Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@04:17:33 GMT

آمریکا مخالفان سوری را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۴۳۴۵

آمریکا مخالفان سوری را تهدید کرد

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،همزمان با آمادگی ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شرق فرات علیه کردهای سوریه، آمریکا نیز شروع به ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به گروه‌های مخالف سوری برای عدم مشارکت در این عملیات کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولتی و نظامی این کشور نیز ضمن تماس با همتایان ترک خود نگرانی‌اشان را از آغاز این حمله ابراز کرده‌اند و همزمان سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده نیز گروه‌های مخالف سوری را تهدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در پیام‌های تهدیدآمیز خود به گروه‌های موسوم به «ارتش آزاد سوریه» و «ائتلاف ملی سوریه» از آنها خواسته‌اند که وارد این عملیات نظامی در شرق فرات نشوند در غیر این صورت با نیروهای آمریکایی در منطقه روبه رو خواهند شد.

در این پیام تهدیدآمیز آمده است: «هرگونه مشارکت ارتش آزاد و ائتلاف ملی سوریه در عملیات به معنی حمله به نیروهای آمریکایی و ائتلاف تلقی خواهد شد و به درگیری مستقیم با نیروهای ائتلاف و و آمریکا خواهد انجامید. نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه  در این منطقه در هم ادغام شده‌اند. بنابراین بدون درگیری با نیروهای ائتلاف و آمریکا امکان حمله به نیروهای دموکراتیک سوریه وجود ندارد.»

کردهای سوریه منطقه‌ای به وسعت 45 هزار کیلومتر مربع در شمال شرق سوریه را میان رودخانه فرات و مرز عراق در کنترل خود دارند. آنها با حمایت تسلیحاتی و مالی آمریکا از سال 2014 تاکنون مناطق تحت تصرف خود را گسترش داده و تقریبا 15 هزار فرد مسلح در این بخش در سوریه دارد.

بنابر گزارش آناتولی در حدود 70 درصد مردم مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه در مرز 480 کیلومتری سوریه-ترکیه عرب هستند. 

نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات کنترل بزرگترین میادین گازی و نفتی سوریه را در اختیار دارد. 60 درصد اراضی کشاورزی سوریه، بزرگ‌ترین منابع آبی و سدهای تولید برق این کشور نیز تحت سیطره این گروه است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که جهت کنترل پایدار بر شرق رود فرات نیرویی 35 تا 40 هزار نفری را تشکیل خواهد داد. ترکیه این طرح آمریکا را به منزله تشکیل  یک ارتش از کردها می‌داند و با آن مخالفت کرده است.

یکی از فرماندهان افراد مسلح کرد در سوریه نیز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که در صورت حمله ترکیه به کردها در شمال سوریه آنها نیز به شدت پاسخ می دهند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف سوریه تحولات سوریه آمریکا و ترکیه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نشريه اکسيوس، کنگره آمريکا به دادگاه کیفری بین‌المللی هشدار داد حکم بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی با انتقام‌جویی آمریکا مواجه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم اسرائیل تا آنجا پیش رفته است که از بایدن خواسته است تا برای جلوگیری از صدور حکم مداخله کند. دیوان کیفری بین‌المللی در حال تحقیق درباره اتهامات جنایات جنگی علیه ارتش رژیم اسرائیل است.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد تماس نتانیاهو با بایدن خودداری کرد، اما گفت: دیوان کیفری بین المللی در این شرایط صلاحیتی ندارد و ما از تحقیقات آن حمایت نمی‌کنیم. 

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و حکم‌های گزارش شده را «شرم‌آور» و «غیرقانونی» خواند.

جانسون گفت: «اگر دولت بایدن به چالش کشیده نشود، دیوان کیفری بین‌المللی می‌تواند قدرت بی‌سابقه‌ای برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران سیاسی، دیپلمات‌های آمریکایی و پرسنل نظامی آمریکایی ایجاد کند و آن را به دست گیرد.»

جانسون از دولت بایدن خواست که «فوری و با صراحت از دیوان بین‌المللی کیفری بخواهد از اين اقدام خوداری و از هر ابزار موجود برای جلوگیری از چنین اقدام تحقیرآمیزی استفاده کند.

رئیس مجلس به چندین قانونگذار جمهوری خواه می‌پیوندد که در روز‌های اخیر به شدت از دیوان کیفری بین المللی انتقاد کرده اند.

یکی از اعضای مجلس نمایندگان جمهوریخواه به آکسیوس گفت که پیش نویس قانونی برای پاسخگویی به هر گونه حکمی در حال تدوین است.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا (تگزاس) به آکسیوس گفت که انتظار دارد نسخه‌ای از لایحه سناتور تام کاتن (R-Ark) برای تحریم مقامات دیوان بین المللی کیفری درگیر در تحقیقات ایالات متحده و متحدانش ارائه شود. 

برد شرمن، نماینده کالیفرنیا، گفت که ایالات متحده باید به این فکر کند که آیا ما یکی از امضاکنندگان اساسنامه رم باقی می‌مانیم - معاهده‌ای که دادگاه بین‌المللی کیفری را تاسیس کرد.

وی افزود: «ما باید در مورد گفتگو با برخی از کشور‌هایی که [پیمان] را تصویب کرده اند فکر کنیم که آیا می‌خواهند از این سازمان حمایت کنند یا خیر.

ریچی تورس، نماینده سرسخت طرفدار اسرائیل و سناتور جان فترمن هر دو از حکم‌های گزارش شده انتقاد کرده اند.

پرامیلا جایاپال، رئیس انجمن پیشرو، منتقد سرسخت اسرائیل، گفت: «دیوان بین‌المللی کیفری یک نهاد مستقل است و باید کار‌هایی را که آنها باید انجام دهند ادامه دهد».

مارک پوکان، یکی دیگر از منتقدان مترقی اسرائیل، گفت: این موضوع به کنگره مربوط نیست که به آنها بگوید چه کاری انجام دهند. 

دیگر خبرها

  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند