Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- نخستين کارگاه کوره ذوب القايي فلزات غرب استان با ظرفيت توليد روزانه 2 تن در روستاي خويگان شهرستان فريدن به بهره برداري رسيد.

جعفر نجف پور کارآفرين روستايي و مسئول اين کارگاه روز شنبه در حاشيه بهره برداري اين کارگاه به ايرنا گفت: اين کوره با توان 250کيلووات برق و ظرفيت 500 کيلوگرم ضايعات قادر به تامين دما تا 2 هزار و 500 درجه حرارت براي ذوب انواع فلزات از جمله آلومينيوم، مس، چدن نشکن و فولاد استيل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وي کويل(کوره) ، تابلو برق، برج خنک کننده و رادياتور از بخش هاي اين سيستم است، همچنين نزديک به 10 دستگاه مانند تراش، پرس ، بلدينگ و جوش در محوطه اين کارگاه استقرار يافته است.
نجف پور با بيان اينکه روزانه 2 تن از محصولات اين کارگاه به سراسر کشور ارسال مي شود، افزود: با راه اندازي اين کارگاه 25 نفر مشغول به کار شدند و زمينه براي به کارگيري غيرمستقيم بيش از 20 نيروي ديگر فراهم است.
اين کارآفرين براي راه اندازي کارگاه، با حمايت ستاد تسهيل سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي فرمانداري فريدن، 43 ميليارد ريال تسهيلات کم بهره دريافت کرده است.
بخشدار بخش مرکزي فريدن به ايرنا گفت: کوره ذوب القايي فلزات غرب استان درناحيه کارگاهي-صنعتي روستايي قرار گرفته است که سهولت اخذ مجوز، ارائه آسان تسهيلات اشتغالزايي و دريافت زودهنگام حمايت هاي لازم از جمله مزاياي راه اندازي کسب و کار در اين نواحي است.
ايزد ابوالحسني افزود: با آنکه زمينه بکارگيري افراد در اين کارگاه فراهم شده است و امکان اضافه شدن کردن نيروي جديد وجود دارد تاکنون استقبال چنداني از سوي افراد جوياي کار به ويژه در روستا صورت نگرفته است.
وي اضافه کرد: هر کدام از روستاهاي فريدن ظرفيت ويژه اي دارد بنابراين پيرو شعار `هر روستا يک محصول`، مي توان روستاها را با تکيه بر داشته ها ارزيابي و زمينه براي اشتغال پايدار را فراهم نمود.
فرماندار فريدن در حاشيه بازديد از اين بخش هاي مختلف اين کارگاه به ايرنا گفت: تا اکنون 35 کارگاه مشاغل خانگي با اشتغالزايي براي 137 نفر و 28 کارگاه اشتغالي روستايي فراگير با اشتغالزايي براي 104 نفر در فريدن راه اندازي شده است.
سيد تقي معين الديني افزود: دولت توجه ويژه‌اي به توسعه روستاها داشته و به‌ويژه براي توسعه اشتغال و توان‌افزايي روستاييان برنامه‌ريزي ‌هايي انجام داده که اعطاي وام ‌هاي کم‌بهره به روستابيان و همچنين بسته هاي حمايتي براي ايجاد اشتغال و بهسازي روستا از جمله اين اقدامات است.
به گزارش ايرنا، امسال سهم فريدن از مجموع اعتبارات اشتغالزايي روستايي 70 ميليارد ريال بود که تاکنون حدود 30 ميليارد ريال آن در قالب 21 طرح پرداخت شده است.
بيش از 50 درصد جمعيت اين شهرستان را روستاها تشکيل مي دهد، روستاهاي فريدن از مزيت هاي شاخص و قابل برنامه ريزي براي رونق اشتغال برخوردار است.
فريدن داراي رتبه هفدهم استاني در بخش جذب اعتبارات اشتغالزايي است.
روستاي خويگان با بيش از هزار نفر جمعيت در جنوب شرق فريدن واقع شده است.
فريدن با 2 شهر داران، دامنه و 28 روستا بيش از 49 هزار نفر جمعيت دارد.
/6026/9861
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر پورخردمند در بازدید از این طرح گفت: مجتمع فرهنگی مذهبی فرشته جنوبی در مساحتی افزون بر هزار و ۴۳۶ مترمربع به صورت اسکلت فلزی در چهار طبقه در حال احداث است.

وی مبلغ قرداد این طرح را ۶۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این مجتمع تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فضا‌های مختلفی مانند شبستان، کتابخانه برای مردان و بانوان، اتاق‌های اداری، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نگهبانی  در این فرهنگسرا پیش بینی شده است.

 

دیگر خبرها

  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟