Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متخصصان علوم فیزیکی و نجومی به‌خوبی از ارزش‌های نهفته در این علم آگاه هستند، گفت: عالمان برجسته خوزستانی در علم نجوم به مردم معرفی شوند. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید‌علی شفیعی در مراسم راه‌اندازی و بازسازی فرهنگسرای نجوم اهواز که در پارک شهروند اهواز انجام شد، اظهار داشت: در اختیار داشتن تجهیزات مجلل در زمینه علم نجوم افتخاری برای شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نقصی که در استان خوزستان وجود دارد عدم تبلیغ برای کارهای انجام شده است، کار را بدون تبلیغ انجام می‌دهیم در صورتی که خداوند متعال می‌فرمایند «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» باید کارها را گفت، نوشت و رسانه‌ای کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به آیاتی از کلام الله مجید درباره نجوم اشاره کرد و ادامه داد: سوره نجم، سوره مستقلی درخصوص این موضوع است.

آیت‌الله شفیعی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی براینکه «الْعُلُومُ أَرْبَعَةٌ الْفِقْهُ لِلْأَدْیَانِ وَ الطِّبُّ لِلْأَبْدَانِ وَ النَّحْوُ لِلِّسَانِ وَ النُّجُومُ لِمَعْرِفَةِ الْأَزْمَانِ»، عنوان کرد: مطمئا علوم بیش از چهار علم است اما پایه و اساس علوم دیگر برای اقامه زندگی متمدنانه این چهار مورد است. نخست فقه که در سایه آن دین خود را حفظ کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علم دیگری طب است که برای بهداشت بدن و زندگی سالمانه وضع شده است. خداوند نحو را به انسان الهام کرده تا زبان صحیح به جریان بیافتد.

هزینه‌های کتابخانه‌های عمومی اهواز بالاتر از درآمد آن‌ها استاهواز|برخورد با دستگاه‌های متخلف سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری خوزستانخوزستان|توان ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز را نداریم

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) علم نحو را ایجاد کردند تا قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع) و کتب و لسان عربی نیز صحیح خوانده شود. انسان باید نحو را خوب یاد گیرد تا زبان او کلمات را صحیح ادا کند.

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: امام علی(ع) در ادامه می‌فرمایند علم نجوم وضع شده تا مردم زمان‌شناسی شوند. معنی واقعی و صحیح زمان‌شناسی شناخت طلوع، غروب خورشید، ماه، ستارگان و اوقات شرعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: متخصصان علوم فیزیکی و نجومی به خوبی از ارزش‌های نهفته در این علم آگاه هستند. استان خوزستان از این موهبت بهره‌ای سرشار دارد و از اهوازی‌ها بزرگانی داشتیم که از تمام علم‌های موجود به ویژه علم نجوم تبحر و تخصص داشتند که هرکدام از آنها و تألیفاتشان می‌تواند ذخایر بزرگی برای پویندگان علم و دانش باشد.

‌انتهای پیام/ ز

R41468/P41362/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم خوزستانی نمونه کشوری شد

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: " مرضیه باباخان‌زاده" از استان به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عبدالله حبیبی اظهار داشت: 14 معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی گفت: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

حبیبی اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار خوزستانی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

به گزارش تسنیم، هشتم تا 12 اردیبهشت ماه به نام هفته گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.جامعه فرهنگی خوزستان 70 هزار نفر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳