Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در جاده های شمال این استان طی هشت ماه گذشته با وجود افزایش 23 درصدی ترددهای جاده ای و برابر آمار پزشکی قانونی معادل 16 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ یوسف نجفی روز پنجشنبه در نشست خبری آغاز طرح ترافیکی زمستانی پلیس راه استان کرمان افزود: امسال با اقدامات انجام شده و پیگیری های کمیسیون حمل و نقل و اطلاع رسانی پر حجم به مردم زمینه کاهش این حوادث فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کار نصب 111 دروبین جدید در جاده های استان کرمان از اواخر سال 95 آغاز و دوربین های برخی جاده ها به طور کامل نصب شده است که نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد.
وی با اشاره به اینکه محور کرمان - بم همیشه بیشترین آمار حوادث جاده ای استان کرمان را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال محور بم نسبت به سال قبل، کاهش بسیار خوبی در حوادث داشته است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان تصریح کرد: محور کرمان - بهرامجرد - نگار از محورهای پرحادثه این استان است که با اطلاع رسانی های انجام شده از حوادث این پیشگیری رقم خورده است.
سرهنگ نجفی خاطرنشان کرد: امسال محور راور - دیهوک آمار بالایی نسبت به حوادث سال گذشته داشته و بیشتر تصادفات این محور 2 طرفه، در یک سو خودروی سواری و یک سو نیز خودروی سنگین است.
وی اظهار داشت: بزرگراه هفت باغ امسال آمار بالایی از تصادفات داشته در حالی که این محور تمام ویژگی های یک محور مناسب را دارد و بخش عمده حوادث این محور به بی مبالاتی رانندگان مربوط است.
وی خاطرنشان کرد: امکان دارد سقف سرعت مجاز در محور هفت باغ به عنوان یک محور گردشگری کاهش یابد و این موضوع در دست بررسی است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: 50 درصد تلفات حوادث رانندگی در محل حادثه و 50 درصد نیز در بین راه و یا در مراکز درمانی و لازم است ترابری هوایی در حوادث پیش بینی شود.
سرهنگ نجفی با اشاره به آغاز طرح زمستانی این رده تخصصی، گفت: این طرح تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت و پلیس راه با حداکثر توان خود بویژه در زمان ریزش نزولات آسمانی در خدمت مردم خواهد بود و تمامی نیروها در آماده باش بسر خواهند برد.
وی ادامه داد: در شرایط بحرانی و مورد نیاز، سایر رده های تخصصی از جمله نیروهای یگان ویژه، یگان امداد و غیره با پلیس راه همکاری خواهند داشت.
وی هلال احمر، راهداری، اورژانس، امداد خودروها و صنف جرثقیل را به عنوان همکاران پلیس راه در اجرای رزمایش زمستانی معرفی کرد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح این است که در شرایط خاص جوی در مناطقی که شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم، نیروهای امدادی و پلیس آمادگی لازم و حضور پررنگتری داشته باشند.
فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به اینکه خدمت رسانی بهتر به مردم و ایجاد نظم و امنیت مناسب در جاده ها از اهداف طرح زمستانی پلیس به شمار می رود، ادامه داد: مهمترین نکته طرح زمستانی پلیس، تامین ایمنی سفر با افزایش نیروهای حاضر در جاده ها است زیرا رانندگی در فصل زمستان ویژگی های خاصی دارد.
وی اظهار داشت: تسهیل در عبور و مرور شهروندان در جاده های برون شهری، کنترل ایمنی وسائط نقلیه بویژه وسائط نقلیه عمومی، مدیریت حوادث احتمالی، کمک به در راه ماندگان، جلوگیری از انسداد محورها، کنترل تجهیزات زمستانی خودروها، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دارای نقص فنی، کنترل معاینه فنی خودروها و بیمه نامه شخص ثالث و هماهنگی و همکاری بین تمامی سازمان های همکار در این حوزه از اهداف اصلی طرح زمستانی پلیس راه به شمار می رود.
سرهنگ نجفی گفت: وسایل نقلیه شخصی با سن بالای چهار سال و خودروهای عمومی از سن یک سال به بالا باید معاینه فنی داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از برنامه های پیش بینی شده در این طرح، استفاده از ظرفیت راهوران محله شامل بخشداران و دهیاران است که سازمان دهی شده و به پلیس کمک می کنند.
وی گفت: تمام خودروهای عبوری در این فصل باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و در زمان مورد نیاز، از آن استفاده کنند.
فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: طرح تشدید برخورد با رانندگان استفاده کننده از مواد مخدر، روانگردان ها و مشروبات الکلی نیز در قالب طرح زمستانی پلیس پیش بینی شده و اجرایی می شود.
سرهنگ نجفی گفت: تلاش ما این است که هیچ مسیری در زمان ریزش برف و کولاک بسته نشود مگر آنکه به این نتیجه برسیم که ادامه تردد در این مسیرها برای سرنشینان خودروها خطرآفرین باشد.
وی یادآور شد: در سه ماه زمستان سال گذشته در سطح استان کرمان 187 نفر در حوادث رانندگی جاده ای جان خود را از دست داده و یک هزار و 142 نفر نیز مجروح شده اند .
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 51 درصد حوادث زمستان سال گذشته در شمال استان کرمان از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است، گفت: عمده دلیل این موضوع سرعت بالای خودروها و رعایت نشدن سرعت مطمئنه بوده است.
فرمانده پلیس راه استان کرمان بیان کرد: 59 درصد تصادفات زمستان سال گذشته در محورهای اصلی و 49 درصد نیز در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است.
سرهنگ نجفی گفت: رانندگی در زمان ریزش نزولات جوی با شرایط عادی متفاوت است و این موضوع باید همواره مد نظر رانندگان قرار گیرد.
وی افزود: توجه به تمیز بودن شیشه ها و آئینه ها، عاج دار بودن و تنظیم باد لاستیک ها، سالم بودن برف پاک کن ها، تمرکز بیشتر در رانندگی، روشن بودن چراغ ها، رعایت کردن فاصله ایمن با سایر خودروها، خودداری از ترمزهای ناگهانی و توقف ایمن از جمله مواردی است که رانندگان در فصل زمستان باید به آنها توجه داشته باشند.
3029/7440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي پليس راه كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته ۷۵۶۰ حادثه در سطح کشور در کارگاه‌ها رخ داده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ با پنج درصد کاهش روبه‌رو بودیم؛ آمار حوادث منجر به فوت در استان اصفهان نیز کاهش سه درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا پرنده امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش اهمیت، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری با تاکید بر اینکه در جمع کسانی هستیم که نجات بخش جان انسان‌ها هستند، اظهار کرد : جنس همه ما کار کردن برای همنوعان خود آن هم با جان و دل است.

وی با تقدیر از مدیریت شهر کلان‌شهر اصفهان در شکل دادن تشکیلات HSE که پیشرو بوده‌اند، افزود: در کشور ۸۰۰ بازرس کار و یک میلیون و ۳۵۰ هزار کارگاه داریم، سالانه ۴۰۰ هزار مورد بازرسی در این کارگاه‌ها انجام شده است، اما تعداد بازرسان کفایت این تعداد کارگاه‌ها را نمی‌کند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با تقسیم‌بندی، کارگاه‌های پرخطر را در اولویت قرار دادیم، گفت: سال گذشته ۷۵۶۰ حادثه در سطح کشور در کارگاه‌ها رخ داده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۵ درصد کاهش روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد فوتی‌ها در کشور به بخش ساختمان اختصاص دارد، آمار حوادث منجر به فوت در استان اصفهان نسبت به سال گذشته با کاهش سه درصدی روبه‌رو بوده است.

پرنده با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند به ما در اعلام مردم موارد کارگاه‌های غیر ایمن کمک کند، یادآور شد: سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی سند ۱۵۵ مقاوله نامه سازمان بین‌المللی کار را در بخش ایمنی و بهداشتی شغلی پذیرفت، بر اساس آن وظیفه هر وزارتخانه پیش‌بینی شده است و در این راستا کمیته راهبردی آن در وزارت کار شکل گرفته است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرار است آمار کل حوادث در کشور چه مشمول قانون کار و چه غیره و وضعیت بیماری‌های شغلی در کشور و اینکه کارگران معدن دچار چه بیماری می‌شوند، تهیه شود؛ ما به دنبال آمار سازی نیستیم بلکه می‌خواهیم از نتایج آماری برای سیاست گذاری در راستای پیشگیری از حوادث و بیماری شغلی استفاده کنیم.

پرنده ادامه داد: می‌طلبد پیمانکاران مرتبط با حوزه شهری صلاحیت ایمنی را از وزارت کار داشته باشند برای ایمنی کارگران کمیته حفاظت تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در راستای مکانیزه شدن حمل زباله و خدمات شهری با هدف کاهش فوتی‌ها در بخش کارگران خدمات شهری تحولی ایجاد شود، به طور قطع ایمنی و ارتقای شاخص‌های آن هزینه دارد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقای ایمنی راز موفقیت ما است؛ در این راستا همه شهرها یک متخصص و مسئول ایمنی داشته باشند و البته این حوزه تقویت شوند.

پرنده با تاکید بر اینکه نگاه ایمن در همه جامعه رسوخ یابد و شهرداری‌ها هم دیدشان ایمن باشد، تصریح کرد: به معاون وزیر کشور پیشنهاد کردیم در پروژه‌های شهری که به بخش خصوصی واگذار می‌شود، هزینه ایمنی دیده شود.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها بخشی را ایجاد کنند از نیروهای خود بخواهد نواقص غیر ایمن را در شهر به شهرداری اعلام کنند و در ازای آن جایزه هم بدهند، البته قبل از آن نیروها با مصادیق غیر ایمن آشنا شوند که با توجه به ظرفیت استان اصفهان و داشتن ۲۵۰۰ کمیته حفاظت و ایمنی می‌توان از آن بهره برد.

کد خبر 750103

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان