Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:31:47 GMT

تصادفات جاده ای در خراسان شمالی ۱۷ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۰۲۰۶

تصادفات جاده ای در خراسان شمالی ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علیرضا مظاهری صبح پنج شنبه در آغاز رزمایش طرح زمستانه در خراسان شمالی اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی ۱۲۶ فقره تصادف منجر به فوت رخ داده که سبب مرگ ۱۴۹ نفر شده است.

مظاهری افزود: تصادفات منجر به فوت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ نفر معادل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین میزان متوفیان ناشی از تصادفات برون شهری در خراسان شمالی ۵۶ نفر معادل ۲۸ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: طی هشت ماه نخست امسال یک هزار و ۳۰۲ فقره تصادف جرحی در محورهای این استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مظاهری در ادامه به آمار تصادفات درون شهری خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در هشت ماه نخست امسال ۳۰ نفر براثر تصادفات درون شهری فوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه به آغاز رزمایش طرح زمستانه همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: این طرح از امروز آغاز و به مدت سه ماه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این طرح هفت تیم شبانه روزی همراه با آتش نشانی، اورژانس، امداد و نجات و بحران در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

مظاهری بیان کرد: در این طرح نیروهای پلیس راه در گردنه های امین الله، جوزک، اسدلی و تنگه ترکمن استقرار کامل دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۶ پاسگاه پلیس راه با ۴۷ تیم خودروای در قالب ۳۶ تیم گشت زنی و ۱۳۵ نفر نیرو به هم وطنان خدمت رسانی می کنند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به استقرار اتوبوس کمکی اشاره و مطرح کرد: این اتوبوس به منظور کمک رسانی به اتوبوس هایی است که در راه دچار مشکل می شوند.

کد خبر 4484093 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح زمستانه راهداری علیرضا مظاهری نیروی انتظامی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد

محمد محمدی با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ دستگاه ثبت تخلفات در جاده‌های استان فعال است، افزود: چهار سامانه دیگر تا پایان فصل بهار در سطح جاده های استان نصب می شود.

وی با بیان اینکه نصب چهار سامانه دیگر در جاده های استان برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: با تحقق این موضوع، تعداد دستگاه های ثبت تخلفات در جاده های استان تا پایان امسال به ۴۱ دستگاه خواهد رسید که سهم بسزایی در کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی دارد.

این مسوول در ادامه به آمار تردد خودروها در جاده های استان طی فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت:در این مدت در مجموع تردد حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در مسیرهای استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد افزایش داشته است.

محمدی افزود: بیشترین ترافیک در این مدت در آزادراه زنجان به قزوین (باند جنوبی) با تردد حدود ۹۰۲ هزار و ۱۸۳ وسلیه نقلیه با نرخ متوسط یک هزار و ۲۱۴ تردد در ساعت ثبت شده که حدود ۳۵ درصد بیشتر از حد نرمال بوده است.

به گفته وی، ۱۵ درصد از کل ترددها، مربوط به وسائل نقلیه سنگین بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز در محور سرچم- اردبیل و آزاد راه تبریز - زنجان بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در آزادراه های زنجان -قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان- ابهر، زنجان - میانه و سرچم - اردبیل و سامانه های توزین در حال حرکت در محورهای آزادراه زنجان- قزوین، ابهر - زنجان، زنجان- ابهر، بیجار- زنجان و دندی- زنجان ۴۰ هزار و ۹۵۴ تخلف سرعت غیر مجاز و ۱۲ هزار و ۱۶۹ تخلف اضافه بار ثبت و ارسال شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: این میزان حدود سه درصد از ترددهای صورت گرفته در محورهای فوق بوده که نشان دهنده سهم قالب توجه سامانه ها در کاهش تخلفات جاده ای است .

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته