Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دولت مکزیک روز گذشته اعلام کرد در ابتکارعملی برای مهار چالش عزیمت مهاجران از مناطق جنوبی این کشور و کشورهای آمریکای مرکزی به آمریکا ظرف پنج سال آینده، حدود 30 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای روزنامه یو اس ای تودی، طی ماه های اخیر هزاران پناهجو از آمریکای لاتین حرکت کرده و با عبور از مکزیک خود را به مرز آمریکا رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پناهجویان عمدتا برای رهایی از خشونت ها در کشورهای آمریکای لاتین مجبور به مهاجرت شده اند. اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گوید که آنان تهدیدی امنیتی علیه آمریکا ایجاد می کنند. او تهدید کرده که مرز را به روی مهاجران خواهد بست.
دولت مکزیک هنوز به جزئیات اینکه چگونه این بودجه را در مناطق مختلف جنوبی با هدف مهار موج مهاجران توزیع خواهد کرد، اشاره ای نکرده است.
وزارت خارجه مکزیک در توییتی اعلام کرد که این کشور سیاستهای مربوط به امور مهاجرت را تغییر خواهد داد تا به نیازهای مهاجران در ایالت های جنوبی و منطقه آمریکای مرکزی پاسخ داده شود.
این موضوع در حالی از سوی دولت مکزیک اعلام شد که بیش از پنج هزار مهاجر از منطقه آمریکای مرکزی همچنان در شهر مرزی تیخوانا( در مرز مکزیک- آمریکا) حضور دارند و امیدوارند که بتوانند از آمریکا پناهندگی بگیرند. این مهاجران در لیست های انتظار چندین ماهه قرار داشته اند.
برخی کارشناسان بر این باورند که مسئله مهار این موج مهاجران به آزمونی زودهنگام برای آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری جدید مکزیک در روابط اش با آمریکا تبدیل شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیش از این بارها از دولت مکزیک خواسته بود مانع از عبور این مهاجران در مرز این کشور با آمریکا شود.
اوبرادور پیشتر در اظهارنظری گفته بود: می خواهم حقوق مهاجران در خاک مکزیک تضمین شود. ما در راستای حل این چالش گام برمی داریم و در این مسیر در پروژه های سودمند و اشتغالی زایی برای پاسخ به نیازهای مهاجران و طبقه ضعیف سرمایه گذاری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، مسئله بحران مهاجرتی در مرز مکزیک و آمریکا در حالی همچنان در کانون توجه مقامات دو کشور قرار دارد که به نظر می رسد مقامات ارشد مکزیک و آمریکا به دنبال همکاری های مستمر برای حل این چالش جدی هستند که زنگ خطر را در این منطقه به صدا درآورده است.
براساس یک گزارش جدید منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، مشخص شد که حدود چهار هزار نفر از جمله مهاجران و پناهندگان، طی چهار سال گذشته در مسیر حرکت از مرز مکزیک به سوی خاک امریکا یا جان خود را از دست داده اند و یا اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.
این امار در مقایسه با مدت مشابه قبلی حدود 1573 نفر بیشتر بوده است. همچنین گزارش شده است که تنها در سال 2018 ، 365 مورد مرگ مهاجران در این مسیر ثبت شده که 97 درصد از آنها از کشورهای آمریکای لاتین و 77 درصد از حوزه کارائیب بوده اند.
اروپام**9234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مكزيك مهاجرت چالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست افغانستان از بهره برداری یک پروژه عام‌المنفعه به هزینه بیش از یک میلیون دلار در ولسوالی بالاکوت ولایت ننگرهار از سوی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت خبر داده است.

وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه ای گفت این پروژه شامل ساخت سربند، کانال و حوض ذخیره آب می‌باشد که با هزینه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار توسط موسسه "پی‌ام‌اس" کشور ژاپن تطبیق شده است.

گفته شده با تطبیق این پروژه نزدیک به سه هزار جریب زمین زراعتی تحت آب‌یاری قرار خواهند گرفت.

پیش از این نیز سفیر ژاپن در کابل اعلام کرد که پروژه‌های ناتمام ناکامورا را در افغانستان تکمیل خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هزینه یک جت شخصی چقدر است؟
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی