Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپراتور مخابراتی ورایزن نیز بعد از AT&T که نخستین ارائه‌دهنده پشتیبانی سیم‌کارت‌های ای‌سیم گوشی‌های آیفون بود، اعلام کرده که می‌خواهد امکان پشتیبانی از eSIM را به تمامی آیفون‌های تولیدی سال ۲۰۱۸ میلادی اضافه کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه دو مدل پرچمدار گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ اپل که در سپتامبر سال جاری میلادی از آنها رونمایی و سپس روانه بازارهای جهانی کرد، از سیم‌کارت‌های ای‌سیم (eSIM) پشتیبانی می‌کنند، حالا به نظر می‌رسد که اپراتور مخابراتی ورایزن نیز به پیروی از AT&T می‌خواهد تمامی مدل های گوشی‌های آیفون تولید شده را به امکان پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ای‌سیم (eSIM) مجهز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واژه سیم‌کارت ای‌سیم(eSIM) به‌معنای سیم‌کارت قابل ادغام و مخفف عبارت (Embedded Subscriber Identity Module) است و همانطور که از نامش مشخص است، بخش جداناپذیری از برد اصلی گوشی هوشمند موردنظر محسوب می‌شود. کلمه ای‌سیم به معنای یک سیم‌کارت یکپارچه با گوشی هوشمند است و این بدان معناست که دیگر سیم‌کارت فیزیکی قابل خروج از گوشی هوشمند نخواهد بود و اپراتور مربوطه در کشورهای محل سکونت باید از آن پشتیبانی کند.

هم‌اکنون کشورهایی که از این قابلیت سیم‌کارت‌های ای‌سیم پشتیبانی می‌کنند، شامل اتریش، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا می‌شوند و به نظر می‌رسد که تنها کاربران ساکن در کشورهای مذکور قادر خواهند بود از این نسخه‌های دو سیم‌کارته گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ بهره‌مند شوند.

یکی از بزرگترین مزایای این فناوری برای شرکت‌های تولیدکننده موبایل آن است که دیگر نیازی نیست فضای جداگانه‌ای را در کناره یا پشت گوشی برای قرار گرفتن سیم‌کارت‌های معمول تعبیه کنند که این در نهایت دست آن‌ها را برای طراحی‌های زیبا، سبک و جذاب گوشی‌های هوشمند باز می‌گذارد و طراحی حاشیه و کناره‌های گوشی‌ها می‌تواند با پشتیبانی از این قابلیت نازک‌تر و باریک‌تر از قبل شود.

تعویض و جابجایی سیم‌کارت نیز کمتر از چند ثانیه به طول می‌انجامد و دیگر نیازی نیست برای برقراری ارتباط و اطمینان از راه‌اندازی شبکه برای سیم‌کارت موردنظر، با کسی تماس بگیریم.

یکی دیگر از مزایای بزرگ آن برای افراد و کاربرانیست که به‌صورت مداوم در حال سفر به کشورهای مختلف هستند و با بهره‌مندی از این فناوری دیگر نیازی به تعویض و خرید سیم‌کارت جدید مخصوص کشور مربوطه نخواهند داشت که این امر خود موهبت بزرگی برای این دسته از کاربران به شمار خواهد رفت چراکه از خریداری و تهیه خیل عظیمی از سیم‌کارت‌های محلی کشورهای گوناگون جلوگیری بعمل می‌آورد و علاوه بر کاهش هزینه برای کاربران، اپراتورها را نیز از پرداخت هزینه‌های گزاف و اضافی برای تولید و ارائه سیم‌کارت معاف خواهد کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی