Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به میزان بالای مرگ ناشی از سرطان ها در دنیا اظهار داشت: در حاضر در ایران برای کاهش میزان سرطان ها در تلاش هستیم. برای مثال در کاهش آمار سرطان پستان موفق بوده ایم، اما نیازمند ارتقای شرایط در زمینه تشخیص زودهنگام و در حوزه درمان استاندارد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ثبت بیماری ها در بهبود دسترسی به خدمات و مدیریت منابع و مصارف موثر است، گفت: در خصوص نظام ثبت در بیماری سرطان تلاش کرده ایم تا اطلاعات پایه در مورد میزان بروز و شیوع سرطان و میزان دریافت خدمات مبتنی بر استاندارها را داشته باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه افزود: همچنین در آموزش نیروهای انسانی متخصص در این حوزه سعی شده تا ضمن تربیت نیروها به منظور ارائه خدمات با کیفیت به مردم، توزیع متخصص را هدفمند کرده و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت را ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: ساخت ۳ تیپ از مراکز تشخیص زودهنگام، مراکز تشخیص و درمان و مراکز جامع سرطان، براساس نیازمندی های موجود طراحی و مکان یابی شده است و در حال حاضر ۱٣٧ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان از این مراکز در حال ساخت و بهره برداری هستند.

جان بابایی با بیان اینکه از حدود یک سال پیش بر روی سامانه سیمای سرطان یا پرونده الکترونیک سرطان متمرکز شده ایم، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری این سامانه به بهره برداری برسد. در این سامانه ثبت خدمات سرطان الزامی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین آیین نامه شیمی درمانی استاندارد مبتنی بر ارائه خدمات مناسب ابلاغ شده که براساس آن، خدمات ارائه شده ثبت خواهد شد و برای برنامه ریزی های مبتنی بر شواهد در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جان بابایی اضافه کرد: برای تمامی داروهای گرانقیمت سرطان، گایدلاین (راهنماهای بالینی) و استاندارد خدمت تدوین و ابلاغ شده که برای این خدمات، سامانه ثبت طراحی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس این گایدلاین ها تا کنون در دو بیمه سلامت و تامین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی کرده ایم زیرا اساس کار مبتنی بر خرید راهبردی خدمات است.

وی با بیان اینکه برای ثبت سرطان با وجود تلاش های ارزشمند کارشناسان سرطان دانشگاه ها در دو دهه گذشته و تولید گزارش های سالیانه در حوزه فرآیندها، زیرساخت ها و خروجی های ثبت مشکلاتی داشته ایم، گفت: برای رفع موانع ناشی از عدم یکپارچگی سامانه های قبلی ثبت سرطان، "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سرطان" (سیمای سرطان) طراحی شده است. براساس این سامانه، روند درمانی بیمار قابل رصد می شود. همچنین اطلاعات به صورت آنلاین از بخش پاتولوژی قابل دریافت است و در این سامانه تشخیص بیماری با پزشک درمانگر است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه افزود: مراکز ارائه دهنده خدمات مانند شیمی درمانی و داروخانه های مرتبط نیز به این سامانه دسترسی خواهند داشت. با این شرایط، امکان ثبت خدمات و نسخه الکترونیکی نیز فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش شده است که پوشش بیمه ای خدمات مرتبط بر اساس این سامانه باشد. همچنین خرید دارو، ارزیابی های دوره ای بیمار و طب تسکینی نیز بر همین اساس انجام شود. با توجه به فعالیت این سامانه می توان یک نظام ثبت پویا و آنلاین از تشخیص تا درمان و طب تسکینی برای بیمار ایجاد کرد.

جان بابایی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات ویژه این سامانه، ارتباط با تمام سامانه های ملی حوزه سلامت است. گایدلاین ها نیز در این سامانه ثبت شده اند. این سامانه زیرساختی، برای استقرار نظام ارجاع بین شبکه بهداشت و مراکز تشخیص زودهنگام سرطان موثر خواهد بود

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان وزارت بهداشت ثبت بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند

حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار در نشست نخبگان حوزه های علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته شهید مرتضی مطهری(ره) اظهار داشت: در عظمت شهید مطهری(ره) همین بس که حضرت امام(رع) درباره این شخصیت فرمود "حاصل عمر من بود" و این بیان بسیار بالایی است که نشان از عظمت این شهید دارد و نشانگر این است که شهید مطهری برای خدا عمل کرد و آنچه که وظیفه داشت انجام داد و درباره ارزشمندی آثار این شهید والامقام امام فرمود "همه آنها بدون استثنا مفید است".

وی افزود: این گلایه وجود دارد که در سالروز شهادت این شهید می باید نشست های علمی بزرگی برگزار می شد و نظام فکری این شهید به جامعه معرفی می شد و این یکی از نشانه ها آن است که ما نسبت به سرمایه های خود توجه نداریم.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حمایت از جامعه نخبگانی حوزه های علمیه را امری مهم بیان کرد و گفت: امروز وظیفه همه است که این حمایت ها را نسبت به نخبگان حوزه داشته باشند و البته مرکز خدمات حوزه های علمیه در حمایت از جامعه نخبگان عملکردی قابل توجه داشته است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز حمایت های خوبی در عرصه های مختلف معیشتی، خانوادگی و علمی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر خدماتی که داشتیم چند طرح مهم که جزء زیرساخت های حوزه های علمیه است پیگیری شد از جمله بیمه که اصل آن به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: در بخش معیشت نیز امسال تلاش شد جهشی اتفاق بیفتد و هم چنین در طرح ایتام حوزویان تلاش شد بیمه خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های با تاکید بر حل مسئله و توجه به نیازهای جامعه توسط نخبگان و برگزیدگان حوزه تصریح کرد: حل مسئله و دیدن نیازها بسیار اهمیت دارد و نخبه فردی است که به سراغ حل مسئله برود و نیازها را بداند.

وی افزود: هم اکنون در حال تهیه طرح و پیش نویس دستورالعملی هستیم تا افرادی که اقدام به حل مسئله و تشخیص نیازهای جامعه می کنند مورد حمایت خاص قرار گیرند و اصل حمایت نیز باید به این افراد تعلق گیرد.

دیگر خبرها

  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه خودروهای وارداتی قرار گرفت
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا