Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مسئله معارضین احداث فرودگاه قم گفت: ایجاد معارض در هر واگذاری و اجرای طرح‌های عمرانی امری طبیعی است چراکه هر زمینی به‌نوبه خود دارای حریمی خاص بوده که باید به نحو شایسته‌ای مدیریت و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مشکل معارضین احداث و راه‌اندازی فرودگاه قم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع احداث و ادامه عملیات عمرانی فرودگاه قم وجود معارضین و گرفتن رضایت صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حریم این پروژه بوده که به یکی از مشکلات جهاد کشاورزی قم نیز تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به معارضین ایجاد فرودگاه در قم عنوان کرد: زمین در نظر گرفته‌شده برای احداث فرودگاه قم به دلیل وسعت قابل‌توجه دارای برخی معارض مانند واحدهای مرغداری، دامداری و کارگاه‌های شن و ماسه بوده که در محدوده و حریم فرودگاه مشغول فعالیت هستند.

طلایی اشاره کرد: از آنجایی احداث فرودگاه قم از مطالبه‌های استانی بوده و روح جمعی برای راه‌اندازی آن در بین مسئولان و مردم قم ایجادشده بود جهاد کشاورزی استان از تمام ظرفیت‌های خود برای رفع مشکل معارضین فرودگاه قم استفاده کرده و بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف کرده است.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انتقال واحدهای معارض در حریم فرودگاه قم به منطقه طغرود تصریح کرد: جهاد کشاورزی قم برای کسب رضایت معارضین فرودگاه قم و انتقال آن‌ها به مکانی دیگر زمین و زیرساخت‌های لازم را به وجود آورده و تسهیلات لازم را نیز به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حریم فرودگاه قم ارائه داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: برای انتقال واحدهای معارض در حریم فرودگاه قم به منطقه طغرود تمام مسائل زیربنایی و زیرساختی برای انتقال واحدهای فعال حریم فرودگاه قم انجام‌گرفته است، زمین، امکانات زیربنایی و تسهیلات بانکی برای انتقال واحدهای معارض در نظر گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام بسترهای لازم برای انتقال 19 معارض حریم فرودگاه به مجتمع‌های منطقه طغرود فراهم‌شده و این واحدها می‌توانند برای منتقل‌شده به این منطقه اقدام کنند.

طلایی ابراز کرد: حقیقت این بوده که احداث فرودگاه نباید به بهای تضعیف حق‌وحقوق مرغداران و دامداران حریم این پروژه مهم استانی تمام شود، از همین رونیز جهاد کشاورزی قم برای احقاق حقوق و انتقال آن‌ها به منطقه طغرود و ارائه تسهیلات و زیرساخت‌های لازم اقدامات نهایی را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ح

مشکل معارضین احداث فرودگاه قم برطرف شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اقتصادی وزارت جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین