Web Analytics Made Easy - Statcounter

مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه دانشجویی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو امروز در دانشگاه فنی و حرفه ای شهرستان گرگان با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر برگزار شد. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، الهام اختری جانشین و مشاور اجرایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان عصر امروز در مانور زلزله در خوابگاه‌های دانشجویی اظهارداشت: این مانور با اجرای راپل توسط تیم توانای خواهران، پناه‌گیری دانشجویان در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، خروج ایمن دانشجویان، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی و انجام عملیات نجات، پیدا کردن مصدوم فرضی توسط سگ‌های زنده‌یاب واحد آنست، درمان سرپایی مصدومان، انتقال مصدومان، برپایی اسکان اضطراری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اطفاء حریق توسط آتش نشانی از آیتم‎های این مانور بود.

جانشین و مشاور اجرایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های جمعیت هلال‌احمر برگزاری مانورهای اجتماع‌محور برای آموزش مردم جامعه است.

مانور تخلیه اضطراری زلزله در رشت برگزار شد+فیلم

اختری افزود: با توجه به اینکه دانشگاه یک محیط آموزشی و فرهنگی است و آموزش‌های مختلف در آن به دانشجویان ارائه می‌شود، آموزش‌های امدادی به دانشجویان به عنوان قشر تأثیرگذار می‌تواند مسیر خوبی برای آگاهی  به افراد جامعه باشد.

وی ادامه داد: یکی از علل مهم آسیب‌دیدگی افراد در جریان زلزله ناشی از عدم آگاهی صحیح افراد در برخورد با زلزله است، بنابراین در آموزش‌های آمادگی پیش از اجرای مانور سعی شده نحوه صحیح پناه‌گیری و نحوه خروج ایمن به دانشجویان آموزش داده شود.

انتقال آموزش‌های امدادی به دانشجویان به نفع کل جامعه است

علیرضا منصوری رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مائده ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده در همکاری دوجانبه، اعلام کرد: ضروری است همه افراد جامعه به کنترل رفتارهای خود در زمان حادثه بپردازند و این مهم جز با یادگیری صحیح نحوه برخورد در پیش از بروز حادثه محقق نمی‌شود.

وی اشاره کرد: با توجه به این که دانشجویانی از سراسر کشور در دانشگاه‌ها حضور دارند، آگاهی‌دهی در زمینه امدادونجات می‌تواند به انتقال آموزش‌ها به کل جامعه اثربخش باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مائده گرگان در ادامه از این قشر آموزش‌پذیر و جوان خواست این آموزش‎ها را به خانواده، دوستان و اطرافیان و محله خود انتقال دهند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان اعلام کردند: آمریکا ادعای دموکراسی، حکومت مردمی و نیز آزادی بیان را یدک می‌کشد، اما در مقابل اعتراضات آرام و البته به حق دانشگاهیان نسبت به وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه برخورد‌های خشن و غیر انسانی از خود بروز می‌دهد.
این دانشگاهیان با محکوم کردند رفتار ضد بشری پلیس امریکا گفتند: بسیاری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در راهپیمایی‌های سراسری اعتراض خود را نسبت به نسل کشی و کودک کشی در غزه را اعلام کرده اند، اما حکومت به ظاهر مردمی آمریکا نه تنها آن را تحمل نمی‌کند بلکه وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار‌ها را بادانشجویان و حتی اساتید آقا و خانم از خود نشان می‌دهد که این خود نشان دهنده اوج تزویر و ریاکاری در سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکاست.
این اساتید و دانش جویان خواستار توقف سریع نسل کشی در غزه شدند و از مجامع جهانی خواستند برخورد سریع و البته مناسبی با رژیم جنایکار صهیونیستی و نیز حامیان آنها داشته باشند.

در خرمشهر هم دانشجویان و اساتید با تجمع و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی  از اقدام شجاعانه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات پلیس در برخورد با دانشجویان اروپایی و آمریکایی و ضرب و شتم آنان را حمایت کردند.

دانشجویان در این تجمع با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس از ماهیت واقعی غرب گفتند که همیشه مدعی آزادی بیان و حمایت از تظاهرات آرام است، اما در روز‌های اخیر چگونه با خشن‌ترین روش‌ها تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان غربی را سرکوب می کنند. 

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها