Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنب و جوش جهادگران در مناطق محروم نه تنها غبار محرومیت را از چهره آن برمی دارد بلکه بارقه های امید را در دل کودکان و نوجوانان بشاگردی روشن می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ برگزاری اردوهای جهادی بسیجیان با هدف توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در میان جوانان و ایجاد امید در بین مردم از فلسفه های وجودی گروه های جهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان و دانشجویان بسیجی با انجام فعالیت در زمینه های مختلفی نظیر عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در مناطق محروم خدمات گسترده ای را به اهالی این مناطق ارائه می دهند.

درهر کجای این سرزمین هرگاه نام بشاگرد را می شنویم محرومیت اولین گزینه ای است که به اذهان خطور می کند و در حقیقت می توان گفت محرومیت بشاگرد زبان زد خاص و عام در کشور  است.

تاکنون گروه های جهادی مختلف استان هرمزگان و حتی برون استانی به این شهرستان اعزام شده اند با وجود ارائه خدمات بیشمار توسط گروه های جهادی دانش آموزی و دانشجویی اما این منطقه همچنان در صدر محرومیت کشور قرار دارد.

 

جهادگران پیشگام در امر محرومیت زدایی

محسن زارعی، مسئول گروه جهادی شهید زارعی بلبل آباد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه گروه های جهادی از ابتدای شکل گیری پیشگام در امر محرومیت زدایی است، اظهار کرد: این گروه جهادی در زمینه های مختلفی نظیر عمرانی،فرهنگی و.... همیشه در راستای محرومیت زدایی اقدامات موثری را انجام داده است.

وی با اشاره به تامین کمک هرینه ماهانه بسته های مواد غذایی نیازمندان تصریح کرد: توزیع۱۵۰ کیسه آرد و۸۵۰ بسته لوازم التحریر بین نیازمندان در منطقه بشاگرد از فعالیت های گروه های جهادی در بشاگرد است.

زارعی با اشاره به فعالیت های عمرانی جهادگران اظهار کرد: احداث خوابگاه مدرسه راهنمایی شهرک مطهر بشاگرد در سال۱۳۹۶،ساخت 30 عدد سرویس بهداشتی و حمام در قالب اردوی جهادی 10روزه در سلاس باباجانی کرمانشاه در سال 97 از دیگر اقدامات این گروه جهادی است.

وی افزود: راه اندازی صندوق قرض الحسنه کارگشایی مشاغل کوچک خانگی و احداث سیل بند های کشاورزی و کمک در ساخت منازل مسکونی از فعالیت های اردوی جهادی در بشاگرد هستند.

مسئول گروه جهادی شهید زارعی بلبل آباد با اشاره به فعالیت  اخیر جهادگران در بشاگرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر هماهنگی لازم برای آغاز عملیات اجرایی احداث حسینیه روستای بلبل آباد بشاگرد انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌، ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سطح استان، اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، غلامرضا ملایی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های سازندگی، محرومیت زدایی، مسکن، فرهنگی و در همه بحران‌ها و شرایط در کنار مردم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و نیز هفته بزرگداشت بسیج سازندگی افزود: اهم برنامه‌های این هفته در دو سطح استانی و شهرستانی، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان، گفت: دیدار با امام جمعه، اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی و همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، حضور جهادگران و بسیجیان در نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت از ویژه برنامه‌های استانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال بود.

وی ادامه داد: ۱۵ اردیبهشت نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح استان موکب عزاداری نیز برپا می‌شود.

ملایی از سایر اقدامات این هفته به اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم منطقه سیستان در ۱۵ اردیبهشت ماه اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع پانزده هزار بسته معیشتی و تهیه و توزیع ۲۰ سری اقلام و اثاث به منزل محرومان در ۱۶ اردیبهشت در سطح استانی انجام می‌شود.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران خاص در ۱۶ اردیبهشت ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهرستان زاهدان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «هر گروه جهادی، یک خدمت بی‌منت» و اهدای خون توسط جهادگران در ۱۷ اردیبهشت گامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به هم نوعان در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی، اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردمیار در سطح استانی و نیز برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان زاهدان در ۱۸ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

ملایی از سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در ۱۹ اردیبهشت در سطح استانی به افتتاح ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی شامل ۱۰۰ باب احداث و مرمت مسکن محرومان، ۳۰ مورد گازکشی منازل، ۱۲۰ مورد احداث چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران، تجلیل از جهادگران برتر در ۲۰ اردیبهشت از برنامه‌های مهم و پایانی این هفته است که در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

کد خبر 750423

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم