Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:44:00 GMT

استعفای نمایندگان فشار بر تصمیم گیران حوزه آب است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۰۸۷

استعفای نمایندگان فشار بر تصمیم گیران حوزه آب است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت : استعفای نمایندگان استان اصفهان، عدول از یافتن یک راه حل ملی است و فشار برای تصمیم گیران حوزه آبی کشور است.

اردشیر نوریان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حل معضل آب شرب در یک منطقه، نباید منوط به تحمیل همین مشکل به یک منطقه دیگر باشد و تشخیص معضل ملی می طلبد با یک نگاه ملی و ادله کارشناسی و راه کار ملی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در این زمینه، نامه ای از سوی نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.
نوریان گفت: به هرحال استیضاح، تذکر، سوال کردن و استعفا حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ولی مساله این است که هدف از طرح این موضوعات چه چیزی است.
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این سوال را مطرح کرد، که آیا به طور یقین در مساله آب بن بستی وجود دارد که باید تعدادی از نمایندگان استعفا دهند و آیا راه حل های دیگر قابلیت اجرا در این زمینه را ندارد؟
وی تصریح کرد: ترک وکالت مردم به منزله رها گذاشتن تکلیف مردم در خانه ملت است و نمایندگان اصفهان خود به پاسخ این سوال ها که جواب منفی دارد نیز وافق هستند.
نوریان تاکید کرد : نیت این تعداد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی استعفا، خروج از مجلس نیست بلکه ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت و مسئولان برنامه ریز و تصمیم گیرندگان حوزه آب است.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : به نظر می رسد نمایندگان استان اصفهان با استعفا روش خوبی برای مطالبه گری در حوزه آب انتخاب نکرده اند.
نوریان تاکید کرد: در ابتدا باید نمایندگان اصفهان تابع یک منطق ملی در بخش آب باشند و تنش آبی و کم آبی را بپذیرند و این مشکل را با راه حل های ملی برطرف کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دوم این است که در بین مردم نباید تبعیض قائل شد و همانگونه که مردم اصفهان حق دارند از آب شرب سالم برخوردار باشند، مردم چهارمحال و بختیاری و تمامی مردم ایران این حق را دارند.
نوریان تاکید کرد : اگر اصفهان با کمبود آب شرب و تنش آبی مواجه است، آیا درست است سرانه فضای سبز این استان با رشت و ساری برابری کند و حتی در برخی نقاط دیگر بالاتر از شهرهای شمالی باید باشد؟
وی تصریح کرد : تغییر الگوی کشت از جمله برنج کاری در این استان می تواند به رفع کمبود آب شرب اصفهان کمک کند و سوال اینجاست که آیا برنج کاری اولویت کشت بخش کشاورزی است؟
نوریان با بیان اینکه با حقیقت کم آبی و بی بارشی را پذیرفت تاکید کرد: حجم آبی که کشت برنج مصرف می شود می تواند بخشی از کمبودهای آب شرب را جبران کند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان اصفهان یک استان صنعتی است و سوال اینجاست که چرا به استفاده کامل از پساب ها در صنعت اجرا نمی شود.
نوریان اظهار داشت:در عالی ترین دوره آبی، مجموع استفاده چهارمحال و بختیاری از حوضه آبی زاینده رود 10 درصد بود و حالا باید پرسید تمام کمبودهای آبی فلات مرکزی ایران در این 10 درصد چهارمحال و بختیاری خلاصه شده است؟
وی ادامه داد: رویه ای که نمایندگان اصفهان با طرح استعفا در پیش گرفته اند ، یک رویه فرار به جلو است که امید است مجلس شورای اسلامی با مساله یک برخورد منطقی کند.
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اصلی ترین گرفتاری های حوزه انتخابی شهرستان های شهرکرد، بن و سامان توقف طرحهای 33گانه حاشیه زاینده رود از جمله طرحهای گردشگری است.
نوریان گفت : با توجه به تصمیمات اخیر شورای عالی آب، امید است در این زمینه تجدید نظرهایی صورت بگیرد و مدیریت منابع قابل بهره برداری استان باید در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: کمبود آورد آب زاینده رود را همه قبول دارند و به نسبت آورد آب زاینده رود باید با تعادل و توازن باشد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کردند.
خشکسالی چهارمحال و بختیاری وارد یازدهمین سال خود شده به گونه ای که میزان آب ذخیره شده در پایین دست سد زاینده رود به کمتر از 450میلیون مترمکعب رسیده است.
چهارمحال و بختیاری در دوره ای تامین کننده 10 درصد آب شیرین ایران بود ، که این میزان اکنون به کمتر از 5 درصد کاهش یافته است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رود بزرگ کاروان و زاینده رود و بخشی از دز است که در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی دچار تنش آبی شد و این تنش در حوضه ابی پایین دست از جمله خوزستان و اصفهان نیز مشهود است.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس استعفاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها