Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@09:13:25 GMT

ارتباط آرتروز روماتوئید با بدترین بیماری ریوی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۹۸۱۸

ارتباط آرتروز روماتوئید با بدترین بیماری ریوی

رکنا: بیماری آرتروز روماتوئید با بیماری انسداد ریه در ارتباط است.

به گفته محققان، افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید در معرض ریسک بالا ابتلا به «بیماری مزمن انسداد ریه» (COPD) قرار دارند. یافته های مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به شرایط التهابی مزمن باید بیشتر مراقب سلامت دستگاه تنفسی شان باشند.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا، رابطه بین COPD و التهاب را اثبات کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیق به سرپرستی «دیان لاکایلی»، اطلاعات مربوط به افراد مبتلا به آتروز روماتوئید را بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ بررسی کردند و آن را با اطلاعات جمعیت عمومی مقایسه کردند.

مطالعه شامل ۲۴,۶۲۵ بیمار مبتلا به آرتروز روماتوئید و ۲۵,۳۹۶ نفر به عنوان گروه کنترل بود. پژوهشگران دریافتند احتمال بستری شدن در بیمارستان به دلیل COPD در بیماران مبتلا به آرتروز روماتوئید به مراتب بیشتر از جمعیت عمومی بود.

محققان دریافتند افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید ۴۷ درصد بیشتر از گروه کنترل به خاطر COPD در بیمارستان بستری شدند. این ریسک در افراد سیگاری نیز به مراتب بیشتر بود.دکتر لاکایلی در ادامه می افزاید: «این یافته ها جدید هستند چراکه قبلا مشخص شده بود که التهاب در ابتلا به COPD نقش دارد و پزشکان درمان کننده افراد مبتلا به آرتروز روماتوئید آگاه نبودند که بیماران شان در معرض ریسک بالای COPD قرار دارند.»

به گفته وی، «نتایج ما بر ضرورت کنترل التهاب و در حقیقت ریشه کن کردن کامل التهاب از طریق درمان موثر آرتروز روماتوئید تاکید دارند.»

 اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زنم سرش با مرد دیگری گرم بود / سرش را بریدم ! +عکس اعتراف شیطانی 4 شرور به قتل بی رحمانه دختر 14 ساله + عکس بلای هولناکی که دختر 12 ساله بر سر دوستش در جنگل آورد / مرد بلند قد چه نقشی داشت !+ عکس +16 حمله وحشیانه مرد غول پیکر به 2 زن و یک دختر در خیابان / دختر 4 ساله سکته کرد ! + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جواد سر خانواده اش کلاه گذاشت / سینا آبروی او را برد دستگیری رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در قم فیلم قتل همسر باردار و 2 دختر به دست پدر روانی / او خوب نقش بازی می کرد قتل ورزشکار معروف کرمانشاهی دختر بچه هندی از پدر فریبکارش شکایت کرد +عکس له شدن سر مرد صافکار زیر خودروی پراید مرگ تلخ دختر ۷ ساله پس از دستگیری به همراه خانواده اش در مرز جزییات افزایش حقوق کارگران از زبان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس این روحانی جوان قصد غصب زمین 1200 متری را در تبریز داشت / او با عمامه اش چه کرد؟ + فیلم قتل فجیع مهناز در روز تولدش شوهرش / ماجرا استیکرهای قلب چه بود؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت بیمارستان درمان بیماری ساعت بستری انسداد ریه عکس زن مرد زندگی فیلم صبح ایران فضای مجازی قتل تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه ساوت استرالیا با استفاده از داده‌های بیش از ۳۰۰ هزار شرکت کننده از بیوبانک بریتانیا به بررسی رابطه بین مصرف قهوه و طیف وسیعی از بیماری‌ها پرداختند و دریافتند مصرف بیش از اندازه زیاد قهوه می‌تواند ریسک آرتروز، پوکی استخوان و چاقی را افزیاش دهد.

در تحقیق اولیه این محققان، نوشیدن شش فنجان قهوه در روز به عنوان حد آستانه مصرف ایمن قهوه در روز تلقی شد.

«الینا هایپونن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «روزانه حدود سه میلیارد فنجان قهوه در جهان مصرف می‌شود از اینرو ما درصدد بررسی فواید و مضرات آن بر روی سلامت برآمدیم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در این مطالعه، ما از شیوه ژنتیکی موسوم به تحلیل MR-PheWAS برای تعیین تأثیرات واقعی مصرف قهوه در مقابل ۱۱۱۷ مشکل بالینی استفاده کردیم.»

به گفته هایپونن، «نتایج ما نشان می‌دهد که مصرف متعادل قهوه عمدتاً ایمن است. اما مشخص شد عادت به مصرف قهوه ریسک سه بیماری را افزایش می‌دهد: آرتروز، پوکی استخوان و چاقی.»

وی تاکید می‌کند: «برای افراد دارای سابقه خانوادگی پوکی استخوان یا آرتروز یا برای افرادی که نگران ابتلاء به این بیماری‌ها هستند، این نتایج می‌تواند هشداردهنده باشد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند