Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:47:09 GMT

ضمانتهای بانکی معضل جدی ساخت مسکن روستایی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۳۸۱۴

ضمانتهای بانکی معضل جدی ساخت مسکن روستایی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: ضمانتهای بانکی معضل جدی در مسیر ساخت پروژه های مسکن روستایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است.

حبیب الله آسوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازابتدای امسال تاکنون هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی زیر پوشش کمیته امداد در خراسان رضوی ساخته شده اما همچنان بیش از این شمار مسکن در دستور کار برای ساخت طی امسال قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ساخت خانه در روستاها فواید فراوانی دارد که از آن جمله می توان به جلوگیری از مهاجرت روستائیان، افزایش سرمایه مادی و اجتماعی مددجویان روستایی و وجود سرپناهی امن و مستحکم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله، نام برد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: بخشی از روند ساخت واحدهای مسکونی روستایی به اعطای تسهیلات بانکی وابسته است اما هم اکنون ضمانتهای سنگین و سخت بانکی مشکل بزرگی بر سر راه اجرای این واحدها ایجاده کرده است.
وی افزود: این در حالی است که سند خانه می تواند به عنوان ضمانتی پشتیبان برای تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار گیرد حال آنکه تاکنون در این ارتباط همکاری لازم با کمیته امداد صورت نگرفته و این در حالی است که برای خانه دار شدن مددجویان روستایی و حمایت آنان در برابر آسیبهای مختلف اجتماعی نیازمند عزم و مشارکت در بخشهای مختلف هستیم.
آسوده ادامه داد: از دولت تقاضا داریم برای تضمین تسهیلات بانکی مسکن روستایی ساز و کار تسهیل کننده ای طراحی کند تا در این زمینه مشکلات موجود مرتفع شود.
وی گفت: هم اینک برای ساخت هر واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته است.
نیم میلیون نفر در قالب 200 هزار خانوار در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد این استان قرار دارند. 40 هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری از این تعداد فاقد مسکن هستند.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسكن روستايي احداث خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  سید خلیل منبتی روز پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران مناطق مشهد با مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‎های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب پرداخت.   وی گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی درحال ساخت است.   مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم تا با حداقل آورده، سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آنان فراهم آید.   منبتی گفت: بنیاد مسکن در بحث کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستانهای زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها و بخشداری‌ها در دست اجرا دارد.    

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی