Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه ای را به مجلس سنا ارائه کرد که بر اساس آن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مسئول قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سناتور جمهوریخواه «باب کورکر» در این قطعنامه محمد بن سلمان را مسئول قتل جمال خاشقچی معرفی کرده است و خواستار مجازات کسانی که در قتل این روزنامه نگار عربستانی دست داشتند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کورکر روز سه شنبه اعلام کرده بود که قصد دارد این قطعنامه را مستقیما به صحن سنا ببرد.
این سناتور ایالت تنسی ابراز امیدواری کرده بود که سنا حمایت گسترده ای از آن به عمل آورد.
هفته گذشته سناتور جمهوریخواه «لیندسی گراهام» نیز از سوی شماری از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات قطعنامه ای را ارائه کرد که بن سلمان را در قتل خاشقچی «همدست» معرفی می کند.
«کریس مورفی» سناتور دموکرات، «مایک لی» سناتور دموکرات و «برنی سندرز» سناتور مستقل هم قطعنامه مشترکی ارائه کرده اند که هدف آن پایان دادن به حمایت آمریکا از تجاوز سعودی ها و ائتلاف عربی تحت سرکردگی ریاض به یمن است. انتظار می رود سنا روز چهارشنبه این قطعنامه را بررسی کند.
در حالی که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارشی اعلام کرد که بن سلمان مستقیما مسئول قتل خاشقچی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این گزارش را رد کرده است.
خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) در حالی که برای دریافت مدارک مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، توسط عوامل سعودی کشته شد.
شبک**9365**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي باب كوركر جمال خاشقچي محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

 سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست