Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:46:12 GMT

واقعيت هايي که با شعار تحريف نمي شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۷۲۷۶

واقعيت هايي که با شعار تحريف نمي شوند

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-ابتلا به شعارزدگي به ويژه درموضوعاتي که با مسايل ملي در ارتباط است جز ابهام آفريني و انحراف افکار عمومي نتيجه اي به دنبال ندارد و در اين گونه موارد در صورت طرح ادعا و نقد، ارائه راهکار ازالزامات است، درغيراين صورت مي تواند براي کشور هزينه هايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، نگاهي به فضاي سياسي کشور به ويژه در يکي دو دهه اخير نشان مي دهد که شعار زدگي يکي از مسائلي است که در دهه هاي اخير کشور به آن دچار شده و اشخاص، جناح ها و جريان هاي سياسي تلاش مي کنند به وسيله آن، اهداف و مطامع خود را پيش ببرند؛ مساله اي که وجهي از پوپوليسم و مانعي براي توسعه سياسي به شمار مي رود، اما در پنج سال و نيم اخير، بيشتر به عنوان ابزاري براي تهديد، توهين و تخريب عليه دولت کاربرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني در نشست با وزير معاونين و مديران وزارت راه و شهرسازي گفت: مي‌گوييم FATF باشد يا نباشد، يک نفر نمي‌آيد بگويد اگر FATF باشد يعني 20 درصد ارزان‌تر، اگر FATF نباشد يعني 20 درصد گران‌تر. کسي که شعار مي‌دهد هزينه‌اش را هم پرداخت کند، نمي‌شود در اين کشور يک نفر در نهاد يا ارگاني شعار بدهد و آثار شعارش را براي مردم ترجمه نکند، بايد ترجمه کنيم.
رييس جمهوري تاکيد کرد: برجام باشد يا نباشد؟ اين را ترجمه کنيم. برجام باشد يعني چه، برجام نباشد يعني چه؛ اين را ترجمه کنيم که بودنش چقدر سود دارد، نبودنش چقدر سود دارد، اين را از مردم بپرسيم که اگر مي‌خواهيد زندگي کنيد، زندگي گران مي‌خواهيد يا زندگي ارزان؛ اگر فرمودند زندگي گران مي‌خواهيم ما همه اين شعارها را قبول داريم.
خطاب دکتر روحاني به کساني است که عليه دستاوردها و سياست هاي دولت و نظام شعار را خط مشي خود قرار داده اند و بي توجه به ضرورت حفظ سرمايه اجتماعي کشور، از هر تريبوني براي زير سوال بردن دستاوردهاي دولت در طول پنج سال اخير استفاده مي کنند.
انتقادها به رييس جمهوري، دولتمردان و سياست هاي دولت فقط به نشست هاي سياسي و جناحي محدود نبوده، بلکه تريبون هاي عمومي از جمله نماز جمعه و هر مراسمي که به مناسبت هاي سياسي، مذهبي و... در کشور برگزار شده است؛ مسندي براي قضاوت ناعادلانه، کذب پراکني و اتهام آفريني عليه سياست هاي دولت در طول دو دولت روحاني قرار گرفته؛ تريبون هاي عمومي در کشور به محلي براي تسويه حساب هاي سياسي و جناحي عليه دولت تبديل شده است.
پرونده هسته اي کشور پس از 12 سال بلاتکليفي و مذاکره هاي بي نتيجه با توافق برد- برد به سرانجام رسيد؛ دستاوردي که وجهه ايران را به عنوان نافي و تهديد کننده امنيت و صلح جهاني را به ايجابي و مثبت تغيير داد و جايگاه کشور را به عنوان حامي صلح و امنيت پايدار در جامعه بين المللي بهبود بخشيد؛ مخالفان و منتقدان دولت، اما همچنان اين امر را ناديده مي گيرند و با افتخار به مذاکره هاي بي نتيجه و زيان هايي که به سبب هموارسازي مسير تحريم ها به منافع ملي وارد آورده اند، کارنامه و گذشته خود را تبرئه ومشکلات و مسائل چند دهه اخير را به دولت هاي يازدهم و دوازدهم نسبت مي دهند.
در شرايطي که دولت تلاش مي کرد با طي کردن مسير تعاملات تجاري با جهان و مروادات و تبادلات پولي و بانکي، از فرصت هاي به وجود آمده به واسطه برجام، مناسبترين بهره برداري را در تامين منافع ملي به عمل آورد، منتقدان و مخالفان نه تنها بر طبل سياه نمايي درباره برجام و ديگر سياست هاي دولت مي زدند بلکه الزاماتي را که براي عملياتي سازي اهداف ترسيم شده در اين راه نياز بود، دستخوش افراط و تفريط ها و کذب گويي هاي سياسي قرار داده اند.
عضويت در کنوانسيون هاي بين المللي و رعايت استانداردها و شفافيت پولي و مالي با محوريت خروج ايران از ليست سياه گروه ويژه اقدام مالي(FATF) و ... از جمله کانون هاي مورد هجوم و کنش هاي سياه نمايانه مخالفان و منتقدان دولت بوده است بي آنکه به گفته رييس جمهوري آن را «ترجمه» و سود و زيان آنچه را که ادعا دارند براي مردم و جامعه شفاف سازي کنند.
سياه نمايي و بزرگنمايي درباره FATF و به خصوص لوايح چهارگانه «اصلاح قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم»، «اصلاح قانون مبارزه با پولشويي»، «الحاق ايران به کنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم(CFT)» و «الحاق ايران به کنوانسيون مبارزه با جرائم سازمان يافته (پالرمو)» در دو سال و ماه هاي اخير و توجيه هاي غير عقلاني که براي تحريف واقعيت هاي موجود و انحراف افکار عمومي از سوي مبتلايان به شعارزدگي پيگيري مي شد؛ ترجماني از شعارهايي است که به منظور ابهام آفريني از مسير شفافيت و بدون شفاف سازي درباره واقعيات کشور ارائه شده است.
اعمال و پافشاري بر سياست هاي نادرست و به کارگيري تيم هاي غيرمتخصص در طول چند سال کشور را به جاي حرکت در مسير تقويت سياست خارجي و تامين منافع ملي در عرصه بين المللي به سمت انزوا هدايت کرد و بر موج هاي ايران ستيزي در جهان دامن زد؛ مبتلايان به شعارزدگي به جاي مقايسه کارنامه و عملکرد خود و کارنامه دولت روحاني در عرصه سياست خارجي، در مقام مدعي و خواهان از دولت برآمده اندو با انحراف افکار عمومي و از بين بردن اعتماد به حاکميت و دستگاه اجرايي کشور، زيان هايي را که در دوره مديريت خود به بار آورده و منافعي را که در اين دوره ازکف داده اند، از دولت مطالبه مي کنند.
خط مشي شعارزدگي در برخي شخصيت ها و جناح هايي که انتقاد مغرضانه و مخالفت با دولت را پيشه فعاليت هاي سياسي خود قرار داده اند، به دور از شفاف سازي ادعاهاي مطرح شده و اغلب بدون ارائه راهکارهاي سياسي و عملياتي و با وارونه سازي واقعيت ها صورت مي گيرد؛ غافل از اينکه شعار جاي واقعيت را نمي گيرد و نمي توان با اين ابزار افکار عمومي را فريب داد و جامعه را نسبت به ساختار سياسي بدبين کرد.
**سيام**3050**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد

«سیداحمد معتمدی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: در طول تاریخ آمریکا چنین وسعتی از اعتراضات دانشگاهی را سراغ نداریم؛ اینکه این اعتراضات در سطح وسیعی آغاز شده، حرکت بسیار مثبتی برای حل‌شدن مسایل مربوط به غزه است.

وی ادامه داد: فجایع رخ‌داده در غزه توسط رژیم اسراییل به قدری آشکار است که موجب عکس‌العمل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دولت اول حسن روحانی افزود: با توجه به در پیش‌بودن انتخابات در آمریکا، افکار عمومی در این کشور نمی‌تواند نسبت به برخی مسایل از جمله جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد؛ امیدوارم این اعتراضات عاملی برای توقف جنایات و نسل‌کُشی در غزه باشد.

معتمدی اظهار کرد: متاسفانه شاهد نسل‌کُشی در غزه هستیم و کمتر اتفاق افتاده که به خاطر شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در یک مقطع چند ماهه، دنیا و نظام بین‌الملل فقط نظاره‌گر باشد؛ اگر حتی یکی از کشورها شروع‌کننده جنگ باشد، پاسخ آن، راه‌انداختن قتل عام نیست.

وی با تعجب‌انگیز خواندن حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کُشی در غزه توسط رژیم اسراییل گفت: آمریکا به راحتی می‌تواند رژیم اسراییل را در نسل‌کُشی متوقف کند؛ در این میان دموکرات‌ها که همیشه مدعی بحث‌های حقوق بشری هستند، در ماجرای جنگ غزه، هیچ واکنشی نداشته‌اند که مایه تاسف است.

کد خبر 6092371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • گام عملی برای جهش تولید
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد