Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفته که استفاده از هواپیمای "ای تی آر" در مسیرهای طولانی فاقد توجیه اقتصادی بوده و با توجه به طولانی شدن زمان پرواز هواپیما، بعید است که مسافران هم از آن استقبال کنند.

رضانخجوانی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشته که این مدل هواپیما برای مسیرهای کوتاه داخلی و فرودگاههای دارای باند کوتاه طراحی شده بنابراین در مسیرهای با فاصله زمانی 40 تا 45 دقیقه به کار گرفته می‌شود و حتی اگر از هواپیمای ای تی آر در مسیر تهران به بندر عباس هم استفاده شود مسافران اذیت شده و حتی ناراضی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، از آغاز پروازهای خارجی هواپیماهای ای‌تی‌آر شرکت متبوع خود از مبدا فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد باکو خبر داده و با رد این ادعا که پرواز خارجی هواپیمای ای‌تی‌آر صرفه اقتصادی ندارد، گفته که هرجا که بتوانیم جذب بازار داشته باشیم، از هواپیمای ای‌تی‌آر استفاده می‌کنیم. ضمن اینکه پرواز تولوز به ایران از طریق فرودگاه ارومیه انجام شده و این نشان می‌دهد این هواپیما چندان هم کوتاه‌ برد نیست.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، هما  در حال حاضر ۱۳ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر را در اختیار دارد.

نخجوانی، بابیان اینکه مباحث فنی و اقتصادی در پرواز هواپیمای ای تی آر بسیار مهم است، تاکید کرده که طولانی بودن سفر و محدودیت سقف پروازی در عبور از ارتفاعات و مشکل مصرف سوخت در مسیرهای طولانی هواپیمای ای تی آر، به طور قطع مشکل ساز خواهد بود.

وی گفته که استفاده هواپیمای ای تی آر از فرذودگاه تبریز به باکو مناسب بوده اما حرکت این هواپیما از مبداء فرودگاه امام خمینی (ره) به باکو توجیه اقتصادی و فنی ندارد و ادامه داده که در صورت برقراری پرواز هواپیمای مذکوراز فرودگاه امام خمینی (ره) به پاریس، مطمئنا به جز خلبان و خدمه کس دیگری سوار این هواپیما نخواهد شد!

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرده که تخصص و علم مدیرعامل کنونی شرکت هما ارتباطی به مباحث عملیاتی صنعت هوایی نداشته و اطلاعات بازرگانی و فنی "شرفبافی" کفایت این حوزه را نمیکند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!

گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا می‌خوانید:

به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان می‌گویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند‌ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.

«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانه‌های مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و... نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.

کارشناسان حوزه هوانوردی می‌گویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند. می‌ماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پرواز‌های داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آن‌ها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.

به عبارت دیگر، در حالی که کشور‌های امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیما‌های قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیما‌های کشور شدیدا فرسوده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • رسم نادرست تیراندازی در عروسی پرواز‌های یک استان را لغو کرد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • دادستان مرکز لرستان: تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار