Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@22:50:36 GMT

مسکن تا شب عید ارزان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۷۷۷

مسکن تا شب عید ارزان می‌شود؟

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بازار مسکن تأثیر پذیرترین بازاری بود که به افزایش قیمت ارز واکنش نشان داد، گفت: در صورتی که قیمت ارز تا پایان سال کاهش یابد، در نیمه دوم اسفندماه امسال شاهد شکسته شدن حباب قیمت مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق تهران شاهد رشد نامتعارف قیمت‌ها تا صددرصد بوده ایم و در صورتی که قیمت ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز ۲۵ درصد ارزان‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقبایی ادامه داد: نرخ ارز بر قیمت زمین، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، میلگرد و تراکم‌های ساختمانی تأثیرگذار بوده و همین موضوع باعث افزایش ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت‌ واحدهای مسکونی شده است.

 

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران اظهار کرد: در صورتی که قیمت ارز کاهش نیابد، رکود تورمی تا سال ۹۸ ادامه می‌یابد و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری به ویژه برای متقاضیان و خریداران مسکن می‌شود.

وی تصریح کرد: ورود و یا خروج بازار مسکن از رونق، ۴ الی ۵ سال زمان می‌برد و ما هم‌اکنون در بازار مسکن شاهد رکود تورمی ۸۳ درصدی هستیم که ۷ الی ۸ سال زمان می‌برد تا به وضعیت متعادل شود.

عقبایی اظهار کرد: دولت باید اقدامات لازم از جمله ساخت واحدهای مسکونی استیجاری و افزایش تسهیلات خرید مسکن با اقساط مناسب و مدت زمان بازپرداخت طولانی را در نظر گیرد تا شاهد بهبود هرچه سریعتر این بازار باشیم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسکن قیمت دلار بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران

مناطق ۱ و ۳ شهر تهران، به عنوان گران‌ترین مناطق بازار مسکن پایتخت، محل عرضه آپارتمان‌های لوکس و گران‌قیمت هستند.

تازه‌ترین بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحد‌های اجاره ای، در روز‌های اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره بها از مستاجر انتخاب کرده اند. البته نسبت فایل‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

بررسی‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحد‌های مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان