Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در جلسه هم اندیشی و ارزیابی وضعیت منابع آبی استان گفت: بیش از ۹۶ درصد از این رقم اعتبار از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است. سیدعلی لدنی‌نژاد افزود: فرسودگی شبکه توزیع آب شهر‌ها و معارضان اجتماعی، اصلی‌ترین موانع پیش روی آب وفاضلاب استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تشدید طرح جمع آوری انشعابهای غیر مجاز آب، ایجاد تصفیه‌خانه اضطرارای آب شهر یاسوج و ساخت و تجهیز چاه در شهر‌های دارای تنش آبی استان خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با اتمام این طرح‌ها، اثرات تنش آبی در شهر‌ها کاهش یابد.
لدنی نژاد ادامه داد: در پنج سال اخیر بیش از ۲۲ هزار تخلف آب و فاضلاب در شهر‌های استان شناسایی و جمع آوری شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هم از شناسایی ۱۵ هزار انشعاب غیر مجاز  در روستا‌های استان خبر داد و گفت:
بیش از ۱۲ هزار فقره به انشعاب مجاز تبدیل و از این تعداد بیش از ۵ هزار پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.
پاسره مهندسی مجدد چاه‌ها و تاسیسات آب شرب روستا‌ها و انجام مطالعات نیاز آبی روستا‌ها را از جمله برنامه‌های اصلی آبفای استان بیان کرد و افزود: با رفع معارضات محلی، ساخت مجتمع‌های آبرسانی در روستا‌های استان توسعه پیدا میکند. مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه گفت: با وجود همه کمبود‌ها، تابستان امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین مشکلات سپری شد. علیرضا طباطبایی حفظ و ارتقاء توان تولید و کاهش نیاز به تولید آب را اصلی‌ترین رویکرد آبفای کشور دانست و افزود: باید تلاش کنیم که نیاز به تامین آب به حداقل برسد. وی فرهنگ سازی، کاهش سرانه مصرف آب، نصب کاهنده‌های مصرف، تفکیک آب شرب از فضای سبز و کاهش حوادث آب را بهترین راهکار‌ها برای به حداقل رساندن نیار به تامین آب دانست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب شبکه توزیع آب تنش آبی انشعاب غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

فردوس کریمی در نخستین سفر استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ به بخش ناغان، اظهارداشت: در قالب طرح پمپاژ آب ناغان سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن، هفت کیلومتر خط انتقال اجرا شده و در حال تملک اراضی هستیم.

وی افزود: طرح پمپاژ آب ناغان ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و جهت تکمیل و بهره‌برداری از طرح به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

کریمی اضافه کرد: تخصیص جدیدی به نیاز آبی ناغان اضافه شد و هم‌اکنون۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات ناغان زیرپوشش آبیاری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۵ مورد ساماندهی پرورش ماهی برای نخستین بار و همچنین تخصیص دو هزار و ۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه‌ها و دامداری‌های ناغان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود