Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مصوبه ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد تأسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی در دولت تصویب شده و به زودی نیز برای استفاده از این ظرفیت قانونی به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، هیربد معصومی امروز در نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری سراسر کشور با اشاره به تصویب 3 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای امور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هفته قبل بخشنامه‌ای به استانداران با امضای وزیر کشور برای اتخاذ تدابیر لازم جهت برگزاری شکوهمند مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ابلاغ شد که دو کمیته شهرها و کمیته روستایی و عشایری متناسب با آن تشکیل شده تا هر چه بهتر و بیشتر دستاوردهای انقلاب نشان داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جلوگیری از اعتراضات کارگری و کارمندی در شهرداری‌ها نیاز به نظارت بر شهرداری‌ها دارد ضمن اینکه جلب اعتماد عمومی شهروندان با هدف تقویت سرمایه اجتماعی باید لحاظ شود.

اراک| لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مجلس ارائه شدهزینه 38 میلیون تومانی ساخت پارکینگ توسط شهرداری در منطقه 17بازآفرینی بافت‌های فرسوده رویکرد اصلی شهرداری قم در هسته مرکزی شهر است

معاون امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد اولویت‌بندی بودجه سازمان شهرداری‌ها افزود: پرداخت حقوق، مزایا و بیمه کارکنان در درجه نخست باید انجام شود، در درجه دوم امور خدمات شهری با اولویت جمع‌آوری پسماند و غیره و در نهایت بودجه باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار هزینه شود و تا تحقق این موارد نباید هیچ  پروژه جدید تعریفی شود چرا که با مشکل منابع درآمدی روبه رو هستیم.

معصومی در مورد انتظارات معاونت شهرداری‌ها عنوان کرد: هماهنگی جهت تقویت نقش و جایگاه شهرداری‌ها، برنامه‌محوری و تهیه برنامه پنج ساله شهرداری‌ها که اکنون 227 شهرداری در حال تدوین برنامه هستند، پاسخگویی نظام مدیریت شهری و تکریم شهروندان از اصول مهم دیگر است.

وی ادامه داد: نظارت و بازدید به صورت مستمر از شهرداری‌ها با هدف ایجاد نظام اداری شفاف و هدایت شهرداری‌ها جهت ایجاد درآمد پایدار و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان در زمینه عملکرد شهرداری‌ها باید به درستی لحاظ شود که در این راستا صورت‌های مالی شهرداری‌ها هر 6 ماه باید به شوراهای ارائه و پس از تأیید در دید عموم قرار گیرد تا مردم نیز در جریان باشند.

معاون امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: پیگیری استفاده از درآمد سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در قالب اوراق هم در حوزه بافت فرسوده و هم حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و استقرار نظام فناوری اطلاعات با هدف ایجاد شهر هوشمند برای مقابله با فساد اداری و ایجاد محیط امن و همچنین اهتمام به ارتقای آموزش شهروندی از طریق برنامه‌سازی با همکاری رسانه ملی و نشست با شهروندان نیز باید انجام شود.

معصومی سپس با اشاره به ضرورت برون‌سپاری وظایف شهرداری‌ها بیان کرد: برون‌سپاری وظایف شهرداری‌ها تکلیفی است که بند الف ماده 28 برنامه بودجه کشور تعیین کرده تا به سمت مدیریت یکپارچه پیش برویم که در این راستا وظایفی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند احصا می‌شود تا در سال جاری اجرایی و عملیاتی شود.

وی همچنین تصریح کرد: از 8 سند آسیب‌شناسی که در هیئت وزیران تصویب شده 6 سند مربوط به حوزه امور شهرداری‌ها است که در اسناد آسیب‌شناسی تکالیف تعیین شده است و باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد.

معاون امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد آخرین وضعیت بند ن و بند س تبصره 6 بودجه شهرداری‌ها افزود: در بند ن بودجه سال جاری برنامه‌ای که قرار بود 600 میلیارد تومان از 0.5 درصد از کالاهای مخرب محیط زیست جهت مدیریت پسماند در استان‌ها هزینه کنیم تهیه شد ولی با مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت روبه رو شد که به کمیسیون احاله شده و در حال بررسی است هر چند در کمیسیون فرعی یعنی کمیسیون اقتصاد با اندکی تغییر تصویب شده اما امید است در هیئت دولت نیز تصویب شود تا بخشی از این بودجه قانونی را بتوان استفاده کرد.

معصومی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد بند س تبصره 6 هم که در مورد ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد تأسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی است در دولت تصویب شده که به زودی ابلاغ می‌شود تا از این ظرفیت قانونی نیز بتوان استفاده کرد.

انتهای پیام/ن

R7840/P1361/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند