Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: ‌روند گرایش دانشجویان گیلانی به مواد مخدر صنعتی و شیمیایی رو به رشد است. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ رشت، محمدحسین شاهکویی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: بر اساس آسیب‌شناسی و تحقیقاتی که در بین دانشجویان دانشگاه‌های دولتی انجام شد روند گرایش دانشجویان کشور و بالطبع دانشجویان گیلانی به سمت مواد مخدر رو به رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان مصرف ماده مخدر "گل" را بسیار نگران‌کننده خواند و عنوان کرد: این ماده مخدر صنعتی از مشتقات سیاهدانه بوده و مانند ماری‌جوانا عمل می‌کند و در حال حاضر مصرف آن در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا و کانادا آزاد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مصرف ماده مخدر گل بسیار پرخطر است و عوارض تخریبی زیادی بر روی مغز بر جای می‌گذارد تصریح کرد: به علت آزاد شدن مصرف گل در برخی کشورهای دیگر برخی از جوانان کشورمان به غلط تصور می‌کنند که گرایش به سمت این ماده مخدر صنعتی ضرری برای آنان ندارد.

بیش از 5 تن مواد مخدر توسط تکاوران پلیس در سیستان و بلوچستان کشف شدرئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مافیای قاچاق وجود دارد؛ گردش مالی مواد مخدر 5 برابر اعتبارات عمرانی کشورنماینده ایران معاون اول کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل شد

شاهکویی مصرف تنها یکبار ماده صنعتی گل را به شدت اعتیاد آور اعلام کرد و ابراز داشت: از مهم‌ترین دلایل گرایش جوانان به سمت مصرف این ماده مخدر را می‌توان به کسب احساس سرخوشی زودگذر،‌ فراموش کردن مشکلات روحی و اجتماعی،‌ لذت‌جویی و فرار از واقعیت‌ها نام برد.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نداشتن رابطه صمیمی جوانان با والدینشان را در گرایش آن‌ها به سمت مواد مخدر مؤثر دانست و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده 13 درصد از جوانانی که به سمت این مواد گرایش داشتند با مادر خود رابطه صمیمی نداشتند.

وی با بیان اینکه 29 درصد از جامعه آماری کشور نیز عدم رابطه صمیمی خود با پدرشان را علت اصلی گرایششان به سمت مواد مخدر صنعتی اعلام کردند افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، آشنا کردن‌ بیشتر والدین با مواد مخدر صنعتی جدید و عوارض آنها است.

شاهکویی تریاک و هروئین را شایع‌ترین نوع مواد مخدر سنتی دانست و اظهار داشت:‌ در حال حاضر تولید حدود 400 نوع مواد مخدر صنعتی در دنیا نظیر گراس،‌ ماری‌جوانا، حشیش و گل که همه این‌ها از مشتقات ماده بسیار خطرناک سیاهدانه هستند به بیش از 700 برابر افزایش پیدا کرده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تأکید بر اینکه مواد مخدر با ریشه سیاهدانه قدرت تخریب سلول‌های مغز را دارند عنوان کرد: در صورت تخریب سلول‌های مغز این آسیب به هیچ عنوان قابل ترمیم نیست و در برخی اوقات فرد دچار بیماری روانی اسکیزوفرنی می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان

 کامبیز نرماشیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌منظور پاسخگویی به نیاز استان و با هدف توسعه و تعالی منطقه اقدام به گسترش، راه‌اندازی و تصویب رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد کرده است.

وی با اشاره به سیل مشتاقان به تحصیل در مقاطع عالی تحصیلات تکمیلی در استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به رسالت اصلی خود، یعنی هموار کردن مسیر پیشرفت و مرتفع کردن مشکلات آموزشی، توانست بر اساس ظرفیت مناسب علمی خود موفق به افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها در استان بستری مناسب برای اجرای عدالت آموزشی و رفاه داوطلبان است، گفت: رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره (گرایش مشاوره خانواده)، فیزیولوژی ورزشی (گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی)، رفتار حرکتی (گرایش آموزش تربیت‌بدنی) و مدیریت دولتی با دو گرایش توسعه منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی، رشته‌هایی هستند که بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مصوب شده و پذیرش دانشجو در این رشته محل‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حمل ریلی مواد اولیه به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + عکس
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل از خواب
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان