد هنوز دیابتی نشده اند، ولی به سمت ابتلا به بیماری دیابت پیش می‌روند.

بیشتر بخوانید : ۱۷ گیاه دارویی که دیابت را به زانو در می‌آورند!

مهاجری تهرانی با اشاره به اینکه حدود ۶.۵ میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، گفت: کمتر از نیمی از این تعداد از بیماری خودشان اطلاع ندارند. افراد ۴۵ سال به بالا برای بررسی قند خون ناشتای خود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

گایدلاین زخم پای دیابتی بومی سازی شد

مهاجری تهرانی با اشاره به اینکه گایدلاین زخم پای دیابتی دنیا را در کشور بومی سازی کردیم، گفت: برای انجام این کار از تخصص‌های مختلف بهره بردیم تا خدمات مطلوبی به بیماران ارائه شود.

وی اظهار داشت که در زخم پای دیابتی پیشرو در منطقه هستیم و در دنیا هم جز کشور‌های پیشرفته هستیم و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیابت زخم پای دیابتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟