Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:43:10 GMT

برخی اشتباه برداشت کرده‌اند، مشق شب حذف نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۸۰۷

برخی اشتباه برداشت کرده‌اند، مشق شب حذف نشده است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح تکالیف مهارت‌محور در راستای پرورش خلاقیت محور به برخی برداشت‌های اشتباه در این مورد اشاره کرد و گفت: ما چیزی به اسم حذف تکالیف نداریم، بلکه منظور جایگزین کردن مهارت‌های تکالیف محور به جای مشق شب است.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم‌زاده در جشنواره  تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانش‌آموزی با اشاره به اهمیت پژوهش و ویژگی‌های پژوهشگر افزود: خوب شنیدن، خوب مشاهده کردن، تعقل کردن و خردورزی از جمله ویژگی‌های پژوهشگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقلید بی چون و چرا نمی‌تواند کمک کند تا انسان در مسیر پژوهش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امسال به دانش‌آموزان دوره دبستان در پژوهش توجه شده است، اظهار کرد: این اقدام در قالب یکی از بهترین جلوه‌های خلاقیت، یعنی داستان نویسی در هفته پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه اولین جلوه‌های خلاقانه در کودکان که ذهن آنها را پرورش می‌دهد، داستان نویسی است، تصریح کرد: این دانش‌آموزان برگزیدگان برنامه عید و داستان هستند که امسال به جای تکلیف نوروزی، به نوشتن و خواندن داستان پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه در قرآن نیز داستان یکی از بهترین بسترهای انتقال آموزه‌های دینی است، افزود: در معاونت آموزش ابتدایی به دلیل اهمیت یادگیری، طرح یادگیری از طریق بازی را به صورت آزمایشی در ۱۰ استان کشور اجرا می‌کنیم که مفاهیم پیچیده علمی از طریق فعالیت‌های عملی، بازی و دست‌ورزی، منتقل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره  به طرح تکالیف مهارت محور در راستای پرورش خلاقیت محور توضیح داد: در این مورد برداشت اشتباه شده است؛ ما چیزی به اسم حذف تکالیف نداریم بلکه جایگزین شدن مهارت‌های تکالیف محور به جای مشق شب را داریم.

 وی با بیان اینکه سالهای سال است که بچه‌ها رونویسی می‌کنند اما یاد نگرفتند که نظر، احساس و فکر خود را بنویسند، تصریح کرد: این یعنی دانش‌آموزان مهارت نوشتن را ندارند. ما رونویسی زیاد کردیم اما مهارت نوشتاری نداریم. در طرح تکالیف مهارت‌محور قصد داشتیم به سمت مهارت‌های خواندن و نوشتن حرکت کنیم، یعنی امروز افراد یک مهارت ساده مانند گرفتن اندازه یک پرده را بلد نیستند اما این مهارت‌ها را بچه‌ها باید از طریق دست ورزی و مهارت یاد بگیرند.

حکیم‌زاده با اشاره به به طرح جابربن حیان نیز گفت: این طرح بارقه‌های امید را در دل ما زنده نگه می‌دارد که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری قطعا دست یافتنی است زیرا بسترهایی فراهم شده است که دانش‌آموز از پیش‌دبستانی شروع می کند و از سمت حافظه محوری به خلاقیت محوری و تولید دانش برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم

حسن نتاج مدیر مجموعه باغ بهشت مامطیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به استقبال بی سابقه علاقه‌مندان از شهر‌های مختلف استان از جشنواره شنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری ، گفت: این یازدهمین سالی است که مشغول به پرورش گل محمدی و دهمین دوره‌ایست که در حال برگزاری جشنواره برداشت گل محمدی و گلابگیری هستیم.

او افزود:خداروشکر از سال ابتدایی تا به امروز که دهمین دوره می‌باشد هرساله شاهد رشد علاقه‌مندان در بازدید از این جشنواره بودیم بطوری که تعداد قابل توجه‌ای از گردشگران از شهر‌های مختلف استان به اینجا می‌آیند تا جدای استفاده از فضای بکر این باغ از مشتقات این محصول هم بهره‌مند شوند.

نتاج گفت: در گذشته این باغ یک زمین شالیزاری بوده که هر ساله در هنگام فصل کشت با مشکل کمبود آب مواجه بودیم ولی از زمانی که رو به پرورش گل محمدی آوردیم دیگر این مشکل وجود ندارد چرا که گل محمدی نیاز بسیار محدودی به آب، مواد کودی عالی و معدنی دارد و جزو گیاهانی است که در اراضی شیب‌دار، زمین‌های کم آب و خاک‌های ضعیف هم پرورش می‌یابد

او در خصوص خواص دارویی و مشتقات گل محمدی افزود:گل تازه و غنچه خشک، مربا و شربت گل محمدی، گلاب درجه یک و گلاب دو آتیشه از جمله محصولاتی هستند که از این گیاه به دست می‌آوریم و در مجموع گل محمدی گیاهیست که از شاخه و برگ‌هایش هم می‌توان در بحث دارویی استفاده کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد