Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@16:09:00 GMT

دانش‌آموز آسیب‎‌دیده از پلیس فرانسه شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۲۹۸

دانش‌آموزی که با خطر از دست دادن چشم چپ خود مواجه است، به جُرم استفاده عمدی از خشونت از پلیس فرانسه شکایت کرد. آفتاب‌‌نیوز :  آموز در شهر لیون فرانسه از پلیسی که وی را در جریان اعتراضات هفته گذشته به سیاست‌های آموزشی امانوئل ماکرون زخمی کرده بود به دادگاه شکایت کرد.
بر اساس گزارش این روزنامه، دانش آموز مذکور ۱۵ سال دارد و این پلیس را متهم به «استفاده عمدی از خشونت» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دانش آموز با خطر از دست دادن چشم چپ خود مواجه است.
از سوی دیگر، رسانه‌های فرانسه به نقل از وزارت کشور گزارش کردند که بیش از ۷۰۰ دانش آموز دبیرستانی که در اعتراض به سیاست‌های آموزشی دولت امانوئل ماکرون دست به تظاهرات زده بودند، توسط نیرو‌های امنیتی این کشور بازداشت شده اند.
گفتنی است دانش آموزان از روز دوشنبه گذشته در بسیاری از شهر‌های فرانسه دست به تظاهرات زده و اتحادیه‌های دانش آموزان نیز بر تداوم اعتراضات تاکید می‌کنند.
گفتنی است حدود ۲۸۷ هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده و از روز شنبه ۱۷ نوامبر سال جاری در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع صد‌ها خیابان در سراسر این کشور را بستند.
اعتراضات جلیقه زرد‌ها با وجود اظهارات مقامات دولت فرانسه مبنی بر اینکه تعرفه اضافی بر سوخت مایع در سال آینده لغو خواهد شد، امروز نیز ادامه دارد.
معترضان در واکنش به سیاست‌های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور به خیابان‌ها آمده و خواهان استعفای وی شده اند.
پیش از ظهر امروز اعلام شده بود که هر چند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه برای آرام کردن اوضاع کشورش با نمایندگان اتحادیه‌های مختلف کارگری دیدار و وعده‌هایی را به مردم داد؛ اما سندیکای اتحاد ملی دبیرستانی‌ها در پی سخنان دیروز رئیس جمهوری فرانسه، امروز را «سه‌شنبه سیاه» اعلام کردند و دست به اعتصاب زدند.
اعتراضات جلیقه زرد‌ها در فرانسه وارد پنجمین هفته خود شده و تمهیدات دولت ماکرون برای فرونشاندن اعتراضات تا کنون راه به جایی نبرده است.مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خشونت فرانسه دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه

رئیس جمهور فرانسه که حمایت‌های یکجانبه وی از رژیم صهیونیستی زبانزد است، اعتراضات علیه جنگ غزه که اخیرا در دانشگاه‌های این کشور هم به شدت در حال گسترش است را شدیدا مورد انتقاد قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از شرکت کنندگان در تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه به شدت انتقاد کرده و آنها را به رفتارهای یهودی ستیزانه متهم کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه‌های La Provence و La Tribune Dimanche گفت می‌داند که جنگ مردم را شوکه می‌کند، "اما جلوگیری از بحث هرگز به حل یک درگیری کمک نکرده است." ماکرون تظاهرکنندگان در دانشگاه‌های فرانسه را متهم کرد که از دسترسی دانشجویان یهودی به دانشگاه‌هایشان ممانعت می کنند. ماکرون معترضان را محکوم کرد که سعی کردند "با خشونت و محاصره" از منافع خود دفاع کنند.

روز جمعه، پلیس تحصن تظاهرکنندگان علیه جنگ غزه در سالن ورودی دانشگاه نخبگان پاریس را شکست. به دلیل این اعتراضات دانشگاه به طور موقت فعالیت خود را به عملیات آنلاین تغییر داد و بیشتر ساختمان ها بسته ماندند. همچنین از زمان طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه رژِیم صهیونیستی در 7 اکتبر و متعاقب آن آغاز جنگ غزه، تظاهرات مکرر ضد اسرائیلی در دانشگاه های دیگر فرانسه برگزار شده است و پلیس چندین بار وارد عمل شد.

تظاهرات علیه جنگ غزه به ویژه همچنین در ایالات متحده آمریکا گسترش یافته و در این کشور اعتراضات اکنون تقریباً در تمام شهرهای بزرگ دانشگاهی در حال برگزاری است. دانشجویان در بسیاری از نقاط کمپ های اعتراضی برپا کرده اند. شرکت کنندگان از دانشگاه های خود، از جمله، می خواهند که به روابط خود با اسرائیل و شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند، پایان دهند. بر اساس گزارش رسانه ها، در حال حاضر بیش از 2000 نفر در سراسر ایالات متحده در ارتباط با اعتراضات دستگیر شده اند.

اعتراضت مشابهی هم در شهرهای اروپایی برگزار شده و دانشگاه ها با اعتراضات دانشجویی برخورد متفاوتی دارند. در دانشگاه لوزان (UNIL) در سوئیس هم صدها نفر در تظاهرات روز شنبه علیه جنگ غزه شرکت کردند. آنها همبستگی خود را با گروهی از دانشجویان اعلام کردند که به گزارش خبرگزاری کیستون-SDA، از روز پنجشنبه سالن ورودی ساختمان دانشگاه را اشغال کرده‌اند. این گروه خواستار تحریم موسسات دانشگاهی اسرائیل و آتش بس فوری در نوار غزه است. در تظاهرات روز شنبه شعارهایی مانند «غزه، یونیل با توست» و «مرگ بر آپارتاید اسرائیل» سر داده شد. ریاست دانشگاه تاکنون بر گفت و گو با معترضان تکیه کرده است. قرار است روز دوشنبه نیز نشست دیگری میان فعالان و مدیریت دانشگاه برگزار شود.

همچنین اخیراً اعتراضات طرفدار فلسطین در دانشگاه هومبولت برلین برگزار شده است.

نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردناعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شداعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد