Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@01:08:01 GMT

وام های خرد و هفت خوان رستم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۴۲۵

وام های خرد و هفت خوان رستم

به گزارش ایرنا، ماجرای متقاضیان وام های خرد و فهرست بلند بالای مدارک مورد نیاز ارائه شده از سوی بانک ها، همیشه تکرار می شود . افرادی که به طور معمول درآمد کمی داشته و مبلغی اندک می تواند گره از کارشان باز کند، باید هفت خوان رستم را برای دریافت وام طی کنند. اما سختی کار آنجاست که این متقاضیان باید چندین ضامن با دارا بودن شرایطی خاص را به بانک های عامل معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شاهرود هم مردم نسبت به این موضوع گله دارند و با وجود آنکه تاکنون بارها مسوولان شهرستان همکاری بیشتر با متقاضیان را از بانک ها خواستار شدند، گویا همچنان این روند دنبال می شود.
یکی از شهروندان شاهرودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه با مراجعه به یکی از بانک ها برای دریافت وامی 50 میلیون ریالی مدتی طولانی معطل مانده، افزود: هر بار که فکر می کردم الان دیگر پرونده ام تکمیل شده و کارم انجام می شود، بانک شرط دیگری می گذاشت و یا باید مراحل دیگری را پشت سر می گذراندم.
محمد مهدی عباسی اضافه کرد: در بیشتر مواقع در ازای دریافت تسهیلات کم باید چندین ضامن آن هم کارمند معرفی کنیم واین شرایط برای افرادی که اطرافیانشان شغل آزاد دارند کار سختی است.
یکی دیگر از شهروندان نیز دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: برای دریافت وام آن هم با مبلغی که شاید به میزان حقوق ماهیانه یک کارمند رده متوسط بسیاری از اداره ها باشد، مجبور شدم بارها به بانک مراجعه کنم و هر بار به دلیل شلوغی و تعداد زیاد مراجعه کنندگان مدت خیلی زیادی را معطل شدم.
علیرضا عجم ادامه داد: مردم طبقه ضعیف و متوسط برای مبلغی اندک مجبور می شوند برای ضمانت خود از چندین نفر خواهش کنند تا کارشان انجام شود آن وقت از رسانه ها می شنویم که تعداد کمی از افراد ثروتمند به راحتی وام های کلان می گیرند و حتی دلشان نمی خواهد آن را پس بدهند.
شهروند دیگری هم به خبرنگار ایرنا گفت: برای دریافت 10 میلیون ریال باید چند بار به بانک مراجعه کنیم و علاوه بر این مبلغ 600 هزار ریال هم بابت افتتاح حساب دریافت می کنند.
علاوه بر این چند روزی است شرایط دریافت وامی 20 میلیون ریالی از یکی از بانک های شاهرود در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. شرایطی که گفته می شود تعداد زیادی از این متقاضیان را از ادامه کار منصرف کرده است. معرفی نامه ضامن حقوق بگیر بانک اعطا کننده تسهیلات و در صورت نداشتن ضامن حقوق بگیر این بانک یاد شده، ارائه گواهی کسر اقساط اداره های دولتی، ارائه فیش حقوقی تأیید شده ضامن، یک برگ چک سامانه صیاد بابت وثیقه تسهیلات و همچنین ارائه مستندات شغلی و درآمدی وام گیرنده از جمله شرایط دریافت این وام است.
یکی از افرادی که قصد دریافت این تسهیلات را داشت، به خبرنگار ایرنا گفت: من و تعدادی از همکارانم با معرفی نامه از سوی یکی از نهادها به بانک مراجعه کردیم و فهرستی بلند بالا پیش رویمان گذاشته شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از همکارانش از ادامه مراحل کار منصرف شدند، افزود: 20 میلیون ریال رقم زیادی نیست که بابت آن بخواهیم از افرادی خواهش کنیم نامه کسر حقوق برای ضمانت ما بیاورند.
یکی دیگر از متقاضیان نیز گفت: از ضامن خود که نمی توانست نامه کسر حقوق تهیه کند خواهش کردم به بانک مورد نظر رفته و بپرسد آیا راهی دیگر برای ضمانت دریافت این مبلغ اندک وجود دارد که با برخورد نامناسب رئیس بانک مواجه شده و به او گفته شد اگر این پول کم است چرا می خواهید وام را بگیرید؟
داستان پیچیده دریافت اینگونه وام ها هفته گذشته اعتراض فرماندار شاهرود را نیز در نشست شورای اداری این شهرستان در پی داشت.
محمد کرم محمدی همکاری بیشتر بانک ها را در ارائه تسهیلات به مردم بویژه روستاییان خواستار شد و گفت: 100 میلیون ریال می تواند تحول بزرگی در زندگی برخی افراد بوجود آورد و باید تا می توانیم به مردم کمک کنیم.
وی اضافه کرد: در یکی از روستاها یکی از بانک ها در ازای 300 میلیون ریال باید چهار ضامن کسر حقوق معرفی کنند در حالی که به ندرت افراد می توانند نامه کسر حقوق ارائه دهند.
فرماندار شاهرود از عملکرد برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغال هم ابراز رضایت کرد و افزود: بانک هایی چون کشاورزی، توسعه و تعاون و پست بانک دارای عملکرد خوبی بوده اما برخی دیگر کم ترین توفیق را در این زمینه داشته اند.
بیشتر مردم شاهرود دارای وضعیت اقتصادی متوسط و پایین تر هستند که دریافت تسهیلات 50 تا 100 میلیون ریالی بسیاری از مشکلات آن ها را حل می کند.
همچنین بسیاری دیگر که باغدار هستند در دو سال گذشته به خاطر سرمازدگی بخش زیادی از سرمایه خود را از دست داده اند.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7359/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان سمنان حقوق سرمایه شبکه های اجتماعی شورای اداری منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس؛ دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان گفت: زوجهایی که تاریخ ازدواج آنان اول فروردین به بعد است می توانند تسهیلات ازدواج دریافت کنند.

حسن آرمات افزود: به آقایان زیر 25 سال و بانوان زیر23 سال که ازدواج کنند نیز ، تسهیلات سیصد و پنجاه میلیون تومانی پرداخت می شود.

وی زمان انتظار دریافت تسهیلات را حداکثر یک ماه اعلام کرد و گفت: اقساط ماهانه تسهیلات سیصد میلیون تومانی، دو میلیون و پانصد هزار تومان و سیصد و پنجاه میلیون تومانی ، دو میلیون و نهصد و 17هزار تومان ، با بازپرداخت ده ساله است.

بیشتر بخوانید: تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای هرمزگان افزود: برای هر پرونده نیز یک ضامن نیاز است.

حسن آرمات گفت: متقاضیان با نام نویسی در سامانه ازدواج به نشانی اینترنتی وی ایی خط فاصله بانک نقطه سی بی آی نقطه آی آر در نوبت دریافت وام قرار می گیرند.

پارسال نیز بیش از 18هزار نفردر هرمزگان تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

دیگر خبرها

  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین