Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: استفاده از کمک های دولتی و بین المللی از مهمترین راهکارها برای جبران افزایش نرخ ارز در زمینه تولید مطالعات استادان و دانشجویان است.

محمد رحیمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تأثیر نرخ ارز بر فرصت های مطالعاتی دانشگاه تهران اظهار کرد: در حال حاضر یک سری از استادان با توجه به نوسانات نرخ ارز موفق به ثابت نگه داشتن فرصت های مطالعاتی خود نشده اند چرا که حضور در کنگره های مختلف بین المللی به هزینه های بسیاری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سوی دیگر برخی از استادان نیز با پرداخت هزینه بیشتر و کمک های دانشگاه توانسته اند فرصت های مطالعاتی خود را همانند گذشته حفظ کنند.
به گفته وی، قرار است دولت تفاوت نرخ ارز برای دانشگاهیان را جبران کند تا تقریبا تمامی استادان بتوانند به تحقیقات و مطالعات علمی خود ادامه دهند.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به هزینه 20 میلیون تومانی حضور هر پژوهشگر در مجامع بین المللی گفت: هزینه های بالا انگیزه و تمایل استادان برای انجام تحقیقات را از بین برده است، از این رو با ادامه این روند در سال های آینده فرصت های مطالعاتی اساتید و دانشجویان کاهش می یابد.
رحیمیان افزود: ناگفته نماند که استادان می توانند با بهره گیری از امکانات بین المللی مانند انجام کار تحقیقاتی در سایر دانشگاه ها به افزایش تحقیقات علمی خود اقدام کنند، چراکه حفظ روابط بین المللی سبب می شود نه تنها فرصت مطالعاتی دانشجویان و استادان کاهش نیابد بلکه در سال های آینده افزایش نیز داشته باشد.

** تنها راه نجات صنعت ارتباط با دانشگاه است
معاون پژوهشی دانشگاه تهران در ادامه درباره تأثیر پژوهش های دانشگاهی در بهبود اوضاع کنونی جامعه اظهار کرد: بهبود اوضاع جامعه در گرو بهتر شدن کیفیت صنعت کشور است و در حال حاضر تنها راه نجات صنعت بهره گیری از امکانات دانشگاه ها است.
رحیمیان افزود: صاحبان صنایع در موقعیت های گوناگون قراردادهای دو جانبه ای با شرکت های خارجی منعقد کردند که پس از خروج این شرکت ها از ایران موفقیت خاصی حاصل نشد.
به اعتقاد وی، استادان و امکانات دانشگاه می توانند جایگزین بسیاری از شرکت های خارجی در صنایع باشند و ارجاع به دانشگاه ها و استفاده از تخصص استادان یک موقعیت مثبت برای افزایش کیفیت صنایع تلقی می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد بازار رقابتی در صنایع گوناگون اظهار کرد: مردم نباید مجبور به خرید و استفاده از کالاهای بی کیفیت باشند، برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه به نفع هر دو نهاد دانشگاه و جامعه است.
**9491** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه تهران فرصت هاي مطالعاتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران آغاز شده و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند. ناشرانی که غرفه سازی ندارند هم می‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

نمایشگاه کتاب به رونق گردشگری کمک می‌کند

مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. کد خبر 849415 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نمایشگاه داخلی خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان یارانه نمایشگاه

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • افزایش حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نفت نشان‌دهنده شکست پروژه تحریم است
  • خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • حضور فعال شرکت نفت فلات قاره ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد