Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@13:51:06 GMT

جشنواره ملی رضوی از ظرفیت مرز مهران استفاده کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۴۸۴

جشنواره ملی رضوی از ظرفیت مرز مهران استفاده کند

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام عصر روز گذشته بیستم آذرماه در نشست اتاق فکر هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی اظهار کرد: این استان با ٤٣٠ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، امتیاز و ظرفیت بسیار بالایی برای تردد زائرانی که از عراق به سمت مشهدالرضا حرکت می‌کنند دارد
وی افزود: اهمیت حضور زائران عراقی در مشهد، آن هم از طریق مرز مهران دوچندان است و اعضای اتاق فکر جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی برای سال‌های بعدی می‌توانند روی این ظرفیت برنامه‌ریزی و تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار ایلام تصریح کرد: زائران عراقی اغلب از طریق پرواز به سمت مشهد حرکت می‌کنند بنابراین تلاش ما در مجموعه استانداری این است که تعداد پرواز های مشهد از طریق فرودگاه شهدای ایلام را افزایش دهیم.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این مسئله علاوه بر اینکه مزایای اقتصادی دارد، پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره بین المللی رضوی به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه حوزه سفرنامه و خاطره نویسی می تواند در قالب فضای مجازی نوشته شود، بیان کرد: می توان بخشی از فراخوان جشنواره را به آثاری که در فضای مجازی و در قالب های مختلف نوشته می شود، اختصاص داد.
استاندار ایلام گفت: فضای مجازی به دلیل جذابیتی که برای جوانان دارد و از سوی دیگر بیگانگی آنها با نوشتار و یادداشت نویسی، فرصت مناسبی است تا یکی از بخش های اصلی این جشنواره، اینترنت و مبحث فضای مجازی باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام جشنواره رضوی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: نخستین جشنواره خواندن و اختتامیه سومین جشنواره خوشنویسی دانش آموزان ابتدایی در سالن علامه امینی جهرم برگزار شد.
عبدالصمد یاسمی پور افزود: جشنواره خواندن که شامل گلستان خوانی، شاهنامه خوانی و متون کهن است با هدف تقویت و کسب مهارت دانش آموزان، قدرت بیان، روان خوانی، علاقه به مطالعه و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و ایجاد فرصت برای شناخت استعداد و توانایی دانش آموزان برپا شد.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره خواندن، بیش از ۳۰۰ اثر تولیدی به واحد آموزش ابتدایی ارسال شد که ۴۳ اثر منتخب به مرحله اختتامیه جشنواره و اجرا راه یافت  و از آنان تقدیر شد.
همچنین ۶۰۰ اثر خوشنویسی به جشنواره ارسال و از ۷۶ برگزیده ، تجلیل شد.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند