Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا نصیری اصل یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:براساس اطلاعیه پلیس راه شمال استان فارس امروز برای ایمن سازی جاده فیروزآباد به سمت کوار انفجاری انجام خواهد شد در صورتی که در گذشته برای انجام این کار استعلامی از اداره کل میراث فرهنگی فارس گرفته شده که این نهاد با این اقدام و هرگونه انفجار در حریم میراث جهانی مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصیری اصل ادامه داد: مدیریت امور پایگاه های جهانی و معاون میراث فرهنگی کشور نیز رسما با هرگونه انفجار در نزدیکی میراث جهانی محور ساسانی استان فارس مخالفت کرده اند.
وی اضافه کرد: تخته سنگی خطرساز در ارتفاعات این منطقه وجود دارد که این مسیر را ناایمن کرده و اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز با انداختن این سنگ هیچگونه مخالفتی ندارد اما اختلاف در این است که با چه روشی انداخته شود.
نصیری اصل با اشاره به اینکه انفجار تبعات دارد و این سنگ باید با روش های دیگر انداخته شود،گفت:متاسفانه محلی که این سنگ خطرساز قرار دارد دقیقا مقابل نقش برجسته تاج گذاری و در فاصله کمتر از صد متری این اثر تاریخی واقع شده که اگر این سنگه چند تکه و پرتاب شود ممکن است به این اثر تاریخی صدمات غیرقابل جبرانی وارد کند هرچند که موج انفجار نیز احتمال بروز تخریب این میراث را به دنبال دارد.
معاون میراث فرهنگی استان فارس اظهار داشت:در حالی که قرار نبود این مسیر با استفاده از روش انفجار ایمن سازی شود، دیروز پلیس راه شمال فارس در اطلاعیه ای اعلام کرده که این کار یکشنبه انجام خواهد شد.
وی اشاره کرد: این اتفاق در محدوده و حریم درجه یک اثری ثبت جهانی در حال وقوع است و طبق قانون هرگونه اقدامی نیاز به استعلام و موافقت از میراث فرهنگی دارد.
وی محل قرار داشتن این تخته سنگ ناایمن را در فاصله حدود 600 متری قلعه دختر فیروز آباد عنوان کرد و افزود: انجام هرگونه روشی دیگر غیر از انفجار برای ایمن سازی این مسیر نیازمند ارائه گزارش فنی به اداره کل میراث فرهنگی فارس دارد که این کار نیز انجام نشده است.

**انفجار قطعا روی میراث این منطقه اثر می گذارد
مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس در گفت و گو با ایرنا گفت: اطلاعیه ای دیروز از طرف پلیس راه شمال استان منتشر شد مبنی بر اینکه انفجاری در جاده فیروزآباد کوار در دست انجام است که اگر این کار انجام شود ممکن است آسیب غیرقابل جبرانی به میراث جهانی این منطقه وارد شود و اگر بلافاصله بعد از انفجار نیز این مشکل ایجاد نشود قطعا در استحکام لایه های کوه تاثیرگذار خواهد بود که در دراز مدت تبعات آن نمایان خواهد شد.
مسعود منیعاتی افزود: در تماس هایی که با مسولان ارشد استان فارس گرفته شد آنها اعلام کردند که تمهیدات لازم برای انجام این کار در نظر گرفته شده تا به آثار تاریخی این منطقه خسارتی وارد نشود.

**یگان حفاظت میراث وارد شود
وی با بیان اینکه در این محل نقش برجسته تاجگذاری مربوط به دوره اشکانی و قلعه دختر دوره ساسانی قرار دارد،گفت: اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری فارس با این موضوع مخالفت کرده و اکنون وظیفه یگان حفاظت از میراث فرهنگی است که از این مساله جلوگیری کند.

**مسیر فیروزآباد - کوار به مدت دو و نیم ساعت بسته می شود
رئیس پلیس راه شمال استان فارس در اطلاعیه ای که عصر شنبه 24 آذرماه منتشر شد ،اعلام کرد: مسیر فیروزآباد - کوار روز بیست و پنجم آذرماه جاری به مدت دو و نیم ساعت بسته می شود.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گزارش خود از قول سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: کیلومتر پنج محور فیروز آباد - شیراز (پیچ آب سنج) از ساعت 30: 8 الی 11 یکشنبه به دلیل عملیات انفجار کوه و ایمن سازی محور، بسته خواهد شد.
فیروزآباد در فاصله 96 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است و کاخ اردشیر ساسانی، قلعه دختر و شهر گور واقع در این شهرستان از جمله آثار تاریخی ثبت جهانی شده استان فارس است.
9873 /1876
از محمدامین افشارپور
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آثار تاریخی استان فارس پلیس راه صنایع دستی و گردشگری فرماندهی انتظامی استان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی