Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس برای نظارت نظا‌م‌مند قیمت مازاد نفت، طبق اعداد و ارقام تعیین شده در بودجه، مکانیزمی را پیش بینی خواهد کرد تا مشخص شود در صورت افزایش قیمت فروش نفت، مازاد آن در کجا خرج می‌شود.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به قیمت مازاد فروش نفت در سال گذشته، گفت: در حال حاضر مکانیزم نظارتی مبنی بر درآمد‌های مازاد فروش نفت در بودجه نداریم تا مشخص شود دولت این افزایش درآمد نفتی را درکجا خرج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این نظارت در مجلس هم وجود ندارد، تاکید کرد: قطعا درآمد دولت از محل فروش نفت با احتساب ۵۵ دلاری که در بودجه تعیین شده بود افزایش داشته است، اما فعلا نمی‌توانیم رقم دقیقی در این خصوص ارائه کنیم؛ با این حال می‌توان گفت که دولت از آن درآمدی که از محل فروش نفت پیش بینی شده حداقل ۲۰ الی ۲۵ درصد منابعش افزایش داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت فروش نفت در بودجه سال ۹۸ گفت: قطعا در این بودجه با احتساب به ۵۴ دلاری که برای فروش نفت دیده شده ما شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود که البته طبق این شرایط صادراتمان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: امکان ندارد ما تحت این شرایط بتوانیم یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز صادر کنیم.

خادمی اظهار داشت: قطعا مجلس برای نظارت نظام‌مند قیمت مازاد نفت، طبق اعداد و ارقام تعیین شده در بودجه، مکانیزمی را پیش بینی خواهد کرد تا مشخص شود در صورت افزایش قیمت فروش نفت، مازاد آن درکجا خرج می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هدایت الله خادمی کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

عربستان احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش تمام درجات نفتی خود به آسیا را در ماه ژوئن تا بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش می‌دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً 70 تا 90 سنت افزایش یافته و به 3 دلار در هر بشکه  بالاتر از شاخص عمان/دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.
اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شداحتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.
تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد 1.65 میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.
عرضه بالای نفت خام سبک و حاشیه‌های پایین سوددهی نفتا احتمالاً افزایش قیمت نفت فوق سبک عرب را بین 30 تا 50 سنت در ماه ژوئن نگه می‌دارد. قیمت‌های رسمی فروش نفت عربستان معمولاً پنجم هر ماه منتشر شده و قیمت گذاری نفت ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کند، یعنی حدود 9 میلیون بشکه در روز فروش نفت به آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت‌ نفت را بر اساس توصیه مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود طی ماه‌های گذشته، بر اساس سوددهی و قیمت محصولات تعیین می‌کند.
انتهای پیام/59

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳