Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امسال عشایر استان اردبیل از بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی از تولیدات بخش دامپروری برخوردار شده‌ند. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، معرفت آذری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی ارائه تسهیلات حمایتی به عشایر استان اردبیل اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدات بخش دامپروری عشایر امسال 132 میلیارد و 250 میلیون  ریال تسهیلات برای پرداخت به عشایر اختصاص یافته که با همکاری بانک کشاورزی استان نسبت به پرداخت اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تسهیلات برای تامین نهاده‌های دامی و اجرای طرح زنجیره گوشت و ارتقای راندمان تولیدات دامپروری عشایری پرداخت می‌شود که انتظار می‌رود در زمینه ارائه این تسهیلات به عشایر استان بنک‌ها ونهادهای مربوطه نهایت همکاری را داشته و تسهیل در ارائه آن را فراهم آورند.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل بیان کرد: زندگی عشایری یک زندگی سراسر تلاش است  و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است که حمایت از این قشر می‌تواند گامی مهم و موثر در راستای تحقق شعار اقتصد مقاومتی و خوداتکایی کشور باشد.

7000 خانوار عشایر اردبیل از آب شرب سالم برخوردار شدندایستگاه‌های ارائه خدمات در مسیرهای کوچ عشایر اردبیل راه‌اندازی شدمشکلات راه‌ها و تامین آب عشایر اردبیل پابرجاستکوچ پاییزه عشایر اردبیل از اوایل مهرماه آغاز می‌شود

آذری با اشاره به مشکلات عشایر استان اردبیل گفت: در حال حاضر راه و آب شرب مهمترین مشکلات عشایر هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این مشکل مسئولان دستگاه‌های مربوطه پیگیری لازم را داشته باشند تا بتوانیم شاهد حل این مشکلات در مناطق عشایرنشین استان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی بهره‌برداران عشایری در قشلاقات شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، گرمی و خلخال تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی در راستای ابلاغ  تفاهم‌نامه آموزشی بهره‌برداران با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیریت هماهنگی امور ترویج جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایراستان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل افزود: در حال حاضر دوره‌های در حال اجرا شامل دامپروری، منابع طبیعی، زراعت و باغبانی است که به دلیل افزایش تولید، کاهش هزینه، کسب درآمد بیشتر و حفظ منابع پایه و نیز افزایش توانمندی‌ها و مهارت عشایر است که این دوره‌های آموزشی برای بیش از 9 هزار نفر روز در شهرستان‌های عشایرنشین استان  در سال 97 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: تعداد ۵۰ راس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان، عبدالحمید کریمی، امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر و بارش شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی، منجر به تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری استان شد.

وی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته و حضور اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر رصد شد و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر اقدامات لازم صورت گرفت.

مدیرکل امور عشایر استان فارس ادامه داد: در این بازدید که با حضور رئیس هلال‌احمر شیراز، بخشدار دشت ارژن صورت گرفت، در گفت‌وگو با عشایر حاضر موضوعات مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و بررسی اولیه مشخص شد تعداد ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

کریمی خاطرنشان کرد: در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ پانزدهم الی هفدهم ماه جاری به همه خانوارهای عشایر کوچ رو و ساکن تاکید شد که از اتراق و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 750742

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل