Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@06:08:59 GMT

استقبال ایران از توافقات اولیه میان یمنی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۵۹۷

خردا: سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفت‌وگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده است.
به گزارش خرداد ، بهرام قاسمی در واکنش به نتایج مذاکرات‌‌‌‌ طرف‌‌‌‌های اصلی بحران یمن در استکهلم ضمن استقبال از تفاهمات و توافقات صورت گرفته میان طرفین با نظارت نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، گام‌‌‌‌های مثبت اعتمادساز و توافقات اولیه حاصله را برای استمرار گفت‌وگوها امیدوارکننده خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توافق حاصله در خصوص شهر و بندر الحدیده را بسیار مهم ارزیابی و گفت: این تفاهم نشان می‌‌‌‌‌دهد گروه‌های یمنی حاضر در گفت‌وگوها به دقت و درستی شرایط اسفبار مردم مظلوم یمن را درک کرده و برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در آن کشور به دلیل تشدید درگیری‌‌‌ها در اطراف الحدیده استمرار وصول کمک‌‌‌های انسانی را بر منافع گروهی خود ترجیح داده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد بندر حدیده و سایر بنادر و فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع‌‌‌‌تر برای دریافت کمک‌های انسان دوستانه و فعالیت‌های مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده‌‌‌سازی شوند.
قاسمی افزود: امیدواریم تفاهم‌‌‌‌های حاصله در چارچوب و بازه زمانی تعیین شده اجرایی و زمینه لازم را به منظور دور بعدی گفت‌وگوها در آینده نزدیک برای رسیدن به توافق نهایی فراهم کند.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران‌‌‌‌های منطقه‌‌‌ای نقش سازنده‌‌‌‌ای در ترتیبات اجرایی گفت‌وگوهای یمنی - یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده‌‌‌‌ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران راه حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفت‌وگوهای یمنی - یمنی می‌‌‌داند. برچسب ها: بهرام قاسمی ، یمن ، سخنگوی وزارت خارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: بهرام قاسمی یمن سخنگوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است