Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عمليات ضد صهيونيستي فلسطينيان در شهرک صهيونيستي «جفعات آساف» در شرق رام الله که به هلاکت دو صهيونيست و زخمي شدن شماري ديگر منجر شد، بيانگر ناآرامي و بي ثباتي حاکم بر کرانه باختري رود اردن است.
روزنامه قطري العربي الجديد در اين باره مي نويسد، با وجود حملات شبانه و روزانه نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي به شهرک ها و شهرهاي کرانه باختري رود اردن، عمليات ضد صهيونيستي در شهرک صهيونيست نشين جفعات آساف و سپس حمله فلسطيني ها به شهرک «بيت ايل» و درگيري با يک نظامي اسرائيلي و زخمي شدن وي و فرار مهاجمان از محل حادثه، همگي بيانگر آن است که اقدامات رژيم اسرائيل در کرانه باختري بي نتيجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اظهارات منابع اسرائيلي از جمله يک افسر عاليرتبه صهيونيستي که در پايگاه خبري روزنامه عبري هاآرتص منتشر شد، نشان مي دهد: اسرائيل از گشوده شدن دومين جبهه ضد اين رژيم ازسوي جنبش حماس نگران است.
حملات ضد اسرائيلي در کرانه باختري رود اردن افزايش يافته است و به طور ميانگين هشت عمليات ضد صهيونيستي اعم از تيراندازي و يا زيرگرفتن صهيونيست ها، در هر ماه اتفاق مي افتد.
نگراني هاي اسرائيل در اين رابطه اذعان به اين حقيقت است که جنبش حماس (بر اساس ادعاي اسرائيل از طريق «صالح العاروري» از مسوولان ارشد حماس که در لبنان اقامت دارد) توانسته پايگاه جديدي را براي عناصر اين جنبش در کرانه باختري رود اردن، ايجاد کند.
اين مساله نشان مي دهد که همکاري امنيتي ميان اسرائيل با تشکيلات خودگردان فلسطين به ويژه طي دو سال گذشته تا کنون بي نتيجه بوده و جنبش حماس با بازگشت سازمان يافته به کرانه باختري رود اردن، توانسته است حملاتي را عليه اسرائيل ترتيب دهد.
اين در شرايطي است که خنثي سازي حملات ضد اسرائيلي جنبش حماس، بازداشت هاي گسترده در کرانه باختري رود اردن به ويژه بازداشت اسيران آزاد شده و نيز تقويت ادعاهاي جعلي اسرائيل مبني بر اين که حماس از طريق العاروري در صدد تشکيل گروه هايي براي کودتا عليه تشکيلات خودگردان فلسطين در کرانه باختري است، همگي از افتخارات رژيم اشغالگر اسرائيل و به ويژه سازمان اطلاعات عمومي اين رژيم بوده اند.
محاصره شهر رام الله پس از فرار مجريان عمليات ضد صهيونيستي جفعات آساف و اعزام نظاميان جديد اسرائيلي به کرانه باختري رود اردن، همگي بيانگر ميزان نگراني هاي اسرائيل از خروش مردمي در اين منطقه است؛ به ويژه آن که سياست هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي و حکومت تندرو اين رژيم در مصادره اراضي و ساخت شهرک هاي صهيونيست نشين و اعدام هاي ميداني همچنان ادامه دارد.
به موازات واکنش رژيم اسرائيل به حملات سابق ضد صهيونيستي و موافقت «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اين رژيم با تخريب خانه هاي شهيد «اشرف نعالوه» و شهيد «صالح البرغوثي» مجريان عمليات ضد صهيونيستي برکان و عوفرا و نيز افزايش ساخت شهرک هاي صهيونيست نشين، اکنون انتظار مي رود اسرائيل طي هفته هاي آينده، يورش به کرانه باختري رود اردن، نصب موانع و ايست هاي بازرسي و اجراي عمليات نظامي محدود را با هدف اعمال محدوديت بر فلسطينيان اين منطقه و جلب رضايت صهيونيست هاي شهرک نشين، افزايش دهد.
علاوه بر اين، روز گذشته اقدام سريع نيروهاي امنيتي تشکيلات خودگردان فلسطين در متفرق کردن راهپيمايي جنبش حماس در شهرهاي الخليل و نابلس و حمله به شرکت کنندگان در اين راهپيمايي ها، تشديد وضعيت خفقان در کرانه باختري رود اردن و احتمال افزايش خشم داخلي فلسطينيان را به دنبال خواهد داشت.
وقوع حملات ضد صهيونيستي در کرانه باختري رود اردن نه تنها هشداري درباره شکست همکاري امنيتي ميان اسرائيل با تشکيلات خودگردان فلسطين است، بلکه اين مساله پيامدهايي نيز براي باريکه غزه و جبهه شمالي درپي داشته است.
اين حادثه سبب شد تا نتانياهو در پيامي به جنبش حماس، هشدار دهد که اسرائيل وضعيت آرامش نسبي و برقراري آتش بس در باريکه غزه را در مقابل اجراي عمليات (ضد صهيونيستي در کرانه باختري رود اردن) به رسميت نخواهد شناخت.
در اين حال اسرائيل نسبت به بحران اوضاع در مرزهاي مشترک فلسطين اشغالي با لبنان و واکنش حزب الله لبنان به عمليات اسرائيل در اين منطقه به بهانه يافتن تونل هاي زيرزميني نيز نگراني هايي دارد.
بر اين اساس ادامه وضعيت ناامني و حملات شهادت طلبانه، نتانياهو را که مسووليت امنيت اسرائيل را نيز برعهده دارد، در برابر چالش هاي جديدي قرار داده است؛ چالش هايي که تبليغات صورت گرفته درباره وضعيت امنيتي اين رژيم و موقعيت بين المللي و منطقه اي آن را، بي نتيجه خواهد گذاشت.
اين در شرايطي است که اسرائيل از طريق عادي سازي روابط اسرائيل با برخي کشورهاي عربي مانند عمان، عربستان سعودي، امارات و نيز احتمال برقراري رابطه رسمي با سودان، سعي داشته است تا تصويري مثبت از امنيت خود را به جهانيان ارائه دهد.
تحولات ميداني در کرانه باختري رود اردن و به دنبال آن، موج تظاهرات مردمي در اراضي اشغالي فلسطين به خاطر افزايش نرخ تورم که مي تواند موج گسترده اعتراضات را به دنبال داشته باشد، محاسبات نتانياهو را دچار پيچيدگي هايي کرده است.
با ادامه حملات ضد صهيونيستي فلسطينيان، ممکن است نتانياهو براي فرونشاندن موج اعتراضات اجتماعي و منحرف کردن افکار عمومي اسرائيلي ها از پرونده فساد خود، اقدامات شديدي انجام دهد؛ اما ناظران سياسي معتقدند اقدامات نخست وزير اسرائيل درباره کرانه باختري رود اردن، محدود خواهد بود تا بقاياي همکاري و هماهنگي امنيتي اين رژيم با تشکيلات خودگردان فلسطين، از ميان نرود.
مترجم: سيده زهرا محب احمدي
کليدواژه رژيم صهونيستي کرانه باختري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز شنبه به یک منطقه در کرانه باختری حمله ور شدند.

اشغالگران در جریان حمله به شهرک دیرالغصون در طولکرم در کرانه باختری اقدام به تیراندازی گسترده و کندن زمین منزلی در این منطقه کردند که آنرا تحت محاصره خود درآورده بودند.

منابع خبری از برخاستن دود همزمان با انفجار و تیراندازی در داخل منزل محاصره شده در شهرک دیرالغصون در شمال طولکرم خبر دادند.

این منابع به ویرانی گسترده ای اشاره کردند که اشغالگراان در دیرالغصون در شمال طولکرم به بار آورده اند.

اشغالگران اقدام به انداختن بمب داخل این منزل محاصره شده کردند و صدای تیراندازی شدیدی به گوش می رسد.

کد خبر 6096092

دیگر خبرها

  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند