Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان اعلام کرد که تولید زعفران در این کشور در سال زارعی جاری با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 12 هزار و 955 کیلوگرم رسید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اکبر رستمی گفت که زمین های زیر کشت زعفران در افغانستان برای سال زراعی جاری نیز با رشد 21 درصدی به 31 هزار و 220 هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که به ترتیب استان های «هرات»، «فاریاب»، «قندهار»، «بلخ»، «سرپل» و «فراه» بیشترین میزان تولید زعفران را در امسال به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی وزارت کشاورزی افغانستان گفت که با آغاز تحقیقات علمی برای کشت و تولید زعفران به شیوه گلخانه ‌ای که با همکاری کشور چین صورت گرفته ، این روش در استان های «دایکندی» ، «بامیان» و «کابل» نتایج خوبی در بر داشته است.

به گفته رستمی 100 دستگاه ماشین خشک‌ کننده‌ زعفران در 31 استان افغانستان توزیع شده و شش مرکز فرابری و بسته بندی استاندارد در استان های هرات و فاریاب برای ان محصول تجهیز شده است.

سخنگوی وزارت کشاورزی افغانستان گفت که در بخش آموزش و افزایش ظرفیت ، بیش از شش هزار و 600 تن از کشاورزان زعفران در زمینه تولید ، فرآوری و بسته ‌بندی آموزش دیده ‌اند.

به گفته او 25 مکان آموزشی برای کشاورزان زعفران ایجاد شده و آزمایشگاه سنجش کیفی در هرات نیز مجهزتر شده است.

رستمی گفت که در سال جاری ، کشاورزان افغان 17 میلیون دلار از بابت فروش پیاز و پرچم زعفران درآمد داشته اند و 90 درصد تولیدات زعفران افغانستان به کشورهای اروپایی، عربی و آمریکا صادر شده است.

دولت افغانستان تلاش دارد با ترویج کشت زغفران و دیگر محصولات زراعی مانند گیاه «آلئوورا» که درآمد مناسبی برای کشاورزان ایجاد می کنند، مقابله ای موثرتر با کشت مواد مخدر از طریق کشت جایگزین در این کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دولت افغانستان سنجش درآمد دایکندی هرات سرپل نشست مطبوعاتی بلخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،ایلان ماسک اعلام کرده که برای مقابله مشکل بات‌ها و کاهش اسپم در پلتفرم ایکس، قصد دارد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک کنند، هزینه‌ای دریافت کند، هرچند هنوز میزان پول و زمان اجرایی شدن این کار را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا