Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این خبر روی صحبت ما با خانم‌های باردار است،‌ خانم‌هایی که با ورود به مرحله‌ای جدید از زندگی نیاز به داشتن اطلاعات تازه درباره وضعیت خود و جنینشان دارند.

اگر به تازگی متوجه بارداری خود شده‌اید باید بدانید که شما در نخستین هفته از مرحله جدید زندگی‌تان قرار دارید، مرحله‌ای پر از پیچیدگی و لذت که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید، شما دیگر آن خانم ماه‌ها یا هفته‌های گذشته نیستید و باید از این پس بیشتر مراقب خودتان باشید زیرا سلامت یک انسان دیگر در گرو سلامت شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک دوران ۹ ماهه یا ۴۰ هفته پیش روی شماست و برای اینکه به سلامت بتوانید این دوران را سپری کرده و فرزندتان را به سلامتی به دنیا بیاورید باید مراقبت‌هایی ویژه‌ را انجام دهید و آزمایش‌های خاصی در طول این ۹ ماه انجام دهید.

علائم بارداری در هفته اول

با شروع هفته اول بارداری در دوران قاعدگی، بدن با تغییرات هورمونی روبرو شده و در نهایت تخمک گذاری انجام می‌شود، اولین علائم بارداری معمولا تا هفته چهارم بارداری اتفاق نمی‌افتد و اغلب خانم‌ها پس از هفته چهارم متوجه علائمی، چون درد سینه، حالت تهوع، احساس خستگی و نیاز اورژانسی به سرویس بهداشتی می‌شوند، اما به هر حال ترشحات لزج و چسبنده، افزایش دمای بدن و درد در ناحیه شکمی از علائم هفته اول بارداری هستند که ممکن است برخی از خانم‌ها تجربه کنند.

زمانی که اسپرم و تخمک باهم برخورد کرده و لقاح انجام می‌شود، در هفته اول بارداری که پس از لقاح اتفاق می‌افتد، سلول تخم تقسیم و جنین «بلاستوسیت» نامیده می‌شود و قسمت بیرونی بلاستوسیت، جفت محسوب می‌شود و قسمت داخلی بلاستوسیت به «رویان» تبدیل می‌شود که این تبدیل در هفته دوم بارداری اتفاق می‌افتد.

توصیه‌های غذایی هفته اول بارداری

رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بر سلامت جنین تاثیر می‌گذارد و با رشد کودک درون شکم مادر ارتباطبه دلیل اینکه اغلب خانم‌ها دچار حالت تهوع و بی اشتهایی می‌شوند متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف آب و نوشیدنی‌های سالم را خانم‌هایی که قصد بارداری دارند در دستور کار قرار دهند

مصرف میوه و سبزی تازه و خوراکی‌های مثل برنج، نان، پاستا، سیب زمینی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، مرغ و سویا، شیر، ماست و پنیر در رژیم مادران باردار باید گنجانده شوند تا سلامت جنین تضمین شود.

مادران باردار روزانه به ۶۰۰ میکروگرم فولیک نیاز دارند تا خطر نقص لوله عصبی از بین برود و این ماده را می‌توان با مصرف سبزیجات برگ سبز، میوه‌های خشک و آجیل و جو تامین کردند.

خانم‌هایی که قصد بارداری دارند باید از از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد

اختلال و قطعی در سامانه بیمه سلامت موجب شده تا روند خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل شود و همین موضوع موجب گلایه مندی بیماران شده است. یکی از شهروندان تهرانی که برای انجام سونوگرافی به درمانگاهی در محله تهرانپارس مراجعه کرده است با قطعی سامانه مواجه شد، به گفته ایشان حدود یک هفته این مشکل همچنان ادامه دارد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام وقت بخیر، الان یک هفته هست که به درمانگاه در تهرانپارس برای انجام سونوگرافی مراجعه می‌کنیم، اما پذیرش اعلام می‌کند که سایت بیمه خدمات درمانی (بیمه سلامت) قطع است. خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: داود موسی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ببینید | اتفاق عجیب در تمرین استقلال؛ هجوم هواداران به سمت بازیکنان!
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • اتفاق عجیب در آزادی/ این پرسپولیسی‌ها دیگر محبوب نیستند
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • مورد عجیب برد نساجی در اصفهان
  • سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • اتفاق عجیب در مراسم خاکسپاری | وقتی حاضران زیر خاک دفن می‌شوند! + ویدئو
  • رونمایی از پوستر پرسپولیس و سپاهان برای بازی امشب
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد