Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: آئین‌نامه جامع اجرای موسیقی با حضور معاونت فرهنگی وزارت علوم و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تنظیم شده است و مسئولان نباید در اجرای این آئین‌نامه سلیقه‌ای عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام و خدیوی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دیدار با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه بناب گفت: رسالت نهاد رهبری در دانشگاه این نیست که رئیسی را برکنار یا جذب کند، هرچند تشکیلات نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند در عزل و نصب روسا یا مدیران بعنوان مشاور شاخصه‌های افراد لایق را تبیین نماید، ولی در عزل و نصب روسا تصمیم گیر نیست و به هیچ وجه به اینچنین مواردی ورود نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدیوی مطرح کرد: هر عزیزی از طریق مسئولین امر بعنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد، وظیفه نهاد است که ایشان را با تمام قدرت حمایت کند، چون دانشگاه متعلق به نظام است، متعلق به هیچ جناح سیاسی خاصی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی ضمن گلایه از برخی تشکل‌ها در سایر دانشگاه‌ها گفت: تمامی تشکل‌ها در دانشگاه می‌بایست مطابق چهار چوب اساسنامه تشکیلاتی خود فعالیت کند و به هیچ وجه عملی انجام ندهد که خارج از چهارچوب اساسنامه است و اساسنامه هر تشکلی معیار عملکرد آن تشکل یا انجمن است و بودجه نیز در قالب و چهارچوب آن اساسنامه به تشکل و یا انجمن علمی تخصیص می‌یابد و اگر تشکلی بودجه‌ای دریافت کرد و آن بودجه را بر خلاف آن اساسنامه خرج کرد و حیف و میل کرد، به بیت المال و سازمان خود خیانت کرده است.
وی  در خصوص عدم حضور و سخنرانی فتنه گران و محکومان به فتنه در دانشگاه‌ها گفت: فتنه گران و محکومان به فتنه حق حضور و سخنرانی در دانشگاه‌ها را ندارند و ما جریان فتنه را جریان درون نظام نمی‌دانیم؛ همه باید در نظام فعال باشند و فعالیت کنند و اگر کسی با عنوان منتقد، سیاست‌های منفعلانه در پیش گرفت خلاف بیانات رهبری عمل کرده است و تمام تفکرات و جناه‌ها باید در اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی فعال باشند و چهارچوب‌ها نیز به صورت وسیع در قانون اساسی تعبیه شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها را به اجرای درست آئین نامه اجرای موسیقی توصیه کرد و خاطر نشان کرد: آئین نامه جامع اجرای موسیقی با حضور معاونت فرهنگی وزارت علوم و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تنظیم و به دانشگاه‌های کل کشور ابلاغ شده است و مسئولین نباید در اجرای این آئین نامه سلیقه‌ای عمل کنند و باید از طریق شورای موسیقیایی و شورای فرهنگی آن دانشگاه به آئین نامه فوق عمل نمایند، چرا که نظام با اجرای موسیقی فاخر و هویت دار هیچ مشکلی ندارد.

وی بیان داشت: موسیقی که فاخر باشد و با زبان طبیعت باشد، موسیقی که انسان را به سمت هدف‌های متعالی ببرد و تقویت کننده هویت ملی و متناسب با موازین اسلامی، برخوردار از محتوا و مضمون هدایتگر در جهت ترغیب به وظایف اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی، تقویت کننده روحیه علمی، خودباوری و میل به پیشرفت و مبرا از شعر و مضامین مشوق بی بندو باری نباشد با نظر شورای فرهنگی می‌تواند برگزار شود.

لازم به ذکر است، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجانشرقی، با فعالان فرهنگی، دبیران انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه بناب دیدار کرد و دبیران جامعه اسلامی، انجمن اسلامی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه، فعالان فرهنگی، دبیران تشکل‌های سیاسی و انجمن‌های علمی به ارائه نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بناب تشکل های دانشجویی انجمن های علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، رضا رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار کرد: در استان کرمان بیش از ۴۳ هزار همکار فرهنگی داریم که در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی افزود: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف‌یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری از استان نزدیک به هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، ۱۲ معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته معلم است.

رضایی با اشاره برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آئین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز هفدهم اردیبهشت با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: در اقدامی جدید که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، از مسئولان استان خواسته‌ایم که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدوار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

کد خبر 749722

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان