Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر خسارت بسیاری به بارآورد و همچنان راه‌های ارتباطی در این شهرستان قطع است. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، سیلابی که سوم آذر ماه در شهرستان پلدختر رخ داد سبب خسارات سنگین به زیر ساخت‌ها، تلف شدن دام روستائیان و زیر آب رفتن بیش از 100 روستا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسارت سیلاب به این شهرستان 300 میلیارد تومان اعلام شد و حجم خسارت سیل به این شهرستان سبب شد تا رئیس بحران کشور به پلدختر سفر کند و تنها یک میلیارد تومان اعتبار را برای جبران خسارت سیلاب لحاظ کند ولی هنوز از اعتبار یک میلیاردی هم خبری نیست و شهر سیل زده پلدختر با مشکلات فراوانی روبه رو است.

سید عیسی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بر اثر سیلاب اخیر 50 درصد راه های عشایری شهرستان پلدختر مسدود است اظهار داشت: بزرگترین چالش مناطق عشایری پلدختر قطع شدن راههای ارتباطی،  تامین علوفه، مواد غذایی و نفت است که اداره عشایری چندین دستگاه بلدوزر و لودر را برای بازگشایی راههای ارتباطی عشایری اعزام کرده است وحدود 50درصد راههای ارتباطی مناطق عشایری بازگشایی شده است.

وی افزود: جاده منطقه عشایری پیرمار از رودخانه زال رد می شود که هر موقع بارندگی رخ می دهد آب سنگ های بزرگ با خود می آورد وجاده منطقه عشایری را قطع می کند که این منطقه نیاز به پل دارد، پیگیری هایی انجام شده ومطالعه آن صورت گرفته تا پل احداث شود ولی مردم با محل احداث پل مخالفت کردند.

رئیس امور عشایر پلدختر عنوان کرد: به خاطر مخالفت مردم طرح احداث پل تعطیل وبودجه آن برگشت خورده است، تاکنون پیگیری هایی انجام دادیم ولی با مردم منطقه برای احداث پل در محل جایی که کارشناسی شده به توافق نرسیدیم که در حال پیگیری برای گرفتن بودجه آن هستیم ولی همچنان این طرح مشکل اجتماعی دارد‌.

امکانات محدود لرستان پاسخ‌گوی کمک به مناطق روستایی و عشایری سیلاب زده پلدختر نبودسیلاب راه ارتباطی عشایر پلدختر را قطع کرد؛ 10 خودرو گرفتار در سیلخوزستان| عشایر دزفول در میان سیلاب محاصره شدند

وی بیان کرد: با هماهنگی اداره کل امور عشایر یک دستگاه بلدوزر به منطقه عشایری پیر مار اعزام و راه این منطقه که از سیلاب قطع شده بود بازگشایی شد.

کاظمی با بیان اینکه جاده های عشایری پلدختر به سبب بارندگی قطع وخسارت های جدیدی وارد شده است گفت: در حال حاضر راههای ارتباطی عشایری در منطقه میدان بزرگ، منطقه چل، منطقه کرکی، گردکانه، قلعه میشوند بسته است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر راههای عشایری فقط راه گشایی شده تا مردم بتوانند تردد کنند ولی هنوز این راهها مشکل دارند چون زیرسازی آنها را سیلاب خراب کرده وتخریب شده اند که اگربارندگی رخ دهد راههای بازگشایی شده دوباره قطع خواهند شد که برای آسفالت جاده های عشایری حدود شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس امور عشایر پلدختر خاطرنشان کرد: حجم خسارت به مناطق عشایری زیاد است وبا توجه به حجم زیاد خسارات امکانات شهرستان جوابگو نیست که اگر مشکلی ایجاد نشود تا یکماه آینده مشکلات مناطق سیل زده عشایر برطرف می شود.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان

بخشدار بخش حتی از توابع شهرستان لالی از تلف شدن ۳۰ راس گوسفند یک چوپان در جریان بارش‌های سیل آسای امروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور هزاروند با اعلام این خبر گفت: در مناطق کوهستانی و عشایری بخش حِتی، جاری شدن آب باعث خسارت‌هایی به برخی از آب‌نماها شده که منتظر پایان بارندگی و ترمیم این خرابی‌ها هستیم. 

او با اشاره به این موضوع که به دلیل بارندگی شدید امکان حرکت دادن ماشین‌آلات برای ترمیم فوری این خرابی‌ها وجود ندارد، افزود: یک دستگاه گریدر در حال حاضر در منطقه آرپناه در حال کمک‌رسانی است و تقریبا برخی از گِل گرفتگی‌های آب‌نماهای این منطقه اصلاح و مابقی نیز با کم شدن باران ترمیم خواهند شد. 

هزاروند با تاکید بر این موضوع که هفتاد درصد بخش حتی عشایری است، ادامه داد:  در منطقه بابا روزبهان حتی نیز به دلیل جاری شدن سیل و بی احتیاطی، گله یک چوپان دچار سیلاب شد.

او افزود: متاسفانه با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت، سیلاب رودخانه ۳۰ راس گوسفند این گله را تلف کرد و  باعث خسارت مالی به این دامدار شد. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محاصره در سیل/ امدادرسانی هوایی به روستاهای خوزستان (عکس) نقشه مناطق درگير سيل خوزستان (عکس)

دیگر خبرها

  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • خسارت سیلاب به منازل مردم شهرستان ملکشاهی
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان