Web Analytics Made Easy - Statcounter

خان بابایی با بیان اینکه وزارت بهداشت به دنبال کسب سود در بیمارستان ها نیست، گفت: تلاش می شود با حمایت این وزارتخانه و سایر دستگاه های دولتی، به جایگاه واقعی کشور در حوزه سلامت دست یابیم.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی به نقل از وزارت بهداشت، «قاسم جان بابايي» در سفر یکروزه به استان گیلان، در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: در دو سال اخیر، اقدامات خوبی برای بهبود زیرساخت های حوزه سلامت در سراسر کشور از جمله گیلان آغاز شده است و تلاش می شود با حمایت وزارت بهداشت و سایر دستگاه های دولتی، به جایگاه واقعی کشور در حوزه سلامت دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه بیشتر به مراکز درمانی دولتی، بار هزینه های درمان کاهش خواهد یافت و مردم از خدماتی که در آن بخش ها ارائه می شود، منتفع می شوند.



جان بابایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعات سرپایی است، اظهار كرد: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، هزینه های مردم در بخش بستری کاهش چشمگیری داشته، اما هنوز مردم برای دسترسی به خدمات سرپایی هزینه هایی را متحمل می شوند که نیاز به اقدامات اساسی در این حوزه دارد.
 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب که با راه اندازی کلینیک های ویژه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می شود، تاکید کرد: در راستای ارتقای سلامت کشور، همه دستگاه های دولتی با دانشگاه های علوم پزشکی مشارکت بیشتری داشته باشند.
 

وي گفت: وزارت بهداشت به دنبال کسب سود در بیمارستان ها نیست، اما آنچه مهم است اينكه بیمارستان ها برای ارائه خدمات به مردم بايد پویا بمانند و همه دستگاه های اجرایی از قبیل اداره برق، گاز و آب فاضلاب باید در این زمینه همکاری کنند. همچنین اداره اوقاف می تواند در بسیاری از مسایل حوزه سلامت، کمک کند.



جان بابايي با اشاره به پروژه های ناتمام سنوات گذشته دانشگاه علوم پزشكي گيلان، خاطرنشان كرد: با توجه به کافی نبودن تخت های بیمارستانی شهرستان آستانه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می شود.



وی همچنین توسعه تخت های ویژه و کلینیک های تخصصی را نیاز شهرستان آستانه دانست و با تاکید بر استفاده بهینه از فصای فیزیکی موجود، تصریح کرد: اولویت وزارت بهداشت افزایش برخورداری مردم از خدمات سلامت است.
 

جان بابايي ضمن تاکید بر توسعه تخت های ویژه در لاهیجان، افزود: راه اندازی مرکز درمان بستر دیلمان باید تسریع شود تا خدمات شایسته به هموطنان ارائه شود.



 معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از اعلام آمادگی برای توسعه خدمات تشخیصی در لاهیجان خبر داد و گفت: راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن، توسعه خدمات دیالیز و توسعه خدمات اورژانس (اختصاص یک دستگاه آمبولانس به پایگاه ۱۱۵ ناصرکیاده و راه اندازی اورژانس هوایی در لاهیجان) از دستاوردهای سفر اخیر است. در این زمینه، تامین نیروهای متخصص و توسعه فضای فیزیکی در بیمارستان پیروز جهت ادغام دو بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهداء(ع) باید در اولویت قرار بگیرد.
 

گفتني است، معاون درمان وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سفر به استان گيلان از زیرساخت های بهداشت و درمان اين استان در شهرستان هاي سیاهکل، لاهیجان و آستانه بازدید کرد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه جوانان شیراز مجلس بیرجند خراسان جنوبي خطبه نماز جمعه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایران دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی