Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی خبرخونه کاری از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز اصفهان  در پاسخ به این سوال که چگونه این طرح برای اولین بار در ذهن شما شکل گرفت گفت: یکی از مدیران ارشد کشور در موضوعی به من عنوان کرد که سن شما اندازه سن مدیریتی من نیست و  با توجه به اینکه مردم به شخصی رای دادند که سن کمی دارد پس تصمیم گرفتم تا قانون خدمات کشوری را مطالعه کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از مطالعه قانون خدمات کشوری با  دامنه وسیع استثنائات  مواجه شدم و در واقع استثنائات قانون  دست ها را برای بکارگیری افراد بازنشسته در سمت های مدیریتی کشور  باز گذاشته بود.

وی با اشاره به اینکه باید کرامت بازنشستگان حفظ شود افزود: من با مراجعه به کارشناسان معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی و   با مشورت با کارشناسان مرکز پژوهشهای مجلس پیش نویس طرحی را نوشتیم و پس از  مطرح شدن طرح در مجلس ، 118 نفر از نمایندگان طرح را امضا کردند؛ البته مقاومت هایی بود چرا که بسیاری از نمایندگان خودشان شامل این طرح می شدند و بعد از دوران نمایندگی نمی توانستند پست های مدیریتی کشور را عهده دار شوند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص این قانون اضافه کرد:پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری آقای لاریجانی رئیس مجلس دستور دادند کمیته ای متشکل از دستگاه ها ،نهادها و صاحب نظران شکل بگیرد و اولین جلسه این کمیته نیز برگزار شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای گفت : مدیرانی که منتظر هستند که  در دایره شمول این قانون  استثنائاتی بوجود بیاید منتظر چنین چیزی نباشند چرا که به شخصه چندین بار صحبت های مقام معظم رهبری را گوش دادم. ایشان چندین دغدغه داشتند یکی اینکه شخصی غیر قابل جایگزین باشد و بر این اساس مقررشد جداولی برای تعیین شاخصه های فرد تعیین شود؛دغدغه ی دیگر ایشان نیز این بود که اگر فرد جوان و شاداب  بود و در واقع در 18 سالگی استخدام شده است ترتیبی داده شود که فردی که نشاط و شادابی دارد بازنشسته نشود و رهبر انقلاب در پایان صحبت هایشان این قانون را تایید کردند.

سعیدی گفت : این کمیته ها را ادامه خواهیم داد به گونه ای که 8 هزار مدیر جوان  جایگزین می شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بکارگیری از بانوان در بخش های مدیریتی گفت : در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه اتفاق افتاده است اما موتوری که برای بکارگیری بانوان در بخش های مختلف  در حال حرکت است باید با سرعت بیشتری حرکت کند.

 

انتهای پیام /س

صحبت های نماینده مبارکه درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس صندوق بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیران پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال،با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره،ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902684

دیگر خبرها

  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • عنایتی: منتظر اتفاقات غیرمنتظره هستیم
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مدیرعامل پرخرج اما قهرمان در راه استقلال؟ | چه کسی جایگزین خطیر می‌شود؟
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • احضار مدیران پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • آلبرت گودموندسون منتظر اینتر؛ ژرژ ایلنیکنا گزینه جایگزین مهاجم ایسلندی برای نراتزوری
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت