Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سید محمدعلی صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان با دو نوع شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: امسال آمارگیری زنبورستان‌های استان از ۱۴ مهر ماه با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از کارشناسان پهنه و ادارات امور تولیدات دامی شهرستان‌ها در سطح استان آغاز و تا ۳ آبان ماه ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 صادقی با اشاره به ثبت نتایج سرشماری در سامانه جامع مدیریت داده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری انجام گرفته استان زنجان داری ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان است که یک هزار و ۷۳۳ نفر در این زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شغل اصلی ۸۷۰ نفر از بهره برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری ۱۱۱ هزار و ۶۹۱ کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۷۰ کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

صادقی با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و ۷۷ تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می‌دهد شهرستان زنجان با ۳۹۳ تن بیشترین و شهرستان ایجرود با ۳۱ تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته اند.

وی بیان داشت: عمده نژاد‌های زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می‌شود نژاد مدا «Meda» و نژاد‌های بومی است و طی سال‌های اخیر نژاد‌های اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن   رشد بیش از ۱۵ درصدی تولید عسل استان زنجان  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان