Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@03:47:32 GMT

آقایان رفتند و آقازاده‌ها آمدند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۵۷۶

 یعقوب شیویاری در نشست علنی امروز (یک شنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با یادآوری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران در پی تحریم های آمریکای جنایتکار، گفت: در این برهه حساس و تاریخی که با تحریم های اقتصادی آمریکای جنایتکار مردم ایران با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند وظیفه دولت است که با اجرای درست و دقیق قوانین ابلاغی مشکلات مردم را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب را اقتصاد مقاومتی و تقویت حمایت از کالا و خدمات ایرانی دانست و افزود: کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی سم مهلکی بر بدنه اقتصاد کشور و نشان از بی برنامگی و ضعف مدیریت سیستم پولی و بانکی تیم اقتصادی  دولت بود که می طلبد با مسببان این موضوع با جدیت برخورد و بر اساس قانون اقدام شود.

عملکرد موثر بانک مرکزی برای کاهش تقویت ارز و پول ملی طی هفته های اخیر

وی عملکرد بانک مرکزی برای کاهش تقویت ارز و پول ملی را طی هفته های اخیر بسیار مثبت و موثر دانست و ادامه داد: انتظار می رود همچنان شاهد عملکرد مثبت دولت در این زمینه باشیم.

آقایان رفتند و آقازاده ها آمدند؛ تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصولتی هستیم که به گونه ای دهن کجی و سوء استفاده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی هستیم و تداعی گری این مسئله است که آقایان رفتند و آقازاده ها آمدند؛ تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم.

در برخی وزارت خانه ها بازنشستگان به عنوان مشاور منصوب و شغل سابق را انجام می دهند که نوعی دور زدن قانون است

افراد فاقد تجربه تا سمت معاون وزیر نیز پست گرفته اند که لازم است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات با بازرسی های فوری در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فعال‌تر باشند.

شیویاری با تاکید بر اینکه برای مدیریت ارشد در یک وزارتخانه تجربه لازم است، افزود: در حالی که شاهدیم افراد فاقد تجربه تا سمت معاون وزیر نیز پست گرفته اند که لازم است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات با بازرسی های فوری در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فعال تر باشند البته در برخی وزارت خانه ها هم شاهدیم که بازنشستگان به عنوان مشاور منصوب و شغل سابق را انجام می دهند که نوعی دور زدن قانون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یاداوری اینکه این روزها شاهدیم که  گردابی که کشورهای غربی مانند فرانسه برای ایران پیش بینی کرده بودند خود در آن گرفتار شده اند؛ اعتراضات مردم فرانسه در مهد دموکراسی با شدیدترین راه ممکن سرکوب می شود این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت دم از نقض حقوق بشر در ایران می زنند.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما تابستان بسیار خوبی داشتیم اما پاییز آنها بسیار خشن و خون آلود بود و این نوید بهار غربی را می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور در راستای حل مشکلات حوزه انتخابیه و تخصیص یک دستگاه بالگرد و یک دستگاه ام آر آی و استقرار اورژانس هوایی در شهرستان میانه به عنوان دومین شهر در استان تقدیر و تشکر کرد.

شیویاری خطاب به وزیر نیرو با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان دستور داد مشکل آب شرب میانه را حل کند، یادآور شد: انتظار می رود در این زمینه اقدامی اساسی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ضمن سپاسگزاری از زحمات و تلاش های وزارت راه در حوزه انتخابیه با انتقاد از اینکه برای بنده به عنوان نماینده خجالت آور است که پیگیری های متعدد هنوز به سرانجام نرسیده است، تصریح کرد: آقای اسلامی با انرژی کافی وارد وزارت راه شدید؛ همکاران شما از مدیران و معاونان راه زحمات فراوانی کشیدند و در میانه حضور داشتند و شاهد مشکلات بودند و به شما منعکس کردند در این رابطه می طلبد دستور دهید مشکلات مذکور حل شود.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه ورزشگاه شهید سرانجام میانه هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است، گفت: تذکرات شفاهی و پیگیری های متعدد به سرانجام نرسیده است تقاضا می شود بررسی و پیگیری های لازم را انجام دهید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه عهدنامه ننگین ترکمانچای را به یاد دارید، افزود: شهر ترکمانچای میانه همزمان با شهر کرج به بخشداری تبدیل شده و آرزوی دیرینه مردم است که بر اساس تقسیمات کشوری به فرمانداری تبدیل شود از رئیس جمهور و وزیر کشور تقاضا می شود در این مورد چاره اندیشی اساسی شود و اگر در این زمینه اقدام نشود عواقب آن دامنگیر کشور می شود؛ در این رابطه می طلبد مشکلات صنعت و آب شرب نیز رفع شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی مردم ایران تحریم های اقتصادی ایران مشکلات دولت مشکلات مردم مجلس شورای اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور قانون بانک مرکزی ارز پول نماینده مردم در مجلس معاون وزیر سازمان بازرسی کل کشور دیوان محاسبات وزارتخانه معاون بازرسی کل کشور کمیسیون بهداشت و درمان کشورهای غربی فرانسه دموکراسی سازمان ملل شورای امنیت نقض حقوق رهبر معظم انقلاب نماینده مردم وزیر بهداشت ام آر آی رئیس جمهور کمیسیون بهداشت و درمان انرژی وزیر ورزش و جوانان بهداشت و درمان وزیر کشور صنعت ایران دولت عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کمیسیون بهداشت نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد