Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خیرآبادی گفت: ویژگی‌های زندگی معصومین ما را به واقعیات می‌رسانند

این کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با  ایسنا، در خصوص سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: در بررسی اجمالی زندگی اهل بیت (ع) هر کدامشان با شاخص خاصی معروف و شناخته می‌شوند، به عنوان مثال امام هفتم ما به امام کاظم معروف هستند یا امام هشتم ما که به عالم اهل بیت معروف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام ائمه اطهار(ع) منشاء علم و اطلاعات و شخصیتشان، وحی و ارتباط با خداوند است البته نه این که بر آن‌ها وحی نازل شود زیرا وحی مخصوص پیامبران است اما در حقیقت این عزیزان مؤید من عندالله و معصوم هستند؛ این ویژگی‌هایی که در زندگی ایشان وجود دارد ما را به یک واقعیت می‌رساند.

حجت الاسلام خیرآبادی عنوان کرد: این واقعیت که زمان‌هایی که این بزرگواران مسئولیت امامت و رهبری جامعه‌ای را عهده دار بوده‌اند هر کدام الزامات و نیازهای خاصی را می‌طلبیده است و مردم شاید این را نمی‌فهمیده‌اند اما امام به عنوان یک امام آن شرایط را می‌سنجیده و بیشتر متمرکز نیازهای اصلی جامعه می‌شده‌اند.

خیرآبادی افزود: در دوران امام حسن عسکری(ع) در حقیقت باور من بر این است که بزرگ‌ترین برنامه‌ای که امام برای جامعه داشته‌اند زمینه ‌سازی برای پذیرش یک دوران طولانی غیبت است با شرایط سخت و پر فراز و نشیب است زیرا این در امت اسلامی تا قبل آن وجود نداشته است؛ حال یک امت با یک چنین شرایط سخت و شکننده‌ای می‌خواهد واگذار شود به امامی که سالیان سال از دسترس مردم خارج است. پذیرش این واقعه برای مردم آن دوران سخت بوده زیرا حکومت دوران نیز تبلیغات منفی در این خصوص داشت؛ در زمان امام عسکری این تبلیغات بسیار شدید و علنی شد و آن‌ها اعلام کردند که امام فرزندی ندارد که وارثش باشد و وارث وی خواهر و برادر وی هستند. 

خیرآبادی اضافه کرد: در چنین شرایطی که دشمن در قضیه داشتن وارث آن‌قدر حساس است امام حسن(ع) تلاش کرد که یاران خود را مجاب کند به صورتی که آن‌ها نیز بتوانند نسل‌های آینده را نیز مجاب کنند و این را به امت‌های آینده منتقل کنند زیرا امام حسن عسکری(ع) درد جامعه فعلی و آینده را تشخیص داده و برای آن برنامه ریزی کرده است.

وی بیان کرد:در شرایط بسیار سختی که وی در یک شهرک نظامی زندگی می‌کرده است و مجبور بوده هر چند روز خود را معرفی کند امام حسن(ع) تلاش بر این داشته است که برنامه ریزی‌های تاثیر گذار را پیگیری کند و توانسته که به راحتی یک چنین مسئله‌ای را برای مردم جا اندازد و پس از امام نیز مردم به نواب خاص ایشان مراجعه می‌کرده‌اند و این به اصطلاح ارزش و تفکر را به نسل‌های بعد انتقال دهند و این درسی است برای ما از امام حسن عسکری(ع) تا در شرایط بسیار سخت نیز بهترین تصمیمات را گرفته و در راستای رفع مشکلات فعلی جامعه قدم برداریم.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام حسن عسگری ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900573

دیگر خبرها

  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • روایت آقای کاراگاه از فجیع‌ترین و بدترین پرونده‌ای که داشت | فیلم
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • ببینید | فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد