Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران، تاریا کرونبرگ با اشاره به این که این دور از تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه ایران با دوره‌های پیشین تفاوت دارد، اظهار داشت: آمریکا از طریق کنترلی که بر دلار به‌عنوان مرجع اصلی تبادلات مالی دارد، شرکت‌های اروپایی را هم تحت کنترل خود درآورده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی از تبعات این دوره از تحریم‌ها ترسیده‌اند و همین ترس مانع تداوم فعالیت آنها با ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات روابط پارلمان اروپا با ایران با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای راه‌اندازی SPV به‌عنوان کانال ارتباط مالی میان ایران و اروپا، گفت: باید بگویم مسئولان این طرح در اروپا ۲۴ ساعته مشغول کار روی آن هستند و تلاش دارند آن را هرچه زودتر به مرحله اجرا برسانند. اما باید توجه داشته باشیم که این تجربه هم برای ایران و هم اتحادیه اروپا، کاملاً جدید است و همین تازگی باعث شده تاکمی تأخیر درروند کار پیش بیاید.

به گفته کرونبرگ هدف اصلی از راه‌اندازی این سازوکار مالی، جلوگیری از به کار بردن دلار در مبادلات اقتصادی است. فضایی شفاف برای توسعه تجاری و مبادلات اقتصادی میان ایران و اروپا به‌صورت متعادل ایجاد خواهد شد؛ درست مانند سیستمی که قبلاً در مبادلات کالا با کالا وجود داشت.

رئیس هیات روابط پارلمان اروپا با ایران ضمن محرمانه تلقی کردن جزییات راه‌اندازی این کانال ویژه مالی، افزود: وزرای اقتصاد کشورهای اروپایی به‌خصوص انگلیس، فرانسه و آلمان در حال کار روی این راه‌حل هستند و جزئیات به‌زودی نهایی شود. تنها می‌توانم بگویم سازوکارهای جدیدی درراه است که شرکت‌ها، هم شرکت‌های ایرانی و هم شرکت‌های اروپایی، باید برای استفاده از آن‌ها آموزش لازم را ببینند.

رئیس هیات روابط پارلمان اروپا با ایران تصریح کرد: امیدواریم که این راه‌حل همان‌طور که فدریکا موگرینی هم اشاره کرد تا آخر امسال نهایی شود؛ که این نهایی شدن بیشتر به بخش‌های فنی و مسائل تکنیکی SPV مربوط است؛ اما قطعاً برای اینکه شرکت‌ها بتوانند رسماً از این کانال مالی استفاده کنند به زمان بیشتری نیاز داریم.

SME ها، منتفع نهایی SPV هستند

به اعتقاد تاریا کرونبرگ، شرکت‌هایی که بیشترین نفع را از این سازوکار مالی ویژه خواهند برد، شرکت‌های کوچک و متوسط هستند که در دوران تحریم‌ها تأکید بسیاری بر همکاری آنها از سوی مقام‌های ایرانی و اروپایی می‌شود. علاوه بر این در تلاشیم تا از این سازوکار در صنایع غذایی و دارویی که مشمول تحریم‌ها نیستند، استفاده کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: برجام تنها در مورد منافع اقتصادی نیست، بلکه در مورد اهداف سیاسی و همکاری مشترک ایران با کشورهای دیگر و اروپاست؛ بنابراین من فکر می‌کنم هم ایران و هم اروپا باید خوشحال باشند که توانسته‌اند در چارچوب این توافق بین‌المللی به این ارتباط دوطرفه دست پیدا کنند.

کد خبر 4484070

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق ایران اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا برجام دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا

باشگاه بارسلونا باید امیدوار باشد قهرمان جدید بوندس‌لیگا، از رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ اروپا باز بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا اگرچه در این فصل لالیگا دست از قهرمانی شسته، اما یکی از مهمترین اهدافش را که کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده، محقق کرده است. با این وجود برنامه‌های تیم ژاوی هرناندس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان ممکن است دستخوش تغییراتی شود که دیگر به خودش و جایگاهی که در پایان فصل در جدول لالیگا خواهد داشت، وابسته نیست.

افزایش تعداد تیم‌ها در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا از 26 به 32 تیم، سبب ایجاد تغییراتی در شیوه چیدمان تیم‌ها در مرحله گروهی شده است که براساس آن در حال حاضر بارسلونا در گلدان یک یعنی جزو سرگروه‌ها قرار دارد، اما ماندن کاتالان‌ها در این جایگاه قطعی نیست و نتایج بازی‌های باقیمانده از رقابت‌های اروپایی فصل جاری می‌تواند آن را تغییر دهد.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 

مهمترین و احتمالاً بدترین اتفاقی که ممکن است برای شاگردان ژاوی هرناندس رخ دهد، قهرمانی بایرلورکوزن در رقابت‌های لیگ اروپای فصل جاری است، اما نه فقط قهرمانی بلکه نباختن این تیم در 90 دقیقه معمول فینال لیگ اروپا نیز به ضرر بارسلونا تمام می‌شود. قهرمان جدید بوندس‌لیگا که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رم را در ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در صورت یکسره کردن نماینده سری A در بازی برگشت و صعود به فینال، در رده‌بندی باشگاهی یوفا در فصل 24-2023 با بارسلونا برابر خواهد شد.

از این رو پیروزی یا حتی تساوی در 90 دقیقه فینال لیگ اروپا امتیازات، نماینده آلمان را افزایش می‌دهد و موجب سبقت گرفتن آن از بارسلونا و جابه‌جایی آن از جمع سرگروه‌ها به گلدان تیم‌های دوم خواهد شد که این اتفاق به طور بالقوه قرعه‌ای دشوارتر را پیش روی ژاوی و مردانش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا