Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور در نوزدهمین آئین تجلیل از پژوهشگران برگزیده کشوری که امروز یکشنبه، ۲۵ آذرماه، در سالن اجلاس سران برگزار شد، بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده و میزان دریافت وام این شرکت‌ها نشان می‌دهد که این شرکت‌ها بخش مهمی از اقتصاد کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات معاونت علمی و فناوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حائز اهمیت است. از ابتدای فعالیت دولت در زمینه گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدامات وسیعی صورت گرفته و افزایش کمی آنها مهمترین وجه آن است، به طوری که این شرکت‌ها تا کنون به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه میزان دریافت وام این شرکت‌ها از شبکه بانکی به رقم قابل توجهی رسیده است، گفت: امیدواریم بسترسازی در عرصه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به نحوی صورت گیرد که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بخش مهمی از اقتصاد کشور باشند.

در بخش دیگری از این آئین، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم طی سخنانی اظهار کرد: علی‌رغم چالش‌های موجود، مأموریت اصلی در وزارت علوم، حل مشکلات است. هدف از برگزاری هفته پژوهش توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری است و بر همین اساس امسال با توجه به این هدف برنامه‌هایی تعبیه شده است.

وی برگزاری سمینارهایی جهت بحث و بررسی پیرامون مشکلات و ارائه راهکارهایی برای مشارکت حوزه‌های علوم انسانی و هنر را یکی از مهمترین برنامه‌های امسال عنوان کرد و گفت: در حوزه روابط بین‌الملل سمینار دیگری در این هفته برگزار می‌شود که دانشگاه کاشان میزبان برگزاری این سمینار است. همچنین نشست دیگری با انجمن‌های علمی در این هفته برگزار خواهیم کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، با بیان اینکه در شرایطی که کشور ما در برابر تحریم‌های یک سویه قرار گرفته است، مهمترین کار پاسخگو بودن به نیازهای فناورانه کشور است، افزود: امسال برای اولین بار نمایشگاه تقاضای فناوری در هفته پژوهش برگزار می‌شود و ۵۰ سازمان واحد صنعتی و خدماتی نیازهای فناوری خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

برومند در ادامه بیان کرد: از میان ۱۶۹ پژوهشگر برتر که توسط دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها معرفی شده بودند، ۱۸ نفر انتخاب شدند. این افراد توسط گروه ۵۰ نفره داوری شدند. امروز همچنین در کنار تقدیر از پژوهشگران، از سه استاندار کشور که از بخش پژوهش و فناوری حمایت کردند و نیز رؤسای دانشگاه‌های معین تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران سورنا ستاری پژوهش هفته پژوهش دانشگاه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم